Toon posts:

Van Cistron over naar Eweka?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Allo,

Ik weet dat er een heleboel topics bestaan over dit onderwerp
maar toch start ik er weer 1, want het is nu half september ( en zie niet veel recente topics )
ik zit dus te twijfelen om over te stappen van cistron naar eweka,
ik heb alle voordelen en nadelen gelezen,
het enige waar het mij omgaat is de datalimiet
ik l33ch nogal errug veel lolz
Wat ik wil weten is , is het netwerk van Eweka ondertussen al
wat verbeterd? of liggen ze er nog steeds om de haveklap uit?
ik woon in Adam.. is het de moeite om over te stappen ??

of lekker maar bij cistron blijven met datalimiet

ik hoor t wel

thnx! :)

• jep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-05 22:43

jep

Ik hoorde gisteren van mensen die 8mbit hebben en nog geen 60kbit halen. Eweka's netwerk is bar slecht, cistron heel okay. Mijn keuze zou dus simpel zijn.

Nouja, of je gaat naar demon en betaald 65 euro voor 8mbit

Verwijderd

Topicstarter
aha, las weer hele andere dingen.. max 800k etc

• jep

jep

Theoretisch van de centrale naar jou huis, maar als het Eweka netwerk ondercapiciteit heeft; forget it.

Heb je je wel even verdiept in de materie? Er is namelijk veel meer dan die 2 providers, zo is Demon ook een goede keus, en zijn er nog 10 andere providers die 8mbit aanbieden.

Verwijderd

Topicstarter
yep klopt, dat heb ik al berekend.., normaal gesproken haal ik max 750 to 800k met cistron

aha wat ik dus zoek is een provider, die 8mbit aabied en ook nog eens unlimited traffic aanbied, en niet dat je in het contract weer iets leest over fair policy etc plus een goeie uptime van het netwerk .. maar ik ga wel eens speuren

• vassago
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03:59
LOL 8Mbit, unlimited traffic _en_ een goed netwerk?

Dream on.

• jep

jep

Die bestaan niet voor particulieren. Bij xs4all kun je bijvoorbeeld 2mbit krijgen met 2mbit erbij, kost je rond de 1000 euro. Die mag je vol leechen. 8 Mbit is niet betaalbaar met onbeperkt verkeer, dat zou 8mbit continu betekenen, is laten we zeggen 200 euro per mbit, 1600 euro. Ga dus gewoon voor fair use, onbeperkt bestaat niet op echte breedband verbindingen.

Verwijderd

Topicstarter
vassago schreef op 17 September 2003 @ 15:06:

Dream on.
hehehe, yep onmogelijke vraag
maar vandaar dat overstappen, van cistron naar eweka, maar ik
zie alweer te veel nadelen over eweka, ik blijf denk ik maar bij Cistron..

• jep

jep

Verwijderd schreef op 17 September 2003 @ 15:13:
[...]

hehehe, yep onmogelijke vraag
Kan dus niet, gewoon naar de provider met de beste voorwaarden gaan, cistron of demon ofzo. :)

Verwijderd

Topicstarter
Maarum , nog eweka'rs online die hier een mening over hebben??

Verwijderd

Topicstarter
jep schreef op 17 September 2003 @ 15:15:
[...]

Kan dus niet, gewoon naar de provider met de beste voorwaarden gaan, cistron of demon ofzo. :)
Ik weet niet of je het leest , ik zit al bij Cistron...

• IvoB
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 13-05 15:14

IvoB

Prutst er rustig op los

Ik heb maar 1 tip, blijf bij Cistron! Ben nu ook overgestap op Surfsnel ADSL, maar Cistron ervaarde ik gewoon als een sneller netwerk. Zal wel komen door RFC1483 vs PPPoA van Surfsnel.

• mister iks
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04 16:21
vassago schreef op 17 September 2003 @ 15:06:

Dream on.
Hoezo kan dit niet?

Ik zit zelf bij Eweka, al bijna 2 jaar. Ja idd er zijn slechte tijden geweest, eweka was een nieuwe opstartende provider, maar heeft duidelijk van zijn fouten geleerd.

Pas geleden zijn we in zijn geheel overgegaan naar een nieuwe backbone provider en zijn de download, upload en ping zoals ze horen te zijn. Daarvoor was dat iets minder maar zeker niet slecht. Wel knalde toen de toenmalige backbone van lambdanet er geregeld uit waardoor de verbinding er (buiten Eweka's schuld) er wel eens voor korte of lange tijd uitlag. Ook hierin had je slechte dagen en daarna weer goede weken. Ook hanteerde men bij lambdanet soms slechte/rare routings zodat de ping tijden wel op konden lopen.
Bij eweka is men natuurlijk ook niet heilig dus de schuld zal niet altijd bij het lambdanet netwerk gelegen hebben.

Nu met de nieuwe backbone is dit alles volledig verholpen. Ik haal nu download snelheden tussen de 750 en 850 Kb/s uploaden met 45+ Kb/s en ping testen tussen de 21 en 25 ms. Zeker niet slecht dus.

Verder zitten we hier met 2 volledige studentenhuizen op de lijn (30 mensen). Je kan je dus voorstellen dat de maandelijkse hoeveelheid gigs niet gering is. Hier hebben we Eweka nog nooit over gehoord, de download limiet is er namelijk niet!! en ook geen fup.

Als je tevens een goede nieuws server wenst kan je dat bij Eweka vergeten, deze wordt keer op keer beloofd, maar is er tot op heden nog niet.

• jep

jep

Als jij 8mbit dicht trekt en honderden gigs download, maken ze per definitie verlies. Een lekkere partij om te vertrouwen. :P

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:40

n00bs

Het is weer Zomer!

Wat is er mis met Demon... straks voor 65 Euro 8Mb down en 1Mb Up. En zeuren over bandbreedte gebruik doen ze niet... ik hoor verhalen van 100GB per maand :? ik bedoel wtf moet je ermee

Verwijderd

ik ben dus een ex eweka klant.

Ik zat dan ook in die beginfase van eweka vanwege hun prachige overstap van kpn toen dat duurder werdt. Nou ik heb 2 jaar lang niet goed kunnen internetten. Zelfs nadat ze op hun "nieuwe" netwerk zaten was het baggerzooi. En elke keer als ik belde was het nooit hun probleem. Toen contract gelukkig over was ben ik naar demon overgestapt en ben echt dik tevrede. Dus ik zou echt niet naar eweka gaan.

En zoals n00bs zegt, nu Demon de snelheden aan het verdubbelen is is 65 euro voor 8mb lijntje echt niet slecht. Ik download ongeveer 10 cd's per week ofzo en heb er nog nikz over gehoord.

En als je veel download, zover ik weet is de nieuwsserver van eweka echt bagger. Dat hebben ze ook al 2 jaar over gedaan om dat ding te laten werken. Terwijl je bij demon een hele goeie nieuwsserver login krijgt

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 17-09-2003 22:44 ]

Pagina: 1