Toon posts:

kan hdd niet partitioneren( virus?)

Pagina: 1
Acties:
  • 35 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
net een nieuw mobo voor mn zusje gekocht en ik alles ingebouwd. er waren problemen met de hdd. En omdat ik bordje al tijdje niet vertrouwde, ik nieuwe gekocht.
Maar, nu krijg ik net zoals met het oude bord de hdd niet aan de praat. Hij wordt wel netjes gedetecteerd, ik kan ook kijken wat voor partities aanwezig zijn. Maar als ik wil gaan partitioneren, ( met fdisk of partition magic 7) lukt het niet. Bij fdisk wordt er gezegt dat er nog een partitie is aangemaakt, en als ik die dan wil verwijderen zegt hij dat er nog logische stations zijn. Dus ik daar naartoe om die te verwijderen, en dan wordt gezegt dat die er niet zijn :S ja, wat is het nou? dit schiet dus ook niet op.
Dus ik partition magic 7 gestart via flop en dan krijg ik een read error:S dat de fdd niet goed is. maar, in andere systemen werkt dit gewoon :S
Opstarten van cd-rom werkt ook niet, want dan wordt er gemeld dat er geen hdd aanwezig is :S.

Kan iemand mij vertellen wat ik moet doen? Het gaat trouwens om een seagate 8.6 Gb.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Lees even de FDISK FAQ en dan ook het stukje van debug.
ik denk dat je daarmee al een heel eind komt

FAQ Opslagmedia & I/O Controllers - FDISK FAQ

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Alle antwoorden zijn inderdaad gewoon via de FAQ van het juiste subforum te vinden :)
FAQ Opslagmedia & I/O Controllers (31-08-2003)

Kijk naast de FDISK FAQ ook eens in "Mijn harddisk doet vaag, gaat/is het nu kapot?" B)

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-01 07:49
Meestal kun je gewoon via een XP boot-cd dit soort partitities weggooien. Je moet er even voor zorgen dat de machine wel vanaf cdrom kan booten (en daar heeft hij helemaal geen hdd voor nodig.. Wel even de opstartvolgorde in de bios controleren).

Dit topic is gesloten.