Martin MAC 250; welke lichttafel voor sturing?

Pagina: 1
Acties:
  • 537 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-04 12:00
Voor een oud en nieuw feest willen we 6 martin Mac 250 spots huren. Nu wil ik graag weten welke lichttafel ik daarbij moet huren. Hij moet niet te moeilijk zijn; een n00b moet er mee werken (ik dus ;) )maar wel wat leuke functies hebben. T doel is om het zo te hebben dat op knoppie drukken geeft leuke effectjes zonder ernaar om te kijken, maar lampen moeten wel synchroon bewegen zonder dat ik veel uitlijnwerk oid moet gaan doen (dat gaat toch steeds fout) dus vandaar

t gaat dus om deze lampen:
Afbeeldingslocatie: http://www.martin.com/product/Prod_img_gen/mac250.jpg
http://www.martin.com/product/product.asp?product=mac250

iRacing Profiel

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:13

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

in principe elke lichtafel die een DMX aansluiting heeft.
Daarmee zou je de lampen ook als "master en slave" kunnen instellen zodat ze hetzelfde doen.

Wise enough to play the fool

• jsiegmund
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 24-04 08:38
Kijk even naar de tafels van Zero88: http://www.zero88.com die zijn vrij makkelijk te huren en absoluut niet moeilijk, ook niet voor een beginner (wel even de handleiding erbij houden in het begin natuurlijk!)

• BachW
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-10-2024

BachW

Tweaker in Noorwegen

Als je ze huurt worden die dingen dan niet geleverd met een pc met Light Jockey???

BOINC stats

• jsiegmund
Lijkt me niet, je huurt toch headjes, niet een stuurtafel :S Kun je er uiteraard wel bijvragen, maar daar heb ik nog nooit mee gewerkt dus in hoeverre het handig is: geen idee

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

BachW schreef op 17 September 2003 @ 19:04:
Als je ze huurt worden die dingen dan niet geleverd met een pc met Light Jockey???
lijkt mij eigenlijk ook wel, en anders zal er vast wel een basisset zijn. Verhuurbedrijven weten vaak echt wel wat ermee word gedaan enzo, dus als je gaat reserveren kun je dat denk ook prima bespreken.

• shure-fan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 28-04 13:08
je kunt een erg eenvoudige licht tafel gebruiken maar zelf persoonlijk, ga ik voor Lightjockey (aangezien in er voor me werk veel mee werk). Het beste kun je er eerst even het beste mee oefenen, maar daarna kun je echt hele leuke (en professionele) dingen hier mee doen

voor vragen moet je me even mailen

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

Anoniem: 69057

Is dit wel het juiste forum ? ..

Zorg dat je een tafel hebt die met intelli-licht overweg kan. Een DMX-tafel die alleen voor parren bedoeld is is hier vreslijk onhandig voor.
Martin maakt zelf de "Freekie"-controller die volgens mij pricies kan wat jij er zo een beetje mee wilt :)

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:48

Jag

Ik ben zelf niet zo'n lichtpik, daar zijn mijn collega's voor, maar ik weet wel dat je niet zomaar met bewegend licht aan de slag kan als je nog nul ervaring hebt (wat misschien wel niet het geval is). Het wordt al best snel best complex met al die parameters.

Het verhaal komt mij ook wat vreemd voor, maar ik neem aan dat iemand die die dingen verhuurt ook niet zomaar E 13.500 aan apparatuur meegeeft aan iemand..
Een moderne controller die geschikt is voor dit soort fixtures neemt overigens een hoop werk uit handen, zeker iets als LJ.
Bij die freekie zul je ze wel in de 8-bit P/T mode (9 DMX ch's) moeten gebruiken, anders past het niet. LJ is erg mooi, maar misschien voor zes headjes wat overdone.

• jsiegmund
Daar bestaan contracten voor, als je je paspoort netjes laat zien kun je verbazend veel meekrijgen, en ook verbazend veel geld dus. Ik denk dat je inderdaad het beste eventjes kunt bellen wat er te krijgen valt, wat wil je er eigenlijk precies mee gaan doen? Als het verder niet veel voorstelt als wat bewegen, knippertjes en gobo'tjes hebben ze misschien van het verhuurbedrijf nogwel een controllertje met wat standaard show files erin; dan is het vrij makkelijk voor je. Lijkt me handig als je in de buurt even rondbelt wat er te vinden is. En als je in de buurt van Breda woont.... ;)

Edit: 8 bit sucks })

[ Voor 3% gewijzigd door jsiegmund op 17-09-2003 22:29 ]

• kroegtijger
Het mee krijgen van die dingen is geen enkel probleem. Ken de verhuur-knakker wel een beetje, en dat lukt wel. Vorig jaar daar ook alles gehaald (had toen oa. 4 martin MX1 Scans, en was op zich ook best wel leuk) en dit jaar gaat dat ook weer gebeuren....Alleen nu iets meer dan vorig jaar (buiten de moving heads ook nog 3 barretjes pars, eenrookmachine, 2 strobo's en een flinke stapel truss-delen)

Heb wel een klein beetje ervaring met bewegend licht, vandaar dat ik ook wil weten welke tafel nou simpel is. Heb met een heel uitgebreide tafel een keertje gewerkt, en die ellende wil ik dus niet hebben op ons feestje....heel mooi allemaal hoor, en 20000 mogelijkheden, maar dat wil ik helemaal niet.... T moet gewoon werken zonder al te veel omkijken ernaar. Kortweg gezegd: Knoppie drukken en dingen moeten in de ronte gaan swabberen, en nog een keer knoppie drukken en handmatig effe wat dingetjes ermee pielen. Ik wil geen programma's erin hoeven zetten ofzo... Daar heb ik allemaal geen tijd voor. Heb die freeky idd effe bekeken, en zoiets ziet er wel uit naar iets wat ik zoek ja... Niet te complex enzo
Welke tafel valt daarmee te vergelijken?? Misschien dattie niet aan een freeky kan komen, dus wil wel wat alternatieven weten...

iRacing Profiel

Let je wel op de veiligheid van je constructie ? .. Als ik het zo lees ([...]en een flinke stapel truss-delen [...]) ben ik er niet gerust op, maar misschien ligt dat aan mij.. ;)

Wat jij wilt kan met iedere hiervoor geschikte controller - als hij maar goed geprogrammeerd is. Als je op ziet tegen programmeerwerk of veel knopjes zul je het met iets heel simpels als een freekie (linkje) klaar moeten spelen. Zoals iCe01 al opmerkt ("8 bit sucks" ;) kun je dan niet al de mogelijkheden van je fixtures goed inzetten, maar dat gaat nu eenmaal niet vanzelf.

Lichtdraaien is even wat anders en vereist meer specifieke technische kennis dan een serie CD's in de goede volgorde een laadje stoppen -hoe je het ook went of keert. (even heel bot gesteld, excuses aan de DJ's alvast :) )

Ik raad je aan op zoek te gaan naar iemand die de nodige kennis en liefst ervaring op het gebied van rigging en intelligent licht heeft. Die kan dan al je vragen op dat gebied beantwoorden, zorgen voor een in alle opzichten veilige opstelling en het zaakje pricies zo programmeren als dat jij dat wilt. :)

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 69057 op 18-09-2003 00:53 ]

Anoniem: 43339

Idd misschien ten overvloedde: als je niks wil doen en toch een hoop lol zou ik meer voor de dj effectjes gaan. Een flowertje oid. Bij een yoke komt gewoon net iets meer kijken. Als je daar geen zin in heb vind ik het zonde van je geld. Al staat het natuurlijk wel interessant zo'n bewegende kop op je podium. :)

• Jag

Jag

Kom op man, flowers zijn voor kinder disco's en klassefeestjes :o.

Ik zou trouwens een hazer nemen ipv (alleen een) rook machine.

• Vaagharses
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22-12-2022
Een Vari*Lite virtuoso of Whole Hog III 8)

[ Voor 7% gewijzigd door Vaagharses op 18-09-2003 03:26 ]

Anti Geluidsmuur Front Amstelveen telt 17.800 lantaarnpalen; hoeveel heeft jouw gemeente?

• Rum
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01-02-2021

Rum

Heb je nou al nagevraagd of ze er wat bij leveren? Ik werk zelf ook in de verhuur en wij leveren altijd een tafel bij macies! Behalve als er gemeld wordt dat dat niet nodig is natuurlijk! In principe is dat een setprijs! Voor het kleine spul gebruiken wij iets soortgelijks als de Freekie, werkt ideaal!

• kroegtijger
Anoniem: 69057 schreef op 18 september 2003 @ 00:51:
Let je wel op de veiligheid van je constructie ? .. Als ik het zo lees ([...]en een flinke stapel truss-delen [...]) ben ik er niet gerust op, maar misschien ligt dat aan mij.. ;)
We houden het veiligheidsgedeelte wel nauwlettend in de gaten hoor, dat zit wel goed. We gaan van truss een grote rechthoek bouwen die op 6 poten komt te staan met een afmeting van ongeveer 10x4x3meter, met op 2 en op 5 meter nog 2 dwarsbalken van truss. Vanaf de achterkant tot de 1e dwarsbalk komt aan spanbanden een rechthoek van truss te hangen waar platen op komen wat als podium fungeert. (komt ongeveer een half metertje vande grond. de draaibak komt onafhankelijk daarvan ook aan de truss te hangen. gelijkmatig verdeeld over de truss constructie. parretjes e.d. ophangen en klaar. Leek mij wel redelijk safe...alles met staalkabels zekeren, aparte stroomvoorziening regelen (aggregaatje huren dus) en vooral zorgen dat t podiumpje aan zware spanbanden hangt (komttoch een behoorlijk gewicht op te rusten)

iRacing Profiel

• kroegtijger
Rum schreef op 18 September 2003 @ 09:46:
Heb je nou al nagevraagd of ze er wat bij leveren? Ik werk zelf ook in de verhuur en wij leveren altijd een tafel bij macies! Behalve als er gemeld wordt dat dat niet nodig is natuurlijk! In principe is dat een setprijs! Voor het kleine spul gebruiken wij iets soortgelijks als de Freekie, werkt ideaal!
Wordt in princiepe niets bij geleverd, tenzij je dat even vermeld. Gaat gewoon in overleg. Maar hij kan behoorlijk wat verschillende tafels leveren, en wil weten welke ik danwil hebben natuurlijk..... T is zo'n beetje "zeg maar welke je wilt en ik regel em" maar ik weet niet welke ik wil

iRacing Profiel

• jsiegmund
Wat KUN je erbij geleverd krijgen? Als je een lijstje stuurtafels hebt kunnen we je verder helpen denk ik. Zou in ieder geval niet een grotere tafel nemen dan nodig is, aangezien daar meestal evenredig meer functies opzitten die je dus ook niet nodig hebt.

• Jag

Jag

Vaagharses schreef op 18 september 2003 @ 03:26:
Een Vari*Lite virtuoso of Whole Hog III 8)
Precies, ik zou het niet te ingewikkeld maken :P.

Anoniem: 43339

GrandMA :?

• kroegtijger
iCe01 schreef op 18 September 2003 @ 12:19:
Wat KUN je erbij geleverd krijgen? Als je een lijstje stuurtafels hebt kunnen we je verder helpen denk ik. Zou in ieder geval niet een grotere tafel nemen dan nodig is, aangezien daar meestal evenredig meer functies opzitten die je dus ook niet nodig hebt.
Vrijwel alles....da's dus t probleem.....
kan wel een lijst posten, maar je kunt t bijna niet zo gek noemen of t is wel mogelijk. met de kleinere martin-tafels heb ik wel goede ervaringen. Daar kan de grootste n00b mee overweg...maar zodra je iets meer van lichtsturing weet, is het weer onlogisch......vinnik dan.

iRacing Profiel

Ik begrijp je vraag eerlijk gezegd niet helemaal meer ... Als je kunt krijgen wat je wilt zou ik zeggen: Gebruik LightJockey met een leuke controller er aan, dan kun je je showtje van te voren thuis op je pc in de OV klaarmaken. Het hele LJ-softwarepakket is gratis te downloaden op de Martin-site dus je kunt zo aan de slag. De userlib die je daarmee thuis klaarmaakt neem je vervolgens mee naar de machine waar je je show op draait.
Let wel op dat de fixture-configuratie dan dus wel hetzelfde moet zijn, anders werkt het niet.
Of jij vind of denkt dat een constructie safe is doet er trouwens niets toe - als je onder jouw verantwoordelijkheid iets bouwt zonder de juiste papieren te hebben en het gaat mis is het voorlopig je laatste feestje.

Nogmaals, onderschat dat niet. Natuurlijk gaat het 99 van de 100 maal goed, maar de gevolgen voor die ene maal lijken me groot en vervelend zat om het niet te doen.
Gewoon een goedbedoeld advies :)

• kroegtijger
kijk, dat stuk van het LJ-softwarepakket wist ik niet...dan wil ik best wel wat gaan programmeren ja...maar als ik dus ter plekke in 2 dagen tijd een complete tafel moet gaan leren en programmeren, daar had ik weinig zin in. vandaar dus. Van dat opbouwen.... We hebben wat dat betreft al flink wat ervaring in wat wel en niet mogelijk is... natuurlijk is het een risico om het te doen zonder papieren...maar voor een paar keer per jaar papieren gaan halen vinnik gewoon te ver gaan. T moet wel leuk blijven... Dan wil ik best t risico nemen van die 1e keer van de 100 dat t fout gaat. We proberen zo veel mogelijk die kans uit te sluiten natuurlijk. Verder toch bedankt voor het advies, maar we houden het al in de gaten :). Ik gaat maar es snel naar de martin-site om dat softwarepakketje te scoren. Thanks... .Effe kijken of t wat is

iRacing Profiel

Anoniem: 92476

Ff over de veiligheid. Met spanbanden mag je NOOIT en ten nimmer objecten hijsen. Spanbanden zijn om dingen vast te sjorren. Wil je gaan riggen dan moet je steels met certificaten en greenpins (harpen met certificaat) gebruiken.

Als lichttafel zou ik zelf voor een wholehog II gaan of een compulite spark. Een pearl 2000 kan ook nog net.

Maar nogmaals. Onderschat de veiligheidsrisico's niet!!!

Ohja de demo van light jockey daar was iets mee. Ik geloof dat je niet kon opslaan ofzo. Het is een tijd geleden dat ik daarmee aan het stoeien geweest ben.

• Jag

Jag

Ik kon me dat deel van dat podium en spanbanden ook al niet zo goed voorstellen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Owkee.. Ik stop met zeuren over de veiligheid en ga er maar van uit dat het goed komt :) 't heeft ook eigenlijk weinig zin via een forum.
Ohja de demo van light jockey daar was iets mee. Ik geloof dat je niet kon opslaan ofzo. Het is een tijd geleden dat ik daarmee aan het stoeien geweest ben.
Het is geen "demo" maar de volledige versie die je download. De software werkt alleen samen met de Martin hardware (de daadwerkelijke DMX-interface, verkrijgbaar diverse smaken en grottes, o.a. USB en PCI) en daar verdient Martin zijn geld mee. Ik gebruik hier overigens de ISA-"DJ version" (512 ch. in/512 ch. out)
De harware wordt dus eigenlijk als een soort dongle gebruikt, zonder DMX-interface kun je immers niets daadwerkelijk uitvoeren.
offtopic:
Ik denk dat je in de war bent met een van hun andere software-paketten als ShowDesigner of ProScienium DMX, misschien dat daar wel demo- en normale versie's van bestaan.

Waar je wel even op moet letten is de versie: Userlib's van een oude naar een nieuwe versie van LJ overzetten gaat probleemloos, andersom kan een probleem opleveren omdat er mogelijk gebruikte functies ontbreken in een oude versie.
Even checken met je leverancier dus.
Het is even gedoe om je scene in de offline-visualizer goed in te stellen, maar daarna kun je redelijk gemakkelijk offline programmeren. Ik heb hier zelf lekker luxe een dual-monitor setup voor, met maar een monitor zul je wel veel moeten switchen.

Als laatste maar even link een plaatje uit de OV - dan zie je het idee een beetje. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
Oi, jij bent al een heel stuk verder met dat LJ-geval zeg! heb em gisteren effe binnen gehaald, maar da's toch nog verdomde lastig.... Ik zoek me een ongeluk naar die hele meuk! T zal wel goed komen (ga ik vanuit) maar daar gaat nog flink wat tijd in zitten. Voor nu weet ik iig even genoeg.... Thanks iedereen!

--edit--
oja, nog even over de spanbanden:
Ik heb t ook niet over de huis-tuin-keuken-modelletjes, maar over de zware industriele spanbanden. Die kunnen dat met groots gemak aan. Dat hele podium wordt niet zo zwaar en die banden kunnen geloof ik tot 1500kg hebben.... dat lukt dus makkelijk.

[ Voor 33% gewijzigd door kroegtijger op 19-09-2003 11:34 . Reden: nog het een en ander vergeten ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Hijsbanden dus. :) (zit een verschil in)

Over je tafel:
WholeHogs zijn leuk en koel enzo (twee van die monitoren op de lichttafel heeft wel wat), maar is overkill in dit geval. Niemand met een goed stel hersens huurt een WholeHog-II om zes van die koppies aan te sturen. 8)7
Je kunt met een MA LightCommander 24/48-II of een ScanCommander ook hele leuke dingetjes doen, en je hoeft er niet eerst een dikke manual voor te lezen.

Ik heb met Zero88-tafeltjes eigenlijk alleen maar ellende gehad (tafels die je lijntjes vergeten, weinig mogelijkheden) maar dat is ook alweer 5 jaar geleden, en ik weet niet of ze zich inmiddels verbeterd hebben. Ik ben een MA-fan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shure-fan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 28-04 13:08
gewoon dus LJ huren paar dagen van te voren, kun je dus alles lekker uitvogelen en dan heb jij een mooi programma klaar wanneer je het nodig hebt, (over dat OV plaatje, tsja zeker 518 scanners)

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
Kaj. schreef op 19 September 2003 @ 11:47:
Hijsbanden dus. :) (zit een verschil in)

Over je tafel:
WholeHogs zijn leuk en koel enzo (twee van die monitoren op de lichttafel heeft wel wat), maar is overkill in dit geval. Niemand met een goed stel hersens huurt een WholeHog-II om zes van die koppies aan te sturen. 8)7
Je kunt met een MA LightCommander 24/48-II of een ScanCommander ook hele leuke dingetjes doen, en je hoeft er niet eerst een dikke manual voor te lezen.

Ik heb met Zero88-tafeltjes eigenlijk alleen maar ellende gehad (tafels die je lijntjes vergeten, weinig mogelijkheden) maar dat is ook alweer 5 jaar geleden, en ik weet niet of ze zich inmiddels verbeterd hebben. Ik ben een MA-fan. :)
MA Lightcommander it is dan..... geen dikke manual en leuke dingetjes..... da's precies wat ik zoek...
En hijsbanden / spanbanden..... tomato / tomato (hmmmm hij komt op "papier" toch at minder over)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Hou er wel rekening mee dat die leuke dingetjes bij de LightCommander over het algemeen NIET vanzelf gaan.
Je zult wel zelf even met de softpatch en de chaser in de weer moeten om er wat grappigs uit te krijgen. Programmeren van de MA heb je binnen no-time onder de knie, daarom zit er ook slechts een heel dun boekje bij. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
Ok, thanks.... Daar ga ik es effe wat meer info over zoeken :D

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Iedereen heeft duidelijk zo zijn eigen voorkeuren :) Daar is natuurlijk niets op tegen.

Mij bevalt LJ in de praktijk in een kleine setup (4 812's, 2 acrobat's, zooi RC2's, Z1200, parren en een DC 1224 aan de DMX in) uitstekend. Je zult iedere controller moeten configureren / programmeren, een mogelijk voordeel van LJ is dat je dat van te voren gemakkelijk thuis kunt doen. Er zijn overigens ook steeds meer consoles waarbij dat kan geloof ik, maar daar weet ik zelf verder niets van.

Het OV-plaatje is trouwens van een tijd terug, had hem toevallig nog online staan. programmeren met de echte installatie gaat altijd gemakkelijker dan op een beeldscherm, dat doe ik dus ook meestal voor een show.
Ik ga de OV verder vooral gebruiken voor het geven van interne LJ-cursusjes denk ik.

Er is trouwens een uitgebreid LJ-forum bij Martin (EN-talig) en hier een nederlandse startup-guide (PDF) van de importeur alhier Fairlight.
Misschien de eerste keer handig om aan de slag te gaan, de ingebouwde "help" is overigens uitstekend.
Het programma zelf vind ik behoorlijk gebruiksvriendelijk, de vele mogelijkheden maken misschien soms, zeker in het begin, een beetje rommelige indruk.

• NightOwlNL
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-04 11:23
kroegtijger schreef op 18 september 2003 @ 09:49:
[...]

We houden het veiligheidsgedeelte wel nauwlettend in de gaten hoor, dat zit wel goed. We gaan van truss een grote rechthoek bouwen die op 6 poten komt te staan met een afmeting van ongeveer 10x4x3meter, met op 2 en op 5 meter nog 2 dwarsbalken van truss. Vanaf de achterkant tot de 1e dwarsbalk komt aan spanbanden een rechthoek van truss te hangen waar platen op komen wat als podium fungeert. (komt ongeveer een half metertje vande grond. de draaibak komt onafhankelijk daarvan ook aan de truss te hangen. gelijkmatig verdeeld over de truss constructie. parretjes e.d. ophangen en klaar. Leek mij wel redelijk safe...alles met staalkabels zekeren, aparte stroomvoorziening regelen (aggregaatje huren dus) en vooral zorgen dat t podiumpje aan zware spanbanden hangt (komttoch een behoorlijk gewicht op te rusten)
hou maar op :)

je gaat dingen doen waar je geen verstand van hebt, wat jij omschrijft moet volledig doorgerekend worden door een rigging company, 1 verkeerde knoop en je hebt een bak ellende

watbetreft je mac's > huur mij en een avolites pearl2000, zorg ervoor dat ik een hele dag om te programeren heb, en je hebt een supershow ;)

• NightOwlNL
Anoniem: 92476 schreef op 18 september 2003 @ 22:12:
Ff over de veiligheid. Met spanbanden mag je NOOIT en ten nimmer objecten hijsen. Spanbanden zijn om dingen vast te sjorren. Wil je gaan riggen dan moet je steels met certificaten en greenpins (harpen met certificaat) gebruiken.

Als lichttafel zou ik zelf voor een wholehog II gaan of een compulite spark. Een pearl 2000 kan ook nog net.
jij hebt vast al eens de term overkill gehoord, wholehogs moettie niet aan beginnen, spark's zijn al helemaal veelsteduur, de avolites pearl is juist DE tafel voor dit soort dingen
Maar nogmaals. Onderschat de veiligheidsrisico's niet!!!

owjah, die podiumconstructie van je, die mag dus absoluut niet zoals jij hem wil bouwen, je mag aan truss geen grote gewichten hangen, en zeker geen 1500 KG, ik wil wel een keer met je kletsen over wat wel kan, maar zet dit plan PLEASE uit je hoofd, als je ook maar 1 dingetje verkeerd doet, stort de zaak in en heb je rustig een paar maanden hotel op kosten van de staat

[ Voor 19% gewijzigd door NightOwlNL op 20-09-2003 01:03 ]

• cue
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 24-04 11:26

cue

Simpel en makkelijk is Visualdmx...

is ook te huur bij www.visualproductions.nl (is verhuurbedrijf van de maker)

site is www.visualdmx.com

Suc6!

Dit is volgens mij best prima optie als ik je verhaal zo lees.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
MR_WAZOO schreef op 20 September 2003 @ 00:58:
[...]

jij hebt vast al eens de term overkill gehoord, wholehogs moettie niet aan beginnen, spark's zijn al helemaal veelsteduur, de avolites pearl is juist DE tafel voor dit soort dingen

[...]

owjah, die podiumconstructie van je, die mag dus absoluut niet zoals jij hem wil bouwen, je mag aan truss geen grote gewichten hangen, en zeker geen 1500 KG, ik wil wel een keer met je kletsen over wat wel kan, maar zet dit plan PLEASE uit je hoofd, als je ook maar 1 dingetje verkeerd doet, stort de zaak in en heb je rustig een paar maanden hotel op kosten van de staat
Nogmaals, er komt geen 1500 kg aan te hangen, da's wat die banden max kunnen hebben per stuk! (effe lezen doet wonderen heh) wat komt er dan wel aan te hangen?? een klein stukkie truss, wat vloerplaten en een draaibak...that's it.... in gewicht inclusief dj erop een 200kg max...
Doorrekenen is al gedaan (wel handig als je een technisch tekenaar in je organisatie hebt heh...die doet de hele dag niet anders)...dat gaat makkelijk zelfs... Waarschijnlijk hebben jullie een volledig verkeerde voorstelling van zaken als ik t zo lees

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jsiegmund
Zucht, ik hoop voor je dat de brandweer niet komt kijken, of echt geen verstand heb van zaken. Jammer dat we je er niet van kunnen weerhouden om het niet te doen; je doet het toch wel. Er zijn niet voor niets mensen die voor dat soort dingen cursussen nemen en ervoor leren. Er worden niet voor niets certificaten uitgedeelt aan de mensen die hun cursus goed afronden. Maar goed: als jij in de weer wil gaan met hijsbanden + mensen, ik zou er iig voor geen goud op gaan staan.
En ter uwe informatie geld er een een vf. van 10 voor het hijsen wanneer er mensen in de buurt van de constructie kunnen komen, en de constructie beweegt (en dat gebeurd als er iemand op loopt). Dus een simpel rekensommetje geeft dan: die 200kg waar jij vanuit gaat (waar je incl. truss, apparatuur, dj, lampen en bekabeling al snel overheen zit denk ik) doen we maal 10 = 2000 kilo. Daar moet je dus al vanuit gaan!!! En dan nog even een vraagje: hoe denk je die 200 kilo's op hoogte te gaan hijsen?
Ik snap niet dat je niet gewoon 4 takels huurt (doe dan meteen motortakels [:D]) om het hele boeltje mee te hijsen. Dan heb je tenminste al een heel stuk zekerheid; en het scheelt een boel in gezeur en werk. Maar goed...

Even aanvulling: ik wil hiermee dus NIET zeggen dat ik je niet vertrouw ofzo, of dat er ongelukken gaan gebeuren: wat dan ook. Ik wil WEL zeggen dat dit soort dingen gewoon door riggers gedaan moet worden: en als je die niet kunt betalen moet je iets anders gaafs verzinnen.

[ Voor 11% gewijzigd door jsiegmund op 21-09-2003 02:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
takels zou ik graag willen gebruiken hoor, maar da's simpelweg niet mogelijk omdat in die ruimte geen ophangpunten aanwezig zijn hiervoor...vandaar dat dat simpelweg niet gaat. Het podium KAN niet heen en weer bewegen, aangezien er nog wat kleine pootjes em op de grond vast zetten (waarom die banden vraag je je dan af.... nou, da's omdat die pootjes niet te groot mogen worden anders is t effect van een zwevend podium weg...met een paar kleine pootjes niet..die zie je niet/nauwelijks). T komt een cm of 25 tot 50 van de grond af; da's alles.... t lijkt dus veel meer dan dat t eigenlijk gaat worden

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
Cue schreef op 20 September 2003 @ 01:04:
Simpel en makkelijk is Visualdmx...

is ook te huur bij www.visualproductions.nl (is verhuurbedrijf van de maker)

site is www.visualdmx.com

Suc6!

Dit is volgens mij best prima optie als ik je verhaal zo lees.
ziet er leuk uit....behalve dan de error-msg die ik krijg zodra ik ook maar iets wil doen ermee.....draait zeker niet op win2k???

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jsiegmund
Ok dan valt het misschien mee. Wat voor truss ga je voor je constructie gebruiken? Je mag er niet vanuit gaan dat die pootjes het kunnen houden als het maar kleintje zijn, dat het dan niet meer kan bewegen is wel een stuk veiliger!
let er dan wel even op dat je 2000 / 4 = 500 kilo puntlast krijgt op je truss. Probleem is dan dat je een overspanning hebt van 5 meter (uitgaande van 6 poten op 10m) en je dus redelijk dikke truss moet gaan gebruiken! Ter vergelijk: een normaal eurotrussje kan op een overspanning van 4 meter maar 340kg puntbelasting hebben, en gedistribueerd 900, wat dus te weinig is! Zorg gewoon voor goeie marges; dan ben je redelijk safe bezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
ik zal dat idd even in de gaten houden...thanks :)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cue
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 24-04 11:26

cue

kroegtijger schreef op 21 September 2003 @ 03:13:
[...]

ziet er leuk uit....behalve dan de error-msg die ik krijg zodra ik ook maar iets wil doen ermee.....draait zeker niet op win2k???
Draait hier prima op win2k..

misschien dat op de site een beta versie staat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
of mn windhoos is f*cked up

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightOwlNL
http://www.roadie.net/actruss.htm

als je bovenstaande url ziet dan snap je direct dat ik t je durf te verbieden om zelf met trussen te kloten

bovenstaande is veroorzaakt door een profi bedrijf met profi medewerkers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
Da's niet heel best zeg.... nu is dit ook een iets andere situatie natuurlijk heh, dat moet je ook niet vergeten.... maar wel een flinke schadepost als ik t zo zie... En dan hopen dat er geen gewonden of erger bij zijn hier....

iRacing Profiel

Pagina: 1