Stijlvol je email checken

Pagina: 1
Acties:
  • 267 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Ed.
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 26-09-2022
Je ziet het in alle films: prachtige programma's die je email checken en mooie berichten weergeven zodra je mail hebt.

Ik ben dus op zoek naar een mooi uitziend email programma. Op het moment gebruik ik outlook express.

Daarnaast lijkt het me erg handig als ik niet de hele email client hoef te draaien om om alleen een geluidje of een vriendelijke pop up te krijgen zodra ik nieuwe mail heb.

Weten jullie dus een goede emailclient. Het gaat er bij mij vooral om dat het functioneel is, er goed uit ziet (of dat er prachtige skins voor te downloaden zijn) en - most important - dat er een mogelijkheid is dat ie verdwijnt in m'n systemtray (zonder al teveel resources op te eten) en om de minuut kan checken of ik mail heb. En zo ja, dat ie dan een geluid en/of een vriendelijk bericht weergeeft.

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
zoek eens even op download.com/tucows of iets dergelijks. Er zijn 100'en van dat soort programma's. Zelfs msn kan het.

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 06-09 18:12

Boss

+1 Overgewaardeerd

Outlook?
Die kan dat. Kan met een register aanpassing ook naar je systray.

Voor de fancy new-mail filmpjes die je in films ziet zal je zelf iets moeten klussen, vrees ik. Maar is dat echt zo belangrijk?

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

• Gugger
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-09 21:19
Kijk eens op Tucows, daar heb je een hele zooi van zulke proggies. Ik gebruik zelf Jet-MailMonitor maar ik denk dat je die er niet mooi genoeg uit vind zien als ik je post zo lees. Maar het doet wat het moet doen :)

"Its a Backstreet Boys world and at the end of the day, you just want to go home and kill yourself." - Billy Corgan (Smashing Pumpkins)

• mlevd
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-08 13:17
Eeeuuuh, Outlook.

Vindt ik tenminste hartstikke functioneel en kan middels een registeraanpassing naar de systray verdwijnen (of middels een prog als tweakxp)

edit:

-1 dubbelpost.............sneller typen :7

[ Voor 17% gewijzigd door mlevd op 17-09-2003 14:40 ]

Verwijderd

Ik heb de oplossing voor je... Outlook Express. :)

Gebruik het programma "rbtray" (ff naar googlen, zo gevonden) om hem te minimizen in de systray. Daarbij zijn er ongetwijfeld tweak utilities te vinden om het uiterlijk van outlook te veranderen. Daarbij kan je in het controle panel bij de e-mail opties gewoon het standaard geluidje veranderen.. (ff googlen naar "e-mail sounds").

Mocht je nou echt een fancy e-mail dinges willen... ga dan even kijken naar incredimail of iets dergelijks. Maar geloof me, je mailtjes komen dan niet meer door een spam filter heen. En daarbij .. hou het gewoon simpel. E-mail is text versturen, hiervoor is het bedoelt en hou het er ook bij. ;)

• RePlayer
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-07 14:23
ezpop werkt fijn

en voor linux kbiff

---

• t013463
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 04-09 11:11
Probeer Incredimail maar eens....

Verwijderd

.

[ Voor 130% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2023 21:52 ]

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 06-09 12:05

n00bs

Het is weer Zomer!

Dat je bij films fancy shit ziet is nogal logisch... niet bestaande software. Denk je dat een filmmaker zit te w8en op aan M$ geld te moeten betalen om hun software te kunnen gebruiken in een film

Modbreak:
M$ is niet de afkorting van Microsoft, laat dat aub!

[ Voor 23% gewijzigd door Korakal op 17-09-2003 20:59 ]

• limit28
  • Laatst online: 13-05 16:06

limit28

Loading.....

klein vraagje tussen, kan outlook XP een popup verschijnen als er een mail binnen komt?

Log on, Hack in, go everywhere, steal everything.

• djexplo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 31-07 15:50
wdebitewari schreef op 17 September 2003 @ 14:41:
Probeer Incredimail maar eens....
Ik gebruik nu al een tijdje Incredimail het programma is qua layout exact gelijk aan outlookexpres.

Maar veel meer stuff er om heen, b.v. een hondje die over je scherm heen stuiterd die aan geeft dat er mail is. En de mogelijkheid om met één klik het lettertype, achtegrond etc in je mail te verandern. En verder verschillende geluidjes etc.

Dus mischien vindt jij hem ook cool ? :)

'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'

• Gody
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 30-08 23:10
Als je nu een Sony Aibo koopt, en dan een van de softwarepakketten erbij... Dan heb je een strakuitziende email-reporter... Als je wilt leest hij zelfs de headers of ik geloof ook de complete email. Wat wil je nog meer?
Afbeeldingslocatie: http://www.sony.nl/resources/image/91022imgaibo2203.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.sony.nl/resources/image/91016imgaibo210gold.jpg
When you have received e-mail it will tell you, as well as telling you who it is from and the title of it. You can then tell your AIBO Entertainment Robot to read this out to you, and watch it perform various actions to particular key words as it reads. For example, if it reads the word 'Hello', AIBO will take a bow.
:+

[ Voor 32% gewijzigd door Gody op 17-09-2003 14:56 ]

• Driek
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:39
limit28 schreef op 17 September 2003 @ 14:49:
klein vraagje tussen, kan outlook XP een popup verschijnen als er een mail binnen komt?
der komt otch zo'n enveloppe in de systray als jemail hebt
is dat niet voldoende?

Tijd van werken, tijd van rusten

• scorpie
  • Laatst online: 19:30

scorpie

Supra Addict

limit28 schreef op 17 september 2003 @ 14:49:
outlook 2003 final hier iig wel (beta ook? iemand?)

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470

• limit28

limit28

Loading.....

Driek schreef op 17 september 2003 @ 14:56:
[...]

der komt otch zo'n enveloppe in de systray als jemail hebt
is dat niet voldoende?
wat nadeel is bij winXP dan verstop die envelop bij systray als ongebruikte icon als ik binnen 5 min niet aanklik of na kijk |:(

Verwijderd

Scorperito schreef op 17 september 2003 @ 14:59:
[...]

outlook 2003 final hier iig wel (beta ook? iemand?)
béta ook ja :)

• Sjowhan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:21
limit28 schreef op 17 September 2003 @ 15:00:
[...]

wat nadeel is bij winXP dan verstop die envelop bij systray als ongebruikte icon als ik binnen 5 min niet aanklik of na kijk |:(
Dan configureer je toch dat het enveloppie niet meer verdwijnt na 5 minuten :?

http://specs.tweak.to/5253

• KoeKk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-08 21:36
limit28 schreef op 17 september 2003 @ 15:00:
[...]

Dan zet je toch gewoon die optie aan dat windows dat icoontje niet mag hiden?

• limit28

limit28

Loading.....

he daar had ik nooit aangedacht. Thx people's , maar het is leuker als er een pop up komt met je got mail ofzo iets

• sQuarecoW
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 01-09 16:51
je kunt bij office XP ook een popup laten weergeven, kijk ff bij je advanced email opties.

Wat betreft het minimaliseren: ik draai nu 2003 en daar zit het gewoon standaard in dat je outlook naar je systray laat gaan en krijg je ook een errug gelikt popupschermpje met een preview net boven je systray

• limit28

limit28

Loading.....

jwoskam schreef op 17 September 2003 @ 15:08:
je kunt bij office XP ook een popup laten weergeven, kijk ff bij je advanced email opties.

Wat betreft het minimaliseren: ik draai nu 2003 en daar zit het gewoon standaard in dat je outlook naar je systray laat gaan en krijg je ook een errug gelikt popupschermpje met een preview net boven je systray
he thx, zal straks thuis even bekijekn. zit nu even nog bij mijn werk

Verwijderd

Outlook XP kan alles wat je wil, behalve een skin buiten de windows skin om.

Een filmpje afspelen oid kun je gewoon instellen via je regels. Zo kun je bv. zeggen dat hij bij alle binnenkomende mail een applicatie moet starten. Kies 'assistent regels' en dan 'beginnen met lege regel'. Na een beetje klikken kom je bij het scherm waar je aan kunt geven wat hij moet doen, daar staat ook 'toepassing starten' tussen:

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/10748/full.jpg

Geef daar de mediaspeler in met een bepaald filmpje, en hoppa een filmpje als je mail krijgt. Je kunt zelfs verschillende filmpjes/geluiden/whatevers per afzender laten verschijnen op deze manier.

Daarnaast integreert outlook mooi met de rest van windows, en is het gewoon een goed mailprogramma (in tegenstelling tot wat mensen denken). Alle opties zijn aanwezig, je moet alleen soms zoeken hoe e.e.a. werkt.

• Reda
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-07 23:22

Reda

HA DO KEN

meestal wordt in een film geen echte software gebruikt simpelweg omdat op ee set echt niet 1 pc met een netwerk verbonden is.

Je kunt beter zelf dan iets gaan proberen te creeren denk ik.

• Ed.
  • Laatst online: 26-09-2022
Ok, ik zal eens dat Outlook XP gaan instaleren. Het gaat me er meer om dat als ik mail, ik werk in een mooie omgeving, zoals de rest van m'n windows (w2k wel te verstaan) volledig getweaked is met mooie, lust voor het oog zijnde programma's.

• M4RTiN
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 24-11-2024
mn pa is vol lof over incredimail, die heeft alles om je mail net als in de film te laten binnenvliegen met envelopjes en obers die zeggen you got mail

ben zelf niet weg van dat soort programma, maar op zich is dit wel een leuke

Afbeeldingslocatie: http://a.r.tv.com/cnet.1d/i/int/incred/screen_548.gif

• KnoppenSpook
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-09-2023
Mozilla Thunderbird is skinnable en geeft een cool MSN lookalike popupje met je hebt nieuwe mail, het is tevens een news group lezer

/me weet geen leuke quote voor in zijn signature

Verwijderd

Er staat me iets bij van mailgenie..
http://www.bykeyword.com/pages/detail4/download-4521.html

Je Outlook 2003 minimised automatisch naar de systray, en als er mail binnenkomt wordt er zo'n karakter a la Clippie (:+) gestart die voorleest dat je mail hebt van bladiebla.. (toendertijd zo'n zwaar amerikaans accent die niet eens normale nederlandse woorden kon uitspreken.. ;))

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:52

Korakal

Up up up!

Topics over software mogen in SA, dus move'je IT>SA :Y)

Verwijderd

Gewoon Opera instaleren, i-net browes, mail cleint, kladblok, pop killer, enz. in één.

Opera is ook stukke minder gevoeligere voor virussen dan outloox ;).
Als je van style houd laat je opera een muziek nummer afspelen waneer je mail hebt.

Verwijderd

incredimail is misschien wat voor je....

• Slashdotter
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Outlook 2003 kan gelijk naar je system tray worden geminimalised zonder hulpprogramma's. Vinnik ook wel stijlvol :)
Pagina: 1