Verwijderd

Topicstarter
Het project:

Maak te Texas Instruments 83 (TI83) geschikt als voltmeter.

Ons idee:

We zijn van plan via een AD/DA converter (de TLC549) een analoog signaal om te zetten naar een digitaal signaal om vervolgens dit digitale signaal op de seriele poort van de TI83 te zetten, waarna het als getal zichtbaar word op het scherm van de TI83.
De begin fase zal zijn om een gelijkspannings-signaal als getal op het beeld van de TI83 te krijgen, mocht dit makkelijk te realiseren zijn willen we ook een wisselspannings-signaal grafisch weergeven.

We zitten echter nog in de orienterende fase en daarom is de vraag dus ook:

Is er iemand die hier meer van weet, ook een project heeft gedaan met de TI83, die meer weet van communicatie met de TI83 of programmeren erop, die veel weet van de TLC549 of iemand die ons in het algemeen tips of trucs kan geven??

• Super_ik
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 26-02 10:09

Super_ik

haklust!

k denk dat er ook nog een procje tussen zal moeten om de adc te laten communiceren met de gr.

op www.ticalc.org staat een infrarood ding, daar zou je al uit kunnen halen hoe de gr seriele poort werkt.
en van de adc staat zeker wel in de datasheet. :)

8<------------------------------------------------------------------------------------
Als ik zo door ga haal ik m'n dood niet. | ik hou van goeie muziek

Verwijderd

De TI zal zowiezo nooit zelf een echte voltmeter worden want ik denk niet dat er 20 volt door die TI mag lopen ofzo :) Kdenk wel dat je met een losse (zelfgemaakte) voltmeter de meetgegevens naar de TI kan sturen...

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:08
De Ti83+ heeft hier toch zelf al software voor? CBL/CBR? En daar verkopen ze toch verschillende meters voor zoals "Temp", "Light", "Volt" en "Sonice".

Het moet dus iig. mogelijk zijn op de +, maar of je het op de ti83 ook voor elkaar krijgt? Iig kan een normale ti83 geen applications draaien, dus de oplossing die bij de + gebruikt wordt werkt daar sowieso niet.

Iig veel suc6 :)

edit:

Hmmz, ik zit in een 'iig' fase.

Btw, heb je een plus of heb je een normale? Dat mensen er niet bij vermelden zegt nog niet per definitie dat ze geen plus hebben (weet ik uit ervaring) :)

[ Voor 26% gewijzigd door Xander op 17-09-2003 17:26 ]

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Verwijderd

Topicstarter
Je ervaring laat je deze keer in de steek ;)
Ik heb geen plus, maar een gewone ti83 (zonder plus)