Toon posts:

[Drukwerk] Postscript lettertypes printen/drukken

Pagina: 1
Acties:
  • 135 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Als ik uit bepaalde Adobe programma's (bv. Indesign of Photoshop/Illustr.) wil printen (letters) krijg ik een foutmelding van de printer. Mijn nieuwe printer ondersteund wel Postscript volgens de leverancier! (HP Business Inktjet 2600)...

Wanneer ik bv. de letters omzet in lettercontouren doet ie het verder wel gewoon, maar dit lijkt me niet de bedoeling, want dit kost 1- teveel tijd en 2- Ik heb een duurdere printer aangeschaft, juist om postscript te kunnen printen...

Is er iets wat ik verkeerd doe of iets wat ik over het hoofd zie?

De printer geeft aan dat ie iets van een tray1 mist?!? :/

Verwijderd

Welke driver heb je geinstalleerd? Laserjet toevallig? Want een tray lijkt me een papiertray....

Verwijderd

Maar dat zal het niet zijn want als Wrumba de tekst omzet in contouren print 'ie wel.

OS?
Versienummers van de software van waaruit het niet lukt?
Driverversie?
Wat is de letterlijke foutmelding van de printer?
En wat staat er over die foutmelding in je handleiding of online?

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 17-09-2003 16:04 ]

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-08 13:58

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Klinkt als ergens een optie niet aan waarbij hij de postscript fonts mee stuurt naar de printer waardoor de printer het probeert met de fonts uit zun geheugen.

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal morgen ff kijken als ik weer op het werk ben...

Verwijderd

Topicstarter
Ok, heb net even gekeken in de handleiding, maar kon niet echt iets vinden dat helpt:

Printer geeft de volgende melding:

Not found: Tray1 Letter Plain

Dus documentjes zonder de texten print ie wel uit...! Ik kan ook geen optie vinden waar iets over brieven/teksten of Letter Plain staat... !!!

(Letter Plain) = tekst vlakken?

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
"Tray1 Letter Plain" klinkt voor mij als papierbak: 1 papierformaat: letter papiersoort normaal, lijkt erop dat de drivers/printer op een of andere manier niet goed geconfigureerd zijn.

Kun je een postscript verwerkingsverslag laten uitprinten, ik vermoed dat die optie ergens in de driver te vinden zal zijn. Dat geeft misschien weer meer aanknopingspunten.

[ Voor 45% gewijzigd door begintmeta op 18-09-2003 14:30 ]

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-08 13:58

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Dan geef je gewoon de verkeerde papiersoort aan. Achter bv een MAC vanuit Quark 5 moet je op twee plekken je papierformaat juist ingeven voor de printer. Doe je dat niet dan weigert onze Nashuatec bv ook te printen.

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

Verwijderd

Topicstarter
Ik print niet vanuit Quark , maar vanuit Adobe pakketten... De leverancier is er nu al een uur mee bezig :P Ik had de hoop al opgegeven! O ja papierinstellingen staan al goed.. maar meer info volgt later!

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21-08 18:29
Print jij op het letter formaat TS? Ander zal het toch echt op A4 moeten staan lijkt mij zo.

Verwijderd

Volgens mij heb je twee dingen niet goed.. zorg er ten eerste voor dat je een postscript printerdriver gebruikt.. dat moet het probleem van niet printen met fonts/wel met outlines verhelpen.. en zorg er ten tweede voor dat je het goede papierformaat in je adobe pakketten opgeeft..
Pagina: 1