Toon posts:

[XP] Foute vermeldining van vrije schijfruimte

Pagina: 1
Acties:
  • 119 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

ik heb een schijf van 80 gig verdeeld in 4 partities: 2 van 5 gig voor win xp en win2k, 1 voor mijn programma's en 1 voor mn downloads. Deze laatste schijf is vol en wil ik graag defragmenteren, maar dan geeft hij een melding dat je 15% vrij moet hebben. Heb voldoende ruimte vrijgemaakt door zaken te verwijderen of te schrijven naar mijn programma schijf. Als ik alle mappen selcteer heb ik voldoende ruimte vrij, maar als ik wil defragge dan geeft hij weer dezelfde melding. Klik ik rechts op mijn download schijf dan komen deze getallen niet overeen met als ik alle mappen selecteer en ik weet zeker dat ik genoeg ruimte vrij heb. De defragger geeft echter dezelfde vrije ruimte aan als met een rechterklik en eigenschappen op de download schijf.
Hoe krijg ik in de defragger de juiste vrije ruimte op t scherm zodat ik kan defragge?

Hoop dat alles duidelijk is

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Probeer eerst een scandisk.

Verwijderd

Recycle.bin leeg gemaakt...... ?

Verwijderd

Topicstarter
Prullenbak is leeg en heb net de foutencontrole achter de rug

Verwijderd

Geen verandering van de vrije ruimte ?

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Heb je hidden en verborgen mappen/bestanden meegenomen? (check mapopties)
Ben je ervan bewust dat 1KB gelijk aan 1024 bytes is?
1GB is dan dus 1.073.741.824 bytes
1.000.000.000 bytes is dan dus 0,93GB

Zie ook OM FAQ - ik heb bestanden verwijderd, maar er komt geen schijfruimte vrij :)

[ Voor 30% gewijzigd door BalusC op 17-09-2003 14:14 ]

Verwijderd

Topicstarter
Heb t uitgeteld dat ik zo'n 5 gig moest vrijmaken: heb t ruim gepakt en 5,5 gig verwijderd. Maar als ik defragge doe dan zegt ie dat er maar 6% vrij en daarbij maar 4% voor defragge gebruikt kan worden door systeembestanden.

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Probeer eens een andere defragger.

Verwijderd

Topicstarter
Noork schreef op 17 september 2003 @ 14:24:
Probeer eens een andere defragger.
Gebruik altijd die van windows, maar wil eens een andere proberen. Noem eens een goede die ik kan downen.

• Aspje
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 05-11-2024

Aspje

Blaat

Staat system restore misschien aan?

offtopic:
Hmm staat ook in de faq, dus zal je al wel gedaan hebben

[ Voor 55% gewijzigd door Aspje op 17-09-2003 14:54 ]

• megamuch
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 29-01 20:14

megamuch

Tring Tring!

toevallig norton op je pc ?

Leeg dan ook even je norton protected files.

Verstand van Voip? Ik heb een leuke baan voor je!

• bigfoot1942
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
geen norton antivirus (bijv. 2003) geinstalleerd, die er ahw een extra recycle bin achter hangt, de Norton Protected recycle bin?
hele goede defragmenter: Diskeeper van Executive Software

edit: maar diskeeper heeft ook het liefst minimaal 10% vrije schijfruimte

[ Voor 17% gewijzigd door bigfoot1942 op 17-09-2003 14:57 . Reden: toevoeging ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb Norton 2003 op mn pc ja en heb ook recycle bin. De prullenbak is leeg maar vind dat ding maar wazig. Waar kan volgens jullie dan nog extra troep inzitten dat ruimte vreet?

• Yagermeister
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:43

Yagermeister

Bedrijfsprutser on call

Verwijderd schreef op 17 September 2003 @ 15:12:
Ik heb Norton 2003 op mn pc ja en heb ook recycle bin. De prullenbak is leeg maar vind dat ding maar wazig. Waar kan volgens jullie dan nog extra troep inzitten dat ruimte vreet?
Wat je kunt proberen is dubbelklikken op dat mooie norton recycle bin omdat daar alle verwijderde bestanden instaan. (ik had zelfde prob :P )

-Te huur

Verwijderd

Topicstarter
Yagermeister schreef op 17 September 2003 @ 15:35:
[...]

Wat je kunt proberen is dubbelklikken op dat mooie norton recycle bin omdat daar alle verwijderde bestanden instaan. (ik had zelfde prob :P )
Net geprobeerd maar die krijg ik niet geopend, omdat mn norton fucked up is. Kan norton ook niet deinstalleren door tzelfde probleem. Ik zal mn windows maar eens opnieuw erop gaan zetten, maar is dan tegelijker tijd de protected bin ook verwijderd als ik mn winxp er opnieuw opzet? Met andere woorden heb ik na deze herinstal van windows wel genoeg vrije ruimte om mijn downloadschijf te defragge?

Verwijderd

.

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2023 21:52 ]

• Saeverix
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-05 15:41
het simpelste lijkt mij ff wat shit (nog 1 gig ofzo) tijdelijk ff te verplaatsen naar een andere partitie en het dan nog een x doen... dan heeft ie 6,5 gig vrij, en dat moet genoeg zijn...

People who live in glass houses shouldn't throw stones.

Pagina: 1