Toon posts:

[Win XP] %userprofile% verwijzing

Pagina: 1
Acties:
  • 289 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
%userprofile% wijst automatisch naar C:\documents and setting\username

Ik wil deze profielen incl. mijn documenten enz. op de D:\ schijf zetten.
Op het internet kan ik hier niets over vinden. Alleen hoe je de afzonderlijke mappen kan over zetten. Toch lijkt het mij dat er ergens een tweak moet zijn op %userprofile% naar de D:\documents and setting\username te laten verwijzen.

Iemand een suggestie ?

• Tux
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-05 06:29

Tux

In het administrative options gedeelte van het configuratiescherm is ergens een onderdeel waar je de accounts geavanceerd kan beheren. Daar kan je ook het profile path instellen.

The NS has launched a new space transportation service, using German trains which were upgraded into spaceships.

• JayVee
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14-11-2025

JayVee

shibby++!

My Documents kan je gewoon met rechtsklik properties - target veranderen. Maar dat had je al gezien neem ik aan.

ASCII stupid question, get a stupid ANSI!

Verwijderd

Topicstarter
@ JayVee: Het gaat niet om my documents maar een niveau hoger. Dus de totale %userprofile%.

@ Tux : Ik kan van accounts alleen het type account veranderen en ze aanmaken. ik zie geen geavanceerd administratieve gedeelte. waar moet dat zitten dan ?

Iemand anders nog een poging ?

• Pinyin
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-06-2025
start>instellingen>configuratiescherm>systeembeheer>computerbeheer>lokale grbuikers&groepen>rechtermuisklik op de gewenste gebruiker>eigenschappen>tabblad profiel :)

• Johnny Goodbye
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 16:33
in de registry:HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\ProfileList staat de sleutel: ProfilesDirectory met de waarde: %SystemDrive%\Documents and Settings.

Verander eens %systemDrive% in D:

Heb het zelf nog niet geprobeerd. 8)7

Verwijderd

Topicstarter
@ Drugsbunny: ik kom niet verder dan computerbeheer. Ik heb XP home ipv Professional. :(

Windows help is hier duidelijk over : "De informatie die u zoekt, is alleen beschikbaar in de documentatie van Windows XP Professional, niet in de documentatie van Windows XP Home Edition."

Ik kwam die optie van Johny Goodbye ook tegen op het internet. Maar dat is een optie die alleen omschreven wordt voor 2000 systemen. Ik vraag me af of dit veilig is... Ik durf het niet zo maar aan, als je begrijpt wat ik bedoel.

Kortom: HELP !

• Pinyin
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-06-2025
dan kan ik je niet verder helpen,ik werk alleen op/met win xp pro :P

Verwijderd

Verwijderd schreef op 17 September 2003 @ 12:56:
@ Drugsbunny: ik kom niet verder dan computerbeheer. Ik heb XP home ipv Professional. :(

Windows help is hier duidelijk over : "De informatie die u zoekt, is alleen beschikbaar in de documentatie van Windows XP Professional, niet in de documentatie van Windows XP Home Edition."

Ik kwam die optie van Johny Goodbye ook tegen op het internet. Maar dat is een optie die alleen omschreven wordt voor 2000 systemen. Ik vraag me af of dit veilig is... Ik durf het niet zo maar aan, als je begrijpt wat ik bedoel.

Kortom: HELP !
ik weet niet of dit de oorzaak is dat je winxp home hebt.
probeer het eens te doen door middel van:
opstarten in veilige modus, bij het inlogscherm moet je dan als administrator inloggen.
misschien dat je nu wel die optie kan bereiken onder systeembeheer!

het is het proberen waard.
suc6

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
Timelezz: ik denk dat het wel werkt:
  • Windows XP is immers gebaseerd op Windows 2000 en een hoop van dat soort 'truukjes' werken gewoon, ze gaan de plek van deze gegevens in het register niet per Windows release compleet veranderen.
  • Wat er in de registerwaarde staat is vrij logisch.
    De profilesdirectory staat in %SystemDrive%\Documents and Settings, en je systemdrive is standaard C:, waardoor het dus C:\Documents and Settings wordt.
    %SystemDrive% vervangen door D: should do the trick.
Je bent natuurlijk niet voor niets een tweaker, zorg voor een goeie backup en gaan met die banaan lijkt me. ;)

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-05 10:25

mutsje

Certified Prutser

Dit is wat je zoekt. Changing Profile location "documents and Settings was weer even in geheugen graven maar heb het al meerdere keren gedaan. Hier kun je volledig de profiles naar toe rammen door deze key te veranderen. Het staat ook in de thread je moet de aanwezige profiles handmatig ernaar toe kopieeren!!!!!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dit nu uitgeprobeerd. Maar ik kan er niet zo vrolijk van worden. Bij alle profielen was ik de Persoonlijk Iconen kwijt Bij de meeste profielen was dit het enige probleem. Maar bij een profiel (notabene de mijne) geeft hij enorm veel problemen. Daarnaast kan ik geen enkel nieuw profiel aanmaken. Het kan wel, maar geeft dan melding dat het ergens een kopie van maakt omdat hij het standaard profiel blijkbaar niet kan vinden. In dat nieuwe profiel worden wijzigingen niet onthouden. Zoals explorer instellingen, Iexplorer startpagina instelling, Themes kan hij helemaal niet meer vinden.

Heeft iemand een idee hoe dit recht te zetten ? Want ik zit nu echt met een probleem! (als ik maar een nieuw correct profiel aan kan maken).

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Weet je wat nou het leuke is? Als je goed gezocht had, was je dit topic tegengekomen:
[rml][ win2k]startmenu verplaatsen[/rml]

Als je dan wat verder leest, zie je deze post:
[rml]elevator in "[ win2k]startmenu verplaatsen"[/rml]

Als je die post leest, zie je dat er staat:
quote: http://support.microsoft....aspx?scid=kb;en-us;322014
WARNING: Microsoft strongly recommends against renaming any system folder. System failure or an unstable computer might result if you rename system folders. Back up your computer before you use the information in this article.
Oftewel. Doe het niet.

• Nulnulnix
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-09-2025

Nulnulnix

BOFH

Hmmm, wat dacht je van deze methode...:

Maak een map documents en settings aan op je D: schijf
Doe een move (als beheerder/administrator natuurlijk) van de gebruikersmappen van de c: schijf, behalve die van de beheerder natuurlijk (die is nog actief en doe je later met een account equivalent aan dat van de beheerder).

Het gaat erom dat de desktop.ini mee verplaatst wordt... Onder Win2k werkt het!

We have just one world, but we live in different ones...

Verwijderd

Als je kijkt op je c/document and setting/user/ zie je ook eeen verborgen bestand genaamd ntuser.dat

dit bestand bevat je instellingen enz.
zorg dat je de hele map van user gekopieerd hebt.

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

Ik heb zelf profiles naar andere directories lopen moven en dat ging zonder problemen. Waar je op moet letten is dat je de complete profiles copieert naar de nieuwe folder. Anders krijg je inderdaad erg veel problemen :+

ook had ik aangeraden dit volgens mij eerst even te testen..... maar goed dat is redelijk normaal dat je dingen eerst test voordat je het uitrolt. Je eigen profiel moet je onder andere naam inloggen je profiel kopieeren.....

normale werkwijze moven profiles.

Inloggen onder een local administrative account.
Nieuwe directory aanmaken
Profiels verplaatsen
Registry key wijzigen
uitloggen en inloggen (met error melding omdat ingelogt profile niet gemoved kan worden)
Inloggen als bestaande adminsitrator op local pc.
tijdelijk account verwijderen.
Testen
klaar.

[ Voor 64% gewijzigd door mutsje op 18-09-2003 10:44 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 18 September 2003 @ 10:07:
Als je kijkt op je c/document and setting/user/ zie je ook eeen verborgen bestand genaamd ntuser.dat

dit bestand bevat je instellingen enz.
zorg dat je de hele map van user gekopieerd hebt.
Tnx, daar heb ik wat aan. Ik ben ook in de registry wezen kijken en ben alle bezig elke registerverwijzing van document and setting naar de juiste schijf te laten kijken. Daarbij kopieer ik meteen de verborgen mappen over. (Bijvoorbeeld Local Settings, of Application data, die XP bij mij niet laat zien, ook niet met de opties dat hij verborgen bestanden moet weergeven aan...)

Alles begint er steeds beter uit te zien zo. Nu zit ik allen nog dat ik de inhoud van de map %SystemDrive%\Documents and Settings\NetworkService niet kan kopieren naar D:\Documents and Settings\NetworkService. Ik blijf de volgende fout krijgen:
"Kan NTUSER niet kopiëren. Het is door iemand anders of door een programma in gebruik. Sluit alle programma's die het bestand mogelijk in gebruik hebben en probeer het opnieuw."

Ook C:\Documents and Settings\LocalService\Local Settings kon ik niet kopieren. Een zelfde foutmelding komt, maar dan met het bestand 'UsrClass'.

Gouden tips zouden erg welkom zijn!

Btw: Soms kom ik in het register Homepath tegen bijv.
Homepath = \Documents and Settings\Lisanne
Daarboven staat dan : Homedrive = C:

Moet ik die homedrive dan ook op D: zetten ? of staat die homedrive voor iets anders?

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

je moet inderdaad ook XCOPY of ROBOCOPY gebruiken... als ik geweten had dat je dit niet allemaal wist had ik het er echt wel opgezet maar ik verwacht toch enig niveau.

homedrive staat waar jij de homedrive naar toe mapt bijvoorbeeld in je policie h: \\servername\home\%username%

Verwijderd

Topicstarter
Ok, ik doe:

xcopoy c:\docume~1 d:\docume~1\ /s/h/y/c/e/q

en de reacties zijn Toegang geweigerd, en fout bij delen... Waarom ?? Wat doe ik fout ?

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

Je moet Profile voor Profile kopieren. Omdat jij ingelogt bent is jou ntuser.dat in gebruik en natuurlijk nog veel meer. Je kunt niet Documents and Settings simpelweg overkopieeren. Maar je moet Profile voor Profile overpompen. Ik heb de thread op datacrash aangepast lees de 2e post rustig door zou ik zeggen.

• PipoDeClown
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

zo'n ingrijpende wijziging in je windows os dien je het beste reeds aan te geven bij de installatie.
dit gaat dan mbv. een unattended install, maar hiermee begeef je je in een duistere wolk van losse informatie.

God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.

• Johnny Goodbye
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 16:33
mutsje schreef op 17 september 2003 @ 14:02:
Dit is wat je zoekt. Changing Profile location "documents and Settings was weer even in geheugen graven maar heb het al meerdere keren gedaan. Hier kun je volledig de profiles naar toe rammen door deze key te veranderen. Het staat ook in de thread je moet de aanwezige profiles handmatig ernaar toe kopieeren!!!!!
Dit werkt idd perfect. Ik heb het zelf ook geprobeerd.
om je een klik te besparen volgt hier de korte uitleg

1: First create a new user with local admin rights.
2: Login under that user.
3: Get your hands on Robocopy(resourcekit). Gewoon met verkenner werkt ook. Maar denk om de hidden files :)
4: Make the new directory were you want to locate the userprofiles.
5: Copy them with RoboCopy to the new location(including hidden files)
6: Change the registry key
7: Log out
8: Log in again under that new user(you will get error no profile found creating new profile)
9: Check with "old" user if all works
10: Implement it company wide
Pagina: 1