Ik schrijf een artikel voor het blad Carp over 'anoniem mailen', naar aanleiding van die man die Campina chanteerde door in de supermarkt toetjes te vergiftigen, en vervolgens via email twee ton van Campina te eisen. Hij dacht anoniem te mailen, omdat hij een remailer gebruikte. Justitie wist hem toch te vinden. Hoe had deze man het beter aan kunnen pakken? Bestaat er eigenlijk nog anonimiteit op internet? Of ben je altijd traceerbaar? Misschien dat je anoniem blijft als je in een internetcafé of bibliotheek gaat emailen (alhoewel: beveiligingscamera's!). Maar hoe zit dat thuis? Kun je nog anoniem zijn? Anonymizers lijken als het puntje bij het paaltje komt, gewoon gegevens door te geven aan derden. Het Freedom-netwerk van Zero Knowledge leek perfect, maar is ter ziele.
Over dat soort dingen gaat het artikel. Ik ben op zoek naar een paar mensen die het leuk vinden om over dat onderwerp te brainstormen; die hun visie erop willen geven. Misschien zijn er ook mensen die in hun werk met dit soort dingen te maken hebben. Als je dat leuk vindt, en je hebt er voor je gevoel wel iets over te zeggen, reageer dan even! Stuur een mailtje naar: [knip]
GoT is een discussieforum, geen plek waar je even wat vragen neerzet om daarna reacties per mail te krijgen. Oproep tot mailen heb ik daarom weggehaald.
Over dat soort dingen gaat het artikel. Ik ben op zoek naar een paar mensen die het leuk vinden om over dat onderwerp te brainstormen; die hun visie erop willen geven. Misschien zijn er ook mensen die in hun werk met dit soort dingen te maken hebben. Als je dat leuk vindt, en je hebt er voor je gevoel wel iets over te zeggen, reageer dan even! Stuur een mailtje naar: [knip]
GoT is een discussieforum, geen plek waar je even wat vragen neerzet om daarna reacties per mail te krijgen. Oproep tot mailen heb ik daarom weggehaald.
[ Voor 10% gewijzigd door intoxicated op 17-09-2003 12:03 ]