Toon posts:

Unix/Linux mensen zoeken.. Waar? + Certificaten

Pagina: 1
Acties:
  • 60 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Disclaimer: Dit geen verkapte wervings actie, als het niet mag van de mod'jes gooi je de post maar lekker weg.... In dat geval mijn excuses.

Ik werk bij een redelijk groot IT bedrijf waar ik al een tijdje (Sinds het begin van het jaar ongeveer) de directie ervan probeer te overtuigen dat ze Linux serieus moeten nemen.

Dit begint eindelijk aan te slaan, er komen namelijk klanten die geinteresseerd zijn, en dat overtuigt het management natuurlijk heel snel. Klanten = Geld natuurlijk ;)
Nu moeten er een aantal mensen LPI niveau 1 halen en verder, maar je kan mensen niet met LPIC1 een project laten leiden.

Nu zijn we op zoek naar een ervaren Unix/Linux Goeroe, maar de geijkte monsterboard e.d. kanalen leveren niets op.
Nou zijn de eisen ook wel hoog, want ze willen een ervaren persoon, type technisch consultant.
+/- 30 jaar, 5 jaar Linux/Unix erv. en LINUX en/of Unix papieren zijn zo'n beetje de basis eisen en hij/zij moet ok nog eens in de randstad wonen.
Deze persoon moet het ook leuk vinden om kennis over te dragen aan zijn collega's zodat er een echte basis onstaat voor Linux kennis, net zoals die er al is voor Novell en Windows.

Het management wil nou dat ik eens op open source fora diverse mensen aan ga schrijven en/of een "sollicitatie gevraagd" post maak overal.
Ik heb een flauw vermoeden dat dat niet de bedoeling is van de meeste fora..... ;)

Als iemand hier daar aan voldoet en interesse heeft kan die reageren op mijn post, dan kunen we direct contact opnemen en verder kijken of je in het profiel past.
Maar om eerlijk te zijn verwacht ik niet dat zo'n zoektoch hier veel kans van slagen heeft. (Zo ja is het natuurlijk leuk meegenomen.)

Wat ik wel graag zou weten, (als ze bestaan... ), is of er fora zijn waar ik wel zou kunnen kijken.
Dat is eigenlijk mijn echte vraag, want er wordt onzettend verwacht dat ik wel even een _/-\o_ _/-\o_ Guru _/-\o_ _/-\o_ uit mijn hoge hoed tover.
Ik wil minimaal aan kunnen geven dat ik het op een aantal fora heb geprobeerd en het echt niet heeft gewerkt, zodat er gewoon via wervings bureau's gezocht gaat worden. Zoals ik al vermeld had, ik ben bang dat deze methode weinig kans van slagen heeft...

Persoonlijke opmerking;
Als we zo iemand kunnen vinden heb ik in ieder geval wel mijn deel bijgedragen aan het verspreiden vn GNU/Linux, en de acceptatie binnen het bedrijfsleven. Dat vind ik wel een leuk idee eigenlijk. :D

In ieder geval bij voorbaad dank voor eventuele tips en aanwijzingen, en nogmaals mijn excuses als het niet binnen de policy past.
(Ik zit gewoon met mijn handen in het haar omdat men behoorlijke hoge verwachtingen heeft hiervan.)

• BoAC
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:25

BoAC

Memento mori

Kun je dan Linux-certificaten halen :? Heb alles zo ongeveer zelf uitgezocht :P
Misschien kun je beter zoeken naar C programmeurs met Linux Ervaring die ook een beetje sociaal zijn aangelegd ;) (om kennis/ervaring over te dragen)

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Verwijderd schreef op 17 september 2003 @ 11:52:
Disclaimer: Dit geen verkapte wervings actie, als het niet mag van de mod'jes gooi je de post maar lekker weg.... In dat geval mijn excuses.
Wat ik wel graag zou weten, (als ze bestaan... ), is of er fora zijn waar ik wel zou kunnen kijken.
Dat is eigenlijk mijn echte vraag, want er wordt onzettend verwacht dat ik wel even een _/-\o_ _/-\o_ Guru _/-\o_ _/-\o_ uit mijn hoge hoed tover.
Ik wil minimaal aan kunnen geven dat ik het op een aantal fora heb geprobeerd en het echt niet heeft gewerkt, zodat er gewoon via wervings bureau's gezocht gaat worden. Zoals ik al vermeld had, ik ben bang dat deze methode weinig kans van slagen heeft...
Dan zul je dus op zoek moeten gaan naar minder geeikte manieren om aan personeel te zoeken. Denk bijvoorbeeld aan een advertentie op de fp van t.net of op GoT o.i.d.

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:43
Ja, dit is inderdaad tricky. Het is overduidelijk personeelswerving, en dat mag gewoon niet (dat zal je niet echt verbazen..in hoogconjunctuur vliegen dit soort topics dan in het rond).

Toch vermoed ik dat er best mensen zouden kunnen zijn die interesse hebben in zo'n baan. Wat sowieso wel mag, is iets in je signature plaatsen, met een link erbij waar je kunt solliciteren/mailen. En dan moet je een paar dagen lang zinnige posts maken in NOS zodat mensen het lezen :P

Dus een sig met "bedrijf X (met Y werknemers) zoekt technisch consultant met UNIX-kennis en certificering zus-en-zo. Interesse? Neem nu contact op! +linkje"

(En laat ons je niet betrappen op BS posts om die sig zichtbaar te krijgen :P )

Maar dit soort topics zijn helaas niet toegestaan, GoT is geen wervingsboard.

Je kunt ook op irc.tweakers.net#nos of #tweakers.net eens een avond rondhangen en voorzichtig polsen of iemand nog een baan zoekt. Maar headhunten wordt niet gewaardeerd..dus ook daar: subtiel aub en niet gaan spammen :P

Dit topic is gesloten.