Verwijderd

Topicstarter
Wij hebben sindskort hier thuis een Philips DVDR75. Dat is een DVD recorder die functioneert als een videorecorder. Een prima apparaat en hij werkt prima. Nu heeft m'n vader echter onlangs een DVD brander voor in zijn computer gekocht en heeft hij daarmee een filmpje gemaakt in Pinnacle Studio op een DVD+RW van HP gebrandt. Nu is echter het probleem dat zowel zijn DVD speler (een Lite-On met nieuwste firmware) als onze DVD Recorder beneden dit schijfje niet wou lezen. Echter toen mijn vader het zelfde filmpje op precies dezelfde manier brande op een DVD+RW van Maxell werkte het wel, zowel in de DVD speler in m'n vaders computer en in de DVD Recorder.

Nu is het niet zo belangrijk dat de DVD speler in m'n vaders computer de schijfjes wil lezen, maar de DVD recorder moet ze natuurlijk wel kunnen lezen. Dus ben ik op zoek gegaan naar informatie over welke merken de recorder kan lezen, maar hier kan ik dus helemaal niks over vinden. Ik heb bij de fabrikant gekeken, met Google gezocht op verschillende zoektermen en hier op GoT nog eens gezocht, maar vind er niks over. Is er iemand die hier iets over weet? Het zou immers een beetje jammer zijn als je een DVD+R gaat schrijven en vervolgens blijkt dat de recorder hem niet wil afspelen.

Overigens is de DVD brander in m'n vaders computer van het merk NEC (type 1300A als 'k me niet vergis, in ieder geval een +/- brander).