UDMA/66 & Maxtor

Pagina: 1
Acties:

• Tony Vroon
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13-06-2020

Tony Vroon

Werkt nu ergens anders

Topicstarter
Hmm, net nog eens geprobeerd en 't ging weer niet. Altijd meld m'n PC bij het opstarten dat 'ie graag 'n 80-conductor cable wou.
Toen pas ontdekte ik dat m'n mainboard-doos een dubbele bodem had en ik voor niks floppykabel en twee IDE-kabels gekocht had |:(, maar goed nu ging 't 80-conductor avontuur ook niet zo lekker :?.

Ik sloot 'm aan en de disk klonk wat anders met z'n geluid, was iig zeker niet langzamer. Ging de GUI starten, ging ook allemaal nog lekker alleen toen klapte Windows op z'n kin :(. "Ik kan niet schrijven naar C: en al m'n gegevens weer kwijt, ze moeten ook altijd mij hebben :'(" >:) dus ging ff niet goed. 4-in-1 drivers heb ik erop staan, zie ik iets over 't hoofd? :)

"Wie is deesen figuur, hier ten topic aangheduidt als 'hij', wiens mededelinghe soo eenen consternatie weet te ontluycken :? " -- dion_b

Verwijderd

bij harddisk activiteit (in windows) crasht ie dus ?

• Tony Vroon

Tony Vroon

Werkt nu ergens anders

Topicstarter
Hmm jah zoiets, hij was net in Windows, en ik wou ff m'n mail checken en daarna 'n benchmarkje draaien.
Maar goed daar kwam ik dus niet aan toe (en daarna alles gelijk weer teruggebouwd naar UDMA/33, was bang voor dataverlies).

Hieronder had ik de specs van m'n systeem nog es opgenoemd, ff vergeten dat ik die al in een signature had gepoot (Sukkel! :D).

"Wie is deesen figuur, hier ten topic aangheduidt als 'hij', wiens mededelinghe soo eenen consternatie weet te ontluycken :? " -- dion_b

Verwijderd

je systeem lijkt verdacht veel op 't mijne (=tbird, kt7, infineon, maxtor dma66, hq08) dus misschien werkt dit ook bij jou:

ga in het bios naar integrated peripherals en druk op f6 (failsafe settings), en kijk nog eens of je problemen hebt...

ik ben erachter dat die hdd crashes bij mij komen door een setting in die bios-sectie maar ik ben er nog niet uit door welke setting precies. lijkt wat met dat dma66 te maken hebben, ga ik vandaag nog uitzoeken..

Verwijderd

Ik heb ook veel problemen gehad met mijn KT7. Maar nu werkt ie eindelijk.

Heb je de HDD aan het einde van de kabel gedaan. En de blauwe in de Mobo??

• Tony Vroon

Tony Vroon

Werkt nu ergens anders

Topicstarter
Jah blauwe connector zat op mobo en master ook netjes op de goeie kabel (de laatste dus, niet de middelste). Jumper van de harddisk stond op master, moet dat eigenlijk nog op CableSelect :?
En stelt F6 in Integrated Pheripherals alleen dat menu'tje in op fail-safe of alle BIOS-instellingen?

Verwijderd

alleen die bios-sectie, niet het hele bios.
ik heb dus een aantal settings afwijkend van (beter dan) die failsafe settings, en 1 daarvan veroorzaakt schijnbaar problemen, maar ik weet nog niet welke.

--
edit:
de ultradma mode van m'n (enige) hdd dus ... 'disabled' werkt prima, 'auto' zorgt voor crashes
heb nog maar eens die 4in1 VIA drivers geinstalleerd en nu lijkt het te werken op ata66.
Pagina: 1