Toon posts:

Korte beknopte Archos AV 320 review

Pagina: 1
Acties:
  • 58 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Review van de Archos AV320 + DVR

Inleiding:

Een aantal jaar geleden toen er net MP3 spelers uitkwamen heb ik de eerste Lenco MP3 CD speler gekocht. Ik was hier toen al zeer tevreden over. Je had 650 MB aan files bij je en de batterij ging lang genoeg mee om korte reisjes naar je eigen muziek te luisteren.
Nadelen waren toch de speeltijd en gebreken met lezen van cd’s. De speler kon bijna gaan rw-cd aan en sloeg af en toe toch nog over.
Vervolgens heb ik iets meer als een jaar geleden de Iriver IMP 300 gekocht. Speeltijd ging van 6 uur naar 21+ uur ik had er een radio bij, hij speelde alle denkbare cd’s af en deze had veel hogere geluidskwaliteit. Ik was wederom zeer tevreden, en heb er meer al een jaar erg van genoten. Vooral de remote sprak mij erg aan, dit gaf de speler een radio functie die toen nog moeilijk te vinden was in andere spelers.
Sinds een paar dagen heb ik nu een Archos AV 320 en ben ik opnieuw zeer tevreden. Geluidskwaliteit is weer omhoog gegaan, hij slaat niet over en heeft veel meer functies.

Functies:
• Mp3 afspelen en opnemen (van line in en tos link, microfoon, en radio)
• Video afspelen en opnemen (divx en xvid afspelen, divx opnemen van video in)
• Radio Afspelen
• Digitale camera (film en foto) 3.3 Mpixel en 3 maal optische zoom + flitser
• Foto’s bekijken

De speler heeft een 20 GB HDD ingebouwd en er is dus voldoende ruimte om bovenstaande functies te benutten.

De MP3 functie:
Op de speler is een windows verkenner achtige interface aanwezig die het afspelen van files zeer makkelijk maakt. Ook is het net zo makkelijk files toe te voegen aan een play list. Door een onscreen keyboard is het mogelijk de playlist elke denkbare naam te geven. Ook kunnen mappen en files hiermee veranderd worden.

Specs van afspeel kwaliteit
DSP Freq: 94.5mhz
DSP Freq: Standard
W*H*FPS < 5,888,000

DSP Freq: 99mhz
DSP Freq: Overclock
W*H*FPS < 6,168,380

DSP Freq: 108mhz
DSP Freq: Overclock
W*H*FPS < 6,729,142

Official
Max Resolutions
640x304@30fps
640x368@25fps

Speculated Max
Width=640
Resolutions
640x380@24fps (1.66:1 ratio)
640x460@20fps
640x480@19fps (4:3 ratio)
640x320@30fps
640x384@25fps (1.66:1)
640x400@24fps
640x480@20fps (4:3)
640x348@30fps
640x420@25fps
640x436@24fps
640x480@20fps

Speculated Max
4:3 Aspect Ratio
Resolutions
508x384@30fps (NTSC fps)
560x420@25fps (PAL fps)
568x428@24fps
624x468@20fps
640x480@19fps
520x392@30fps (NTSC)
572x428@25fps (PAL)
584x440@24fps
640x480@20fps
544x408@30fps (NTSC)
596x448@25fps (PAL)
608x456@24fps
640x480@21.9fps
De Dsp freq slaat op de overclock mogelijkheden van de speller.

De Video functie:
Video afspelen heeft iets meer werk nodig, een normaal filmpje van de pc wordt vaak niet direct afgespeeld. De speler heeft een maximale resolutie van 640x480 elk bestand wat een hogere resolutie heeft wordt niet gespeeld. Wel levert Archos er een tool bij omdat simpel om te zetten. Dan is het een kwestie van 30 minuten wachten en een filmpje is dan omgezet naar een formaat waar de speler mee om kan gaan. Ik heb dit al erg vaak gedaan en dat bevalt prima. De display zou groot genoeg zijn om een film op de speler te kijken maar handiger is het om hem op de tv aan te sluiten. Nu lijkt dat wat overbodig gezien dat veel pc tegenwoordig een tv uit hebben, alleen moet je ook is denken aan een hotel kamer met een tv, dat werkt ook gewoon.
Soms ben je even bezig om het geluid goed te krijgen, maar als de instellingen eenmaal goed staan hoeft hier nooit meer iets aan gedaan te worden.
Ook is het mogelijk om video opnemen, wanneer men weet hoe een video recorder werkt is de video opname functie net zo simpel. Als de speler aangesloten wordt dan komt de video opname functie er automatisch bij. Er staat een txt file op de speler waarmee vrij simpel de speler geprogrammeerd kan worden, dit kan ook in het onscreen menu alleen heb ik dat nog niet gebruikt.

Radio functie
Met een remote zou het mogelijk zijn om radio te luisteren en ook op te nemen, echter is deze module nog niet beschikbaar.

Digitale camera functie is tot op heden ook nog niet beschikbaar. Maar dit zou het vrij makkelijk moeten maken om de speler als digitale camera en camcorder te gebruiken.

Het is ook mogelijk om foto’s op de speler en op de tv te bekijken. Standaard zitten er een aantal foto’s in de speler en deze zijn vrij simpel als slideshow of los te bekijken door ze gewoon op te starten. Voor specs over de formaten en dergelijke verwijs ik iedereen naar de archos site

Als laatste wil ik nog even aangeven waar ik iedereen aanraad deze speler te kopen. Op de Archos site is te zien dat de speler een stuk goedkoper is in Amerika als in Europa. Vandaar ook dat ik iedereen aanraad de speler niet in Europa te kopen. Amerika is een goed alternatief echter soms lastig met het sturen van de speler naar Europa, echter met een credit kaart zou dit wel moeten lukken.
Het bedrijf waar ik mijn speler gekocht heb is: http://www.hotmp3gear.com Dit is een zeer klein bedrijf die alle aanvragen persoonlijk ,snel en zorgvuldig behandeld. De speler zal hier omgerekend ongeveer 450 euro kosten dit is bijna de helft van wat hij in Europa kost. Er staan ook reviews hier en handleidingen over extra functies van de speler. Omdat deze speler eigenlijk een portable HDD is is het natuurlijk ook vrij makkelijk om de HDD wat groter te maken. Hoe dit moet staat ook op deze site, echter is de garantie daarna wel weg.

Fouten in de spelling en gramtica zijn gewoon jammer, het doel was een korte review en die heb ik nu neer gezet.
})

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet niet zeker of dit wel de juiste plek is voor de review :)

Ik heb hem in word formaat ik wilde hem eigenlijk richting de tweaker beheerders werpen zodat zij hem op de site kunnen plaatsen.

Als dat niet handig is dan mag wat mij betrefd deze ook naar de juiste plek verhuid worden.

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Mail dat stukje tekst maar even naar Hielke (hielko (at) tweakers.net) en de redactie (eindredactie (at) tweakers.net). Dat is de geëigende weg voor dit soort dingen :).

• Wouter Tinus
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Mail ontvangen :).

Professioneel Hyves-weigeraar

Dit topic is gesloten.