Ik ben een gastenboek aan het maken.
Ik doe dit m.b.v. opslaan in een txt-bestand (moet voor de opdracht...)
Echter, als ik nu een nieuwe entry aan het gastenboek toevoeg slaat hij dit op achteraan de bestaande file. Gevolg is dat een nieuwe entry achteraan wordt weergegeven. Dit moet natuurlijk bovenaan staan!
Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen?
Dit heb ik nu:
Gaat alleen om de stukjes waar naar de file geschreven wordt en waar er gelzen wordt.
Ik doe dit m.b.v. opslaan in een txt-bestand (moet voor de opdracht...)
Echter, als ik nu een nieuwe entry aan het gastenboek toevoeg slaat hij dit op achteraan de bestaande file. Gevolg is dat een nieuwe entry achteraan wordt weergegeven. Dit moet natuurlijk bovenaan staan!
Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen?
Dit heb ik nu:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
| <?php if ($naam_check AND $locatie_check AND $email_check AND $website_check AND $bericht_check){ //gegevens aan gastenboek toevoegen $filename="gastenboek.txt"; $file= fopen($filename, "a") or die("foutje"); fwrite($file, "\n$naam_check,$locatie_check,$email_check,$website_check,$bericht_check"); fclose($file); echo "gelukt"; } else{ echo "niet gelukt"; } ?> <?php $filename="gastenboek.txt"; $file= fopen($filename, "r") or die("foutje"); while (!feof($file)){ $line= fgets($file, 1024); $entry= explode(",",$line); echo "<tr><td>Naam: $entry[0]</td></tr>"; } fclose($file) ?> |
Gaat alleen om de stukjes waar naar de file geschreven wordt en waar er gelzen wordt.
[ Voor 44% gewijzigd door kazz1980 op 17-09-2003 12:13 ]
hier stond iets interessants, maar het is even weg...