Converting A/V Receiver, bestaat dat?

Pagina: 1
Acties:

• DarkHelmet
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08-08 10:06
Momenteel heb ik hier een Sony STR-DB940 staan.

Opzich een heel leuk ding, alleen 'beperkt' in bepaalde dingen.

Composiet in = composiet uit

Bijv. Composiet TV-Out van PC -> Video-in versterker geeft alleen Video-out via de composiet out, en verder niet via de s-video

hetzelfde geldt voor audio

analoog geluid wordt niet digitaal doorgegeven (Tuner/Phono kan niet via Digi-out gehoord worden).

Dit vind ik erg jammer, daar ik het liefst zoveel mogelijk digitaal werk, mede omdat mijn PC digitaal gekoppelt is aan mijn versterker.

Nu heb ik opzich wel een soort van oplossing:
Mijn Sony MDS-JB940 minidisc speler kan voor AD convertor spelen.
Je zet hem aan, zonder disc erin, selecteerd analoog-in signaal en drukt vervolgens op de Rec. knop.

Bestaan er uberhaupt versterkers die de inkomende signalen ook converteren naar de andere formaten zodat deze ook doorgegeven kunnen worden?

Hopelijk is het verhaal een beetje te begrijpen :)

"A study in the Washington Post says that women have better verbal skills than men. I just want to say to the authors of that study: Duh."

• BuG2FiX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-07 13:27
nee ik snap er maar de helft van.

maar het lijkt allemaal wat tegenstrijdig:

- je hebt composiet van je computer naar je versterker, die wil je s-video uit laten sturen. waarom? het beeld is niet beter, het origineel is immers composiet! dit heeft dus geen nut.

- je wilt je tuner/phono digitaal uit hebben? om op te nemen op je pc ofzo? ik kan geen andere reden bedenken. Ook hier geldt weer: het origineel is analoog dus met digitaal maken schiet je niet veel op (de kwaliteit wordt niet beter). behalve dan wellicht dat het signaal minder wordt door slechte kabels als het analoog is (verwaarloosbaar op korte afstanden).

- Je pc is digitaal gekoppeld aan je versterker. ik neem aan met een SPDIF aansluiting oid? of coax? wat wil je hieraan verbeteren?

in principe zijn Analoog-digitaal conversies dus nutteloos tenzij je enorme afstanden moet overbruggen of als de apparaten geen analoge ingangen hebben. Je schetst het idee dat digitaal altijd beter is, dat gaat dus niet altijd op. zeker niet als het origineel analoog is.

dat verhaal van die minidisc recorder snap ik al helemaal niet, wat schiet je daar mee op?

[ Voor 9% gewijzigd door BuG2FiX op 17-09-2003 13:35 ]

• E - Jay
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 04-08 20:12
volgens mij kan de Pioneer VSA-AX10i dat soort dingen.

Verwijderd

De Denon 3803 kan video upscalen, maar wat betreft geluid weet ik het niet of hij analoog naar digitaal doet

• DarkHelmet
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08-08 10:06
wat het nut is hoef je niet te snappen
als ik het zelf maar snap ;)
maar oké:

ten eerste > het scheelt een hoop aan kabels
ten tweede > heb je soms een verschil tussen 2 apparaten qua output/input. Daar kan zo'n versterker dan mooi dienst doen
ten derde > als de kwaliteit aan het eind van de reeks maar naar mijn tevredenheid is is het toch goed?

En wat is er raar aan om het analoge signaal van een Tuner met een AD convertor digitaal naar je PC te leiden?
Dit is dus echt vele malen beter dan direct het analoge signaal mijn PC in....

E - Jay > thanks zal er ff naar kijken. Had al naar Pioneer gekeken in de winkel, maar wordt er weinig wijs uit.

"A study in the Washington Post says that women have better verbal skills than men. I just want to say to the authors of that study: Duh."