Terratec Aureon Fun 5.1 -> TOSLINK

Pagina: 1
Acties:

• MrRobot
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 31-07 22:34
Zojuist bovenstaande geluidskaart gekocht, prop hem in m'n Asus P4T533 waar alleen maar een Netwerkkaart en TI4200 in zit, na inloggen, plop, bevroren.
Bijna alle PCI sloten geprobeerd, en uiteindelijk toen ik beiden in de sloten direct onder m'n AGP propte werkte het, dit is geen ideale plaats maarhet werkt tenminste.

Dus ik een 10 Mtr Optical TOSLINK kabel gekocht, door de vloer gepropt, AC3 codec geinstalleerd, De Hulk Xvid met dus AC3 in me PowerDVD geplakt, en ja hoor, gewoon stereo geluid.

Nu blijkt dat de digitale uitgang (en ingang) enkel geschikt is voor STEREO, nu vraag ik me af waarom men gedwongen wordt 3 losse miniplug verbindingen te maken met minimaal dus bij elkaar 9 draadjes, als het ook gewoon met 1 optische zou moeten kunnen.

Volgens mij kan het met de Aureon 5.1 Sky wel, maar beetje zonde van me geld op deze manier.

Iemand andere ervaringen hiermee?

• Possible
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:29
Heb je in Powerdvd wel SPDIF ingeschakeld :?
Bij Instellingen --> Audio --> SPDIF inschakelen

[ Voor 37% gewijzigd door Possible op 17-09-2003 11:44 ]

Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

• MrRobot
Heb ik gedaan, indien ik dit niet doe dan krijg ik helemaal geen geluid.
Ook bij de control panel van terratec krijg ik wanneer ik SPDIF selecteer de melding dat dit alleen voor hoofdtelefonen of stereo aansluitingen werkt.

In de handleiding staat dus ook:

Digital Audio:

8/16 bit recording & playback at up to 48 kHz (mono/stereo)
Extended full duplex stereo for recording & playback (mono/stereo)
Record and playback all audio sources
MultiDrive
MacroFX
EnviromentFX
ZoomFX

Zeggen ze nu pas........

• Possible
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:29
Wat voor boxen heb jij als ik vragen mag :?
Ik heb namelijk ook de Terratec Fun 5.1 gecombineerd met een Logitech Z-680 setje ik krijg gewoon 5.1 Dolby digital geluid als ik een xvid afspeel

Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

• MrRobot
Ik heb de PANASONIC SAHE200K versterker met wat Pioneer speakertjes.