Toon posts:

[Access] 2 formulieren 1 databron probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik kom even niet uit het volgende probleem:

Er is 1 tabel: tblCALCULATIE

Er is 1 formulier: frmCALC
Er is 1 formulier: frmOFFERTE

frmCalc geeft alle gegevens weer van tblCalculatie. In sommige gevallen dient er een offerte gemaakt te worden. Deze offerte moet geopend worden in een apart formulier.
Access gaat moeilijk doen als ik dit formulier wil opslaan omdat de offerte ook gebruik maakt van velden in de tabel tblCALCULATIE.

(Als ik naar een ander record spring zegt ie dat er door derden aanpassingen zijn gemaakt aan het record. Dit kan ik vervolgens niet meer opslaan). Eigenlijk wel logisch want het formulier Offerte slaat de gegevens op in hetzelfde record.

Is hier een workaround voor ? Eerst opslaan o.i.d. ?

Alvast bedankt.

Verwijderd

misschien in beide formulieren een knop invoegen die de veranderingen in de tabel opslaat
of die functie voor de sluit knop doen

Verwijderd

hoezo bewerkt je calculatiescherm dezelfde record als je offertescherm?

Wat moet je in je calculatiescherm kunnen doen en wat in je offertescherm??

(normaal gesproken is een offerte toch een prijsafspraak die kan afwijken van de standaard prijs? Ik zie het verband met calculatie niet,, calculatie van de prijs of van de offerte of wat?)

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 17-09-2003 11:33 ]

Verwijderd

Topicstarter
De tabel calculatie in vogelvlucht:

- calculatie ID
- prijs1
- aantal1
- enz enz
- Offerte omschrijving
- Offerte contactpersoon

Zoals je ziet zitten dus alle gegevens in 1 tabel. We doen dit om eenvoudig rapportages te kunnen maken.

Langzamerhand besef ik mezelf dat het wellicht verstandiger is om een aparte Offerte tabel aan te maken..
maar goed.. ga nog even wat dingen proberen !
Tips zijn natuurlijk welkom..

Verwijderd

Dit is idd een heel onlogische bundeling van twee losstaande begrippen.

Als je nu je offertes in een apparte tabel koppelt aan je calculatie-tabel. Dan heb je dat geklooi met je forms ook niet meer. Wanneer je vanuit je calc-form een offerte in wilt voeren, stuur je alleen je calcID mee naar het offerte-scherm en vult daar je offerte in (dus een nieuwe record aan je offerte-tabel). Je werkt dan niet in hetzelfde record :).

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 17-09-2003 11:53 ]