Toon posts:

[WinXP] directories auto-synchroniseren over meerdere pc's

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb mijn muziekcollectie op zowel mijn laptop als dekstop pc staan, om als elkaars backup the functioneren en om mij ook onderweg toegang te geven tot mijn muziek.

Nu is het echter zo dat ik op beide pc's vaak kleine veranderingen aanbreng in de collectie: ik edit een tagje hier, voeg wat mp3's toe daar. Nu is het echter heel irritant om deze handeling steeds 2x te moeten verrichten en/of de files tussen beide pc's te ftp'en.

Nu vraag ik mij af of er niet een manier bestaat beide muziekcollecties automatisch te mirroren/synchroniseren over allebei de computers, zodat een verandering op een van de pc's automatisch weerspiegeld wordt op de andere pc.

Alvast bedankt voor de hulp!

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14:57
Verwijderd schreef op 17 September 2003 @ 15:44:
Ik heb mijn muziekcollectie op zowel mijn laptop als dekstop pc staan, om als elkaars backup the functioneren en om mij ook onderweg toegang te geven tot mijn muziek.

Nu is het echter zo dat ik op beide pc's vaak kleine veranderingen aanbreng in de collectie: ik edit een tagje hier, voeg wat mp3's toe daar. Nu is het echter heel irritant om deze handeling steeds 2x te moeten verrichten en/of de files tussen beide pc's te ftp'en.

Nu vraag ik mij af of er niet een manier bestaat beide muziekcollecties automatisch te mirroren/synchroniseren over allebei de computers, zodat een verandering op een van de pc's automatisch weerspiegeld wordt op de andere pc.

Alvast bedankt voor de hulp!
je kunt op je laptop toch aangeven dattie een "netwerk folder" offline moet gebruiken.
Dan synchroniseert ie.

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

Verwijderd

Topicstarter
Grolsch schreef op 17 September 2003 @ 16:12:
[...]

je kunt op je laptop toch aangeven dattie een "netwerk folder" offline moet gebruiken.
Dan synchroniseert ie.
Synchroniseert hij dan beide kanten op? Of alleen desktop --> laptop?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 17 September 2003 @ 16:16:
[...]

Synchroniseert hij dan beide kanten op? Of alleen desktop --> laptop?
offline files syncen beide kanten op.

Verwijderd

Topicstarter
OK heel erg bedankt, waar stel ik dit precies in?

Ah ik zie het al, blijkbaar moet fast user switching uit staan als je dit wilt doen.

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 17-09-2003 16:34 ]

Verwijderd

Topicstarter
Volgens mij is dit niet precies wat ik zoek, of ik doe wat verkeerd ;)
Ik heb het volgende gedaan:
1. Share mijn mp3 dir op mijn desktop
2. Maak deze dir offline available op mijn laptop

Resultaat: mijn laptop computer probeert alle files uit de mp3 folder op mijn desktop te downloaden naar de "offline files directory", wat natuurlijk niet bepaald past en ook erg lang duurt. En dit gebeurt ook nog eens elke keer dat ik mijn computer aanzet.

Op naar de volgende oplossing ;)

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14:57
Verwijderd schreef op 17 September 2003 @ 16:43:
Volgens mij is dit niet precies wat ik zoek, of ik doe wat verkeerd ;)
Ik heb het volgende gedaan:
1. Share mijn mp3 dir op mijn desktop
2. Maak deze dir offline available op mijn laptop

Resultaat: mijn laptop computer probeert alle files uit de mp3 folder op mijn desktop te downloaden naar de "offline files directory", wat natuurlijk niet bepaald past en ook erg lang duurt. En dit gebeurt ook nog eens elke keer dat ik mijn computer aanzet.

Op naar de volgende oplossing ;)
Hoe groot is die directory ?

de grootte van je offline bestand kun je aangeven bij extra>mapopties>off line bestanden, en daar onderaan.

niet direct opgeven.

de eerste keer zal even duren, omdat alles gekopieeert moet worden.
daarna gaatie alleen de verschillen synchroniseren.

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

Verwijderd

Topicstarter
Grolsch schreef op 17 September 2003 @ 17:06:
[...]

Hoe groot is die directory ?

de grootte van je offline bestand kun je aangeven bij extra>mapopties>off line bestanden, en daar onderaan.

niet direct opgeven.

de eerste keer zal even duren, omdat alles gekopieeert moet worden.
daarna gaatie alleen de verschillen synchroniseren.
Enkele tientallen gigabytes :) Het zou toch veel makkelijker moeten kunnen door puur alleen maar naar directory structuur, wijzigingsdata en filesizes te kijken? Om nou alles te kopieren is wel een erg brute methode ;)

Ik ben nu wat software aan het uitproberen, als ik iets vindt dat goed werkt dan zal ik het hier posten voor mensen die hetzelfde proberen te doen als ik.

Verwijderd

Topicstarter
Ik test momenteel een programma genaamd "foldermatch" (www.foldermatch.com). In principe werkt het programma prima, zei het niet dat het een passief programma is. Er wordt dus niet actief bijgehouden op beide computers wekle veranderingen er gedaan worden aan de directory om deze vervolgens over alle computers te mirroren.

Mijn zoektocht gaat verder... :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 18 September 2003 @ 17:34:
Ik test momenteel een programma genaamd "foldermatch" (www.foldermatch.com). In principe werkt het programma prima, zei het niet dat het een passief programma is. Er wordt dus niet actief bijgehouden op beide computers wekle veranderingen er gedaan worden aan de directory om deze vervolgens over alle computers te mirroren.

Mijn zoektocht gaat verder... :)
wacht ff hoor............wat doet ie dan WEL?? :?
syncen niet dus......
Pagina: 1