Toon posts:

AMD barton 2800 + whisperrock III

Pagina: 1
Acties:
  • 44 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
Kan iemand mij vertellen of devolgende temps normaal zijn voor een AMD 2800 met een spire whisperrock III koeler:
stressed: 59 graden (kast 42)
idle: 48 graden (kast 36)

Verder heb k een extra out- en in-fan.
Ze hebben de proc en de koeler in de winkel opgezet en er zat al koelpasta op. Als die temps te hoog zijn, ligt het dan aan de koelpasta.

Thnx

• djexplo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 31-07 15:50
[rml][ Ervaringen] Spire Whisperrock IV[/rml] Eh.. , volgende keer beter zoeken, maar het zijn dus normale tempraturen
Afbeeldingslocatie: http://www.iespana.es/xtremenews/Articulos/wisper4/fondo/pruebas.jpg

[ Voor 23% gewijzigd door djexplo op 17-09-2003 12:15 . Reden: image ]

'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'

Verwijderd

Topicstarter
kan je de temps van een palomino 1900+ vergelijken met een barton 2800?

• AMYC
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

AMYC

46851

Verwijderd schreef op 17 september 2003 @ 12:18:
kan je de temps van een palomino 1900+ vergelijken met een barton 2800?
Volgens mij wordt de Palomino warmer dan een Barton.

• -NJ-
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 25-12-2025
ik zou me niet te veel zorgen maken met een stressed cpu temp van 59 graden zolang je systeem stabiel loopt

je zou door de heatsink aan te raken kunnen voelen of tie echt te warm wordt

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat

Verwijderd

Topicstarter
ok thnx iedereen

• limit28
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-05 16:06

limit28

Loading.....

de temp is normaal toch :? :?

Log on, Hack in, go everywhere, steal everything.

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Temps zijn wel redelijk volgens mij... Ik zou er denk ik wel voor zorgen, dat de stressed temp wat lager is = meer stabiliteit (of verder overclocken ;) )
Want volgens mij is 60 graden wel een tikkeltje aan de hoge kant (de core kan iets van 74 graden hebben, meen ik me te herinneren)

Verwijderd

Topicstarter
naja overclocken hoeft voor mij niet, vind die 2 GHz al snel genoeg ;)
maar ik was temps van 46 graden gewoon op men 1700+ en k dacht dat ik op deze barton wel een goeie koeler had gezet, maar als het normaal is, maak k me verder geen zorgen.

Verwijderd

Je moet het ook aan de kast temp. relateren, Kast 5 graden warmer betekent dat de cpu ook 5 graden warmer is.

Dat tabelletje is waarschijnlijk een test met het moederbord uit de kast.
(Oftewel, als je ergens naar wilt kijken, kijk dan naar de case temperatuur. Want voor de HD wordt het wel een beetje warm, ik hoop dat je geen Maxtor schijf hebt...)
:Y)

Verwijderd

Topicstarter
ja 2 maxtors, maar de in-fan blaast eroverheen

[ Voor 59% gewijzigd door Verwijderd op 17-09-2003 12:52 ]

Verwijderd

Volgens mioj wordt een barton wel warmer als een palamino hoor. Ik denk wel dat je temps goed zijn. enja, als je lagere temps wil dan moet je er een andere koeler opzetten, want dat heeft meestal wel eel meer effect. Misschien een Volcano 7 of een Aero 7 van coolermaster ofzo.

Maar als je tcoh niet echt van plan was om te overclocken...

Who gives a f*ck....Leave it.En anders...

Let da MHZ do it's work

I'm Out

Verwijderd

Hoge temperaturen maken toch niks uit als alles toch maar wekt, is 't niet? Met 59 graden hoef je je nog echt geen zorgen te maken hoor. Onze Pentium 4 (wel een Intel, maar toch) was nog steeds mega stabiel als die stressed 73 graden was.

Verwijderd

Ja, ik heb ook een amd 2800 Barton en Asusa7n8x deluxe moederboard
en deze temp heb ik ook ongeveer 58 graden.

Verwijderd

Topicstarter
ok, je hebt net hetzelfde als ik, ook asus a7n8x, dus het zal wel kloppen

Verwijderd

En met de zelfde koeler , deze is wel echt lekker stil vindt je niet.

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Je moet het ook aan de kast temp. relateren, Kast 5 graden warmer betekent dat de cpu ook 5 graden warmer is.
Dat hoeft niet perse waar te zijn... Want je zit ook nog met het feit, dat de warme lucht naar buiten gaat... En de kast zelt, word van binnen dan ook warm(er)

• Low-Tech
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 00:33
Ik heb het broertje FalconRock II, temps zijn ook hoog op mijn a7n8x met 2500+

Fractal Design Meshify S2, Asus ROG B550-F, AMD 3700x, 3080?, Corsair H115i Pro, G-Skill 3600-16 32GB Trident Z Neo

Verwijderd

Topicstarter
ja, daarom dacht k ook dat die temp wel hoog zou zijn, maar blijkbaar koelt ie ook nog goed :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 17 September 2003 @ 15:52:
Volgens mioj wordt een barton wel warmer als een palamino hoor. Ik denk wel dat je temps goed zijn. enja, als je lagere temps wil dan moet je er een andere koeler opzetten, want dat heeft meestal wel eel meer effect. Misschien een Volcano 7 of een Aero 7 van coolermaster ofzo.
een palamino maakt meer warmte dan een Barton weet ik uit ondervinding, als je een nieuwe cooler zou kiezen zou ik een Thermalright aanraden <= mijn systeem heeft nog een maximale warmte van 18°C

Verwijderd

Geen wonder dat ie redelijk hoge temperaturen geeft. Op de site van spire staat dat ie tot de 2700+ thoroughbred goed kan koelen (ik neem aan dat je 2800+ een thoroughbred is) andar als ie een barton is moet je maar een betere koeler kopen want die ondersteunt ie tot de 3100+
suc6

• sjorremans
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-08 22:27
2800+ is er niet met thorougbred core :S...alleen barton core...en barton core word zekers wel minder warm, waaorom denk je dat ze zo ver te clocken zijn (mits je natuurlijk wel een normale koeler hebt)
vriend vij mij heeft 2500+ met boxed koeler van 1800 mhz naar 2200+ en 51 idle 53 stressed.

maargoed het is redelijk normale temp, niks om je zorgen over te maken :)

Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB

• Gisae
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Ik heb een whisperrock IV en die kan mijn XP2500+ stressed op 45 graden houden (2000mhz 1,65Vcore)
Op 3200+ (1,85Vcore) wordt deze max 55 graden. Die 59 van jou is dan nog wel aardig veel. Ik zou er iig betere koelprut tussen doen, helpt altijd wel.

Why have a civilization anymore if we no longer are interested in being civilized?

• Meneer aard
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:25

Meneer aard

Porsche rulez!

GiSaE schreef op 17 September 2003 @ 20:55:
Ik heb een whisperrock IV en die kan mijn XP2500+ stressed op 45 graden houden (2000mhz 1,65Vcore)
Op 3200+ (1,85Vcore) wordt deze max 55 graden. Die 59 van jou is dan nog wel aardig veel. Ik zou er iig betere koelprut tussen doen, helpt altijd wel.
Heb je de standaard therminal paste gebruikt :?

Anders raad ik je aan om die rommel VOORZICHTIG af te halen en daarna as3 tussen doen (niet te veel!).

Heb ik ook gedaan met mijn whisperrock 3. Cooler gekocht en vond de temps van mijn atlon 1000 mhz in de zomer 60 graden te hoog is.

Nu heb ik die rommel eraf gehaald en sinds dien in de zomer een temp van max 50.

Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:47

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Technische PMG FAQ

en daarin:

Hoe warm mag m'n CPU worden?

Sowieso horen vragen over koeling thuis in DOCooling, maar zou deze daar dicht gaan wegens niets nieuws toevoegends. Dus doe ik het hier maar dicht...

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.