[slackware 9] CD boot probleem

Pagina: 1
Acties:

• Justin_Time
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-07-2025
Dag mensen,

Ik heb zins kort een oud pc'tje weten te bemachtigen. (P1 133mhz) Hier wil ik met behulp van slackware een leuk servertje van maken, echter dit levert wat problemen op.

Ik heb van www.linuxiso.org de 9.0 install CD gedownload en de MD5 checksum gecontroleerd. Deze gebrand met Nero en dit CD'tje is dus volgens mij goed. Hij boot ook gewoon op bij me normale PC maar zodra ik hem wil booten op die P1 krijg ik een foutmelding.

code:
1
2
ISOLINUX 2.01 2003-01-31 isolinux: Loading spec packet failed, trying to wing it...
isolinux: Failed to locate CD-ROM device; boot failed

Met google en de search en mailinglisten heb ik een aantal oorzaken kunnen vinden.

- Vergeten in het BIOS aan te zetten dat 'ie moet booten van CD voor HD.

- Je hebt de CD-speler(s) niet op 'autodetect' staan in het BIOS.

- Je BIOS ondersteunt het booten van CD niet.

- De CDROM-speler is brak.

Maar dit is allemaal niet bij mij van toepassing. Ik heb in me Bios staan dat hij moet booten van CDROM, hij staat in me BIOS ook op autodetect en deze ziet hij ook tijdens het booten.

Dat de CDROM brak is geloof ik ook niet want ik heb net een FreeBSD 4.8 CD gedownload en gebrand en deze start wel gewoon op....

Weet iemand wat er misschien nog aan de hand kan zijn? En wat ik eraan kan doen?

Elke dag dronken is ook een geregeld leven.

Verwijderd

Is het misschien een CD-RW? dan kan die CD-lezer in die P1 hem heel waarschijnlijk niet lezen.

• slager
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18:35
Je kunt misschien proberen om met een bootfloppy te booten en daarna de bestanden van de cd installeren?

• bolluserectus
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-04 20:05
Staat je CD-speler wel gejumperd op master OF slave.
(En niet toevallig op het brakke obsolete "cable select")

Actions speak louder than words

• smokalot
  • Laatst online: 15-01 22:00

smokalot

titel onder

De mogelijke oplossingen die je zelf aangeeft zijn niet van toepassing, jouw pc probeert wel te booten van cd, getuige het ISOLINUX-regeltje. Hij komt alleen niet verder omdat hij de cd-speler niet goed kan aanspreken ofzo. Het probleem is dus isolinux.

Denk dat je idd het beste met een bootflop kunt opstarten, als ik me niet vergis staan er op de cd een paar images die je op floppy moet zetten. Dan booten, hopen dat je dan wel bij je cd-rom-speler kunt, en dan de setup starten...

It sounds like it could be either bad hardware or software

• Justin_Time
Het is geen CD-RW maar een CD-R. De jumpersettings zijn gewoon slave. Dan maar even een floppyje proberen... of nog meer mogelijkheden?

• bolluserectus
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-04 20:05
Bootflops van Slack zelf zijn er 5 floppies. Best lastig.
Zelf gebruik ik DOSSlack, van iemand hier op het forum geadviseerd gekregen.
Toen voor 8.1, maar 9.0 werkt perfect.

www.userlocal.com/dosslack

Actions speak louder than words

• Justin_Time
uhm misschien een stomme vraag. Maar http://userlocal.com/dosslack/dosslack.img.gz dit bestand zou ik moeten kunnen uitpakken met bijvoorbeeld winrar of winzip. Maar beide zeggen dat dit bestand corrupt is.... iemand misschien het img bestand?

• smokalot
  • Laatst online: 15-01 22:00

smokalot

titel onder

It sounds like it could be either bad hardware or software

• Justin_Time
thx! smokalot

Pagina: 1