Pc start op met 50 hertz

Pagina: 1
Acties:

• kamphuis
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
(search is eg een drama)

Ik verwelkom u in mijn post,

Het probleem :

Als ik mijn pc opstart dan start hij hem op in 50 hertz. ( voordat ie in windows is natuurlijk :P )

Dit is zeer hinderlijk, want bij het instaleren van een OS krijg je gewoon eg een probleem met je ogen.

Ik heb een keer de tv out gebruikt en daarna is dit probleem te voorschijn gekomen.

Ati radeon 9700 pro (club-3d) <- kut ding alleen maar narigheid, maar wegdoen is ook niet het leukste wat je kan verzinnen op een mooie zonnige woensdag.

ps: Op typ fouten voorbehouden.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Weet je zeker dat het 50 is en niet 60?
Maar het 'probleem' wat jij hebt is gewoon normaal hoor. In de setups draait hij altijd met dit soort bout refreshrates. niets aan te doen.

• kamphuis
  • Niet online
ah raar heeft ie nooit gedaan eigelijk.

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

De meeste PC's draaien gewoon zulke basic refreshrates in BIOS en DOS schermen etc.
Kun je weinig aan doen, maar hey, als het systeem eenmaal geinstalleerd is, maakt het niet meer uit :)

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-03 09:06

swampy

Coconut + Swallow = ?

Tja, als windows nog aan het laden is dan zijn de videodrivers er nog niet he...daarom dus een veilige waarde als 60hz

There is no place like ::1

Verwijderd

en waarom zou je meer dan 50 a 60 hz willen hebben in DOS of in je BIOS

• DarkChylde
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19:53
het kan ook dat je de tv-out in dos-mode per ongeluk aan hebt gezet. dan kan je scherm er idd best bagger uit zien. ff zoeken op tv-out en dos mode, en wie weet vind je een oplossing

• Saeverix
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15:51
idd het kan de tv out zijn... had ik ook een keer... was het beeld in dos heel erg klein, omdat hij zich aanpast aan de tv... toen tv eraf en toen was t weer ok...

vertel oa. wat je laatste tijd hebt veranderd, wat je zelf hebt geprobeerd enzenz voordat je een topic opent

People who live in glass houses shouldn't throw stones.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

swampy schreef op 17 September 2003 @ 16:06:
Tja, als windows nog aan het laden is dan zijn de videodrivers er nog niet he...daarom dus een veilige waarde als 60hz
En wat dacht je van de monitor.
Mijn monitor kan maar tot 60hz.

• gnimmeL_kraD
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
(overleden)
limoentje schreef op 17 September 2003 @ 16:05:
De meeste PC's draaien gewoon zulke basic refreshrates in BIOS en DOS schermen etc.
Kun je weinig aan doen, maar hey, als het systeem eenmaal geinstalleerd is, maakt het niet meer uit :)
DOS (text) draait standaard op 72 Hz :P

Xbox360 gamerprofile

• dikiedik
  • Laatst online: 08-04-2025

dikiedik

de verkeers ont regelaar

had ik ook, nadat ik 1 keer de tv-out had gebruikt; als je de drivers opnieuw instaleerd of nieuwe drivers instaleerd is 't probleem uit de wereld, totdat je de tv-out weer 's een keer gebruikt.

teneinde heb ik nu de allernieuwste driver's van ati erop gezet en is 't probleem eindelijk uit de wereld, want ik werd ook gek van een continue knipperend/scrollend bois/dos scherm als ik weer 's een filmpje had gekeken via m'n tv-out.

btw ik draai ik nu versie 7-93-030812a1.
verkrijgbaag via de meuktracker op de frontpage :)

ride on

• kamphuis
  • Niet online
nah heeft niks met drivers te maken zit iets in die video kaart.

Gebeurde maandje of 2 terug, na dat ik die tv oud had gebruikt en nu blijft ie gewoon op 50 in die bios / dos omgeving, ook als ik nog geen drivers heb geinstaleerd (windows) staat ie blij op 50hertz te draaien. zitten ook al weer 20 formatjes tussen en een nieuw mobotje.

vind maar raar

Als je Op tv-out opstart gaat ie dan niet in de bios van de video kaart wat veranderen ???

• geforce666
  • Laatst online: 15-04 14:55

geforce666

a.k.a Jan (nl)

dit probleem heb ik ook (Hercules 9700 Pro) en een maat van me ook (Club3D 9700 Pro) als je je tv-out hebt aangesloten krijg ik het altijd maar zodra ik em eruit haal is het voorbij (als tv-out stekkertje erin zit hangt hij bij mij ergens rond de 30 t/m 50 Hz tijdens BIOS en bijv een WinXP instal, en ik krijg een soort breedbeeld effect)

• kamphuis
  • Niet online
jah als ik hem eruit haal heb ik nog steets 50 hertz :(

ik denk dat ik er maar mee moet leren leven

zoals meer problemen met deze kaart :P

[ Voor 27% gewijzigd door kamphuis op 19-09-2003 14:56 ]

• Ossenaar
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:42

Ossenaar

Oss de Gekste !!!

kamphuis schreef op 19 September 2003 @ 14:55:
jah als ik hem eruit haal heb ik nog steets 50 hertz :(

ik denk dat ik er maar mee moet leren leven

zoals meer problemen met deze kaart :P
//offtopic

laat jom hem maar instralen >:)
Piggiez powwa _/-\o_

De kick van Electric!

• kamphuis
  • Niet online
omfg :P stalkers

Verwijderd

.

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2023 21:52 ]

• Fludizz
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Als je last hebt van 50/60 Hz tijdnes installeren van een OS kan je het beste een TFT of LCD pakken... die doet dat probleemloos en is nog eens beter voor je ogen ook :)

• kamphuis
  • Niet online
dat is een zeer goed antwoord mijn heer Fludizz

• _sepulnation_
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 00:00
Ik heb ook een ATI. EN inderdaad na het gebruiken van de TV-out opties start de pc in 50 (of 60) hertz op.
In windows blijft die probleem dan ook voordoen. Ik moet dit dan uitschakelen door middel van de tv-out optie even opnieuw uit te schakelen.

• Brothar
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-02 09:14

Brothar

meester

Maar "elk foordeel hep sun nadeel":
Een LCD heeft als max-resolutie 1024 * 768, en dat bij max 75 mHz, dan is het (gamen) met hoge refresh-rates voorbij.
Trouwens, mijn medion-TFT werkt alleen op 60 Hz of 75 Hz, géén 50 Hz (bij mijn weten).

PS. Je kunt natuurlijk ook alleen je TV als PC-beeldscherm gebruiken.

[ Voor 20% gewijzigd door Brothar op 20-09-2003 21:06 ]

eagle

• BruT@LysT
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-07 10:50

BruT@LysT

Fear and Loathing

Nou ik heb dus ook al meerdere ATI kaarten gehad en gebruik 'ALTIJD' mijn TV out optie. Hij staat vrijwel altijd aan, heb sinds de Catalyst 3.0 driver geen enkel probleem onder dos mode. Gewoon standaard 72Hz!
Snap niet hoe sommigen hier last van kunnen hebben. Of zit hem dat in de Overlay modus misschien...

• RSpliet
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11-07 00:42

RSpliet

*blink*

[mijlen offtopic] Tijdens de installatie van Linux probeerde dat ding op 22Hz(vertikaal) te draaien. Mijn monitor pikte dat niet... maar uiteindelijk bleek dat door n zwaar baggere driver te komen. Op m'n TV kon ik btw wel t een en ander zien :[. De moraal van mijn verhaal? t zal wel n driver issue zijn, word wel opgelost na installatie.[/mijlen offtopic]

Schaadt het niet, dan baat het niet

• BruT@LysT
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-07 10:50

BruT@LysT

Fear and Loathing

Brothar schreef op 20 September 2003 @ 21:03:
Maar "elk foordeel hep sun nadeel":
Een LCD heeft als max-resolutie 1024 * 768, en dat bij max 75 mHz, dan is het (gamen) met hoge refresh-rates voorbij.
Trouwens, mijn medion-TFT werkt alleen op 60 Hz of 75 Hz, géén 50 Hz (bij mijn weten).

PS. Je kunt natuurlijk ook alleen je TV als PC-beeldscherm gebruiken.
Alleen maakt zoiets op een TFT geen drol uit natuurlijk!, dat beeld knippert niet maar word gewoon ververst.
Een CRT bouwd zijn beeld op met maar 1 verlicht beeldpunt die als een razende horizontale lijnen schrijft van boven naar beneden. Als dit niet snel genoeg gaat dan kun je dit 'bijna' waarnemen, en dat zien wij als het knipperen van het beeldscherm. Je kunt het vooral goed zien als je schuin met je ooghoeken naar het beeld gaat kijken. Ze hebben ooit een punt vastgesteld waaronder DOS zou moeten draaien op een CRT. Dit is 72Hz. Alles wat daaronder zit is zeg maar niet goed voor je ogen/herzenen.

Persoonlijk heb ik ook een hekel aan 60Hz en alles daar onder. Snap dus goed dat een aantal met dit probleem zitten. Begrijp alleen niet dat ik dit nog nooit heb gehad... Als ik het had gehad was me het ook zeker opgevallen!

[ Voor 12% gewijzigd door BruT@LysT op 21-09-2003 17:10 ]

Pagina: 1