Toon posts:

Power calibration area error ???

Pagina: 1
Acties:
  • 773 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Nieuw systeem, een Acer 8x4x32 brander, vol goeie moed.....

Na een dag cd's te hebben gefikt zonder problemen kreeg ik vanmorgen bij een Arita 80min cd een error in Nero.
"Power Calibration Area Error"

Na een andere cd te hebben gebruikt (ook en Arita 80er) ging het goed.

Iemand enig idee wat dit inhoud en of mijn schrijver rot is ofzo???

• Frank Timmer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11:42
Ik denk eerder dat dat schijfje rot is!

• joho
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-04-2025

joho

De 'Power Calibration Area' is een stukje schijf (binnenste ring) waar de cd-writer kan proberen hoe sterk de laser moet worden ingesteld om optimaal te schrijven.

Kan zijn dat dat stukje beschadigd is of gewoon vol als er wat erg veel sessies gebrand zijn.

• Thefirstikke
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
kan zijn dat de laser van je brander niet meer goed kan focussen. als je pech hebt is je brander kapot. probeer maar eens de lens schoon te maken

• we_are_borg
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 24-02 13:43

we_are_borg

You will Comply

En met welke rede wil jij de lens schoon maken. De lens kan geen stof bevatten aangezien dat de brander dit weg brand, de tweede rede om het niet te doen is als je een beetje onvoorzichtig ben dan kan het gebeuren dat de lens niet meer goed staat, het zit maar aan vier dunne kopere draadjes vast. Het kleinste beweging in de lens en het is weg brander, aangezien dat de lens niet goed staat.

You need the computing power of a P1, 16 MB RAM and 1 GB Harddisk to run Win95. It took the computing power of 3 Commodore 64 to fly to the Moon. Something is wrong here, and it wasn't the Apollo.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het nu al bij verschillende cd's gehad. :(

Lens schoonmaken begin ik nie aan. CDRW is 3 dagen oud, ik zal 'm maandag maar meteen gaan omwisselen.

Verwijderd

Het schoonmaken van de laser (ik heb het met alcohol gedaan) heeft op mijn oude Philips cdd 3600:'( zeer veel effect gehad. Hij deed het gewoon weer. Dit na dagenlang zoeken naar de fout. Alles geprobeert (Software/ drivers/ firmware/ SCSI) totdat ik ergens las dat het de lens zou kunnen zijn.;)

• Nowhere
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23-12-2025
Heb zelf ook een acer
maar een 6x4x32
heb in verleden ook veel power calibration errors gehad..
vond dit ook zeer vreemd, aangezien nieuwe brander, nieuwe cds etc.
totdat ik merkte dat de brander wel errug warm werd aan de onderkant.
Heb nu ik een ventilator op staan.

Geen errors meer gehad.

}:O rulez

www.kuiphuis.nl

Verwijderd

Dit lijkt wel op zo'n philips CDD 3600/3610 probleem.
ik ken iemand die heeft cdd3610 gehad, en ook na verloop van tijd power calibration errors, en toen hielp niks meer, dus ik zou em maar omwisselen

• itsgreen
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 02-12-2025

itsgreen

Large and in charge

jups ik had een 3610, in eens gaf ie power calibration errors :), en toen kwam tweakers met een prijsvraag, waar je oa. een cd writer kon winnnen, en ik won toen de cdwritert en die doet het nu top...
maar ik had ook van alles geprobeert, ik denk dat je beestje als afgeschreven kan worden beschouwd :(

Verwijderd

Je kan proberen om met DAO (Disk @ Once (niet Dead Arrivial On ;)))
Dat wil heel soms nog wel eens werken, ik had ook die errors, maar dat was met HP en Philips branders, sindsdien loop ik HP, Philips en Sony af te kraken, ik heb er ook een leuk topic over geschreven :P

• Nessuno
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 19-02 15:06

Nessuno

io sono nessuno

power calibratie is meestal bye bye brander
heb het al heel vaak mee gemaakt op mn werk
en meestal mag er dan een nieuwe brander in om dat die andere dan meestal niet goed meer is (maak dit vooral vaak mee met philips branders :)

Na rose e cient spin

• Joppe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14-01 15:35
Heb dit probleem ook gehad met m'n philips 404 |:( , heb hem teruggestuurd naar philips, hij was gaar, ze hebben gewoon een nieuwe gestuurd. Dus ik zou hem omruilen voor een ander merk

• phemelrijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-03 21:18

phemelrijk

Wat is dat dan ?

Ik heb ook een ACER 10 X 4 X 32.
Ik had de eerste keer ook powercallibratier error. Omgeruild en nu doet hij het goed. Het valt met op dat wanneer ik 6 keer brand is er niks aan de hand. Bij 8 en 10 keer geeft hij powerk. fout aan.:?

Verwijderd

Dit is een bekend probleem bij de 3610 die ik heb :P
Bij mij ging het over toen ik er zo'n cleaner cd in gooide

• Vaughn
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 06-12-2025

Vaughn