Toon posts:

[Flash] Button in 'drag' menu

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dus een schermpje gemaakt wat je kunt verslepen. Alleen nu wil ik daar een button in maken en dat gaat dus niet.. Nou ja die button maken wel maar de actie : go to next scene weigert ie dus. De rollover doet het wel gewoon...

iemand tips?

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:21

crisp

Devver

Pixelated

iemand tips?
Helaas is mijn glazen bol vanochtend stukgevallen, dus tenzij iemand anders wel een werkende glazen bol heeft denk ik dat niemand iets kan met deze vraag. Je zal toch echt met een voorbeeld moeten komen, of een stukje code want zo kunnen we hier niets mee....

Intentionally left blank

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-08 23:05
In dat scherm -ik neem aan dat dat een MC is- kun je toch gewoon een button plaatsen :?

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

• roytanck
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 07-07 09:29
heb je een button in de movieclip zitten om de startDrag en stopDrag actions aan te hangen? Zo ja, dekt die button de andere button af?

Verwijderd

Topicstarter
het is gewoon zoals ik het typ...

ik heb schermpje van +/- 5 x 5 xm gemaakt met daarin wat text. Dat schermpje kun je verslepen door het beeld. In dat schermpje het ik onder de text een button gemaakt en die de opdracht gegeven dat als ik er op klik dat ie dan naar de volgende scene moet gaan. maar dat doet ie dus niet. Als ik de button uit het schermpje haal doet ie het wel.

Verwijderd

Zoals weefselkweekje al zei, het kan zijn dat de button die je gebruikt om het schermpje te "draggen" over de button onder je tekst zit. In dat geval heeft die button onder je tekst geen zin meer.

Verder kan het nog zijn dat je naar het verkeerde path verwijst, als je knop binnen de movieclip zit moet je verwijzen naar de root.

Dit allemaal niet het geval? Zet even een .fla online kunnen we even kijken.

• roytanck
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 07-07 09:29
Ehm.. een scene... jakkes...

Je zegt dat je je window laat draggen. Daar heb je een button voor nodig. Vaak plaats je die in een speciaal drag-barretje, maar het kan zijn dat je 'em over heel je window hebt liggen. Dan denkt ie dus de buttons eronder af, en die werken dan dus niet meer...
Pagina: 1