XP logt niet in onder Novell

Pagina: 1
Acties:

• geenidee
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-11-2025
Hey,

Ik heb hier novell 5 draaien op Win xp machines. Deze hebben de laatste client erop. Nu is het zo, dat als je inlogt, het soms wel tot 5 minuten duurt, eer je door het result-scherm van novell heen bent. Dit hoort natuurlijk gewoon door te lopen.
Op de win98 machines hebben we daar geen last van.
Als hij dan uiteindelijk in is gelogt, dan duurt het ook een eeuwigheid voordat ie iets ziet in de netwerkschijven.

Heeft iemand enig idee wat dit kan zijn?? Er zit waarschijnlijk iets in xp wat nog uitgeschakeld of ingeschakeld moet worden, maar ik heb het niet kunnen vinden!

Alvast bedankt!

• Loesje
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-07-2025
Ik heb hier novell 5 draaien op Win xp machines.
Dat is schier onmogelijk. 1 is Novell een bedrijf. Maar gesteld dat je Netware bedoelt, dan nog draait het niet op Win xp.

Maar ik begrijp wat je bedoelt. Wat is volgens jou de laatste client? En gebruik je Zen? En dat result-scherm, dat is het login-script. Er zijn dus een aantal commando's in het login-script die erg lang duren. Kijk eens welke commando's dat zijn. Waarschijnlijk specifieke win98-commando's die WinXP niet kent.
Je moet het login-script dus voor winxp machines aanpassen.

Leven is meervoud van lef

• geenidee
mmm....ja, je hebt gelijk.... ben nog niet helemaal wakker.. |:(

en ik heb er op een aantal 4.83 draaien en op twee 4.9
Maar wat nou het rare is; ik heb hier nog een pc met winxp (mn eigen) en die doet het zonder problemen. Die naast me doet nu ook raar....

• Loesje
Log je steeds in met dezelfde user? Helpt sp2e op de 4.83 clients? En welke commando's duren zo lang? (Zen?)

• GreeTz
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 25-07 12:57

GreeTz

took the red pill

Is het user afhankelijk? Wanneer je je op je eigen machine als admin inlogt kan ik me voorstellen dat die direct doorloopt. Draai je ook zen op je NW server?

En dus zijn niet al je clients voorzien van de nieuwste NWclient. Ik zou allereerst alles identiek trekken door Client 4.9 uit te rollen.

Alleen:           DE GROETJES

• LePlatDuJour
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:49

LePlatDuJour

Fighting entropy since 1970

Op de client: Protocol? Procolvolgorde? Wil ook wel eens uitmaken...

What use is a man walking on water if you don't follow in his footsteps?

• geenidee
nou ik heb eerst sp2e erop gezet; dit maakte nix uit. Daarna 4.9 erop, toen vond ie de server niet meer 8)7

ik heb toch het idee dat het niet aan de client ligt....

• Jaymz
  • Laatst online: 16-08 09:28

Jaymz

Keep on moving !

Heb je dit document al eens doorgenomen: http://support.novell.com...archtid.cgi?/10023842.htm ? :)

Ik kan me trouwens herinneren dat er wat issues waren mbt tot XP en een traag netwerk, ik kan me alleen niet meer herinneren waar ik dat gelezen heb (aangezien wij ons nog niet bezighouden met XP heb ik er niet zoveel aandacht aan gegeven)

Ik denk dat je hier misschien nog wel wat aan hebt: http://search.novell.com/...&bbnum=7&bbindex=BestBets

De KB van Novell is overigens best goed als je een beetje kunt zoeken er er de tijd voor neemt ;)

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:07

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

Zelfde probleem heb ik thuis ook.
Het lijkt wel een soort time-out te zijn. Je result-venster staat gewoon een tijdje leeg te niksen en dan opeens worden je mappings keurig en snel gemaakt.

Diverse clients heb ik al gehad, maar het lijkt echt aan XP te liggen.
Vooralsnog heb ik geen oplossing.

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

• martijnr17
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:15
Dit probleem heb ik ook met windows 2000. Meer mensen hiero ook last van?

Verwijderd

Iets meer info aub:
-Voer je loginscripts uit?
-Gebruik je tevens Microsoft client?
-Log je in op een domein of lokaal?
-Welke opties van de novell client heb je geinstalleerd (ndps/nal etc)?
-wordt er ipx/ip of mixed gebruikt?
-hoe ziet de rest van je netwerk eruit?

• Elroyv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 25-01-2023

Elroyv

Novell Rulezzzz

4.9 is voor nw6.5 als ik me niet vergis en voor xp hen je zen 4 minimaal nodig

[ Voor 35% gewijzigd door Elroyv op 18-09-2003 18:19 ]

Gaan we lopen rotzooien of gaan we met novell aan de slag?

• geenidee
ja, en wat nu het gekke is; na twee dagen doet het het weer vanzelf goed.... |:(
een vriend van me is ook systeembeheerder, en die zei al: ik heb dat bij win98 ook wel eens meegemaakt; na twee dagen was het weer vanzelf weg.
Dat was dus nu bij mij ook.....

af en toe......................... :?

Maarja.

In ieder geval... bedankt allemaal voor de reactie!!

• Loesje
Ow, dan denk ik dat ik het wel weet.

Je had op de server de SLP moeten initialisen. (heeft met het resolven van services te maken. Standaard resolvt de NW client met SLP. Die was echter nog niet helemala up-to-date, zodat na een time-out overgeschakeld werd op een andere resolve-techniek. Waarschijnlijk staat die techniek op de win98 client als eerste. Na twee dagen is de SLP weer bij... ik vermoed dat dat het is/was)

• Vm1heA
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:58
Elroyv schreef op 18 September 2003 @ 18:18:
4.9 is voor nw6.5 als ik me niet vergis en voor xp hen je zen 4 minimaal nodig
ZEN 3.2 minimaal voor XP
En 4.9 is ook voor lagere NW versies.

En let er goed op dat je geen applicaties aanbied die specifiek win98 zijn.(oude systemen waar ze op draaien normaal )
Die wil hij uitvoeren als NT5 en dat werkt niet.

[ Voor 6% gewijzigd door Vm1heA op 19-09-2003 13:50 ]

Pagina: 1