Roaming profile met local desktop

Pagina: 1
Acties:

• SoulCollector208
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-08 08:54
Heb hier een windows 2000 domein server met Active Directory draaien met win98 clients eraan. Het is me gelukt dat de win98 clients hun profile van de server halen. Maar ook de mail settings en inbox / outbox van server halen.

Het enige probleem is, dat alle programma's van de clients lokaal zijn op geslagen, en de desktop icoons dan niet meer kloppen als je op een andere pc zit. Zijn verschillende programma's en directories.

Wat ik nu wil is een Roaming profile voor een gebruiker, met alle settings, behalve de desktop en startmenu. Die moet hij van lokaal ophalen. En de mail settings, account en inbox outbox, application data, cookies, geschiedenis moet ie weer wel van de server af halen.

Hoe kan dat gefixed worden ???

Verwijderd

Ik zit met het zelfde probleem ik hoop dat je snel antwoord krijgt. We hebben hier een netwerk met Windows 2000 server en 18 client pc's met windows 98. Ik wil ook met roaming profiles werken maar dan moet hij niet de desktop van de server afhalen. Ik wil dus een lokale desktop en alleen de mail van de server af.

• Manis
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 25-12-2023

Manis

a4

Zoek 'ns in de search op "profiles"...

Tip: group policies

Verwijderd

Ik weet ook niet of dat wel kan, het hele idee van Roaming Profiles is dat waar je ook inlogd dat je je eigen omgeving gebruikt ipv de standaard omgeving. En dat probeer je nu uit elkaar te slopen. Ik kan het in mijn Win2k Admin Handbook ook niet terug vinden.

@darkadam: Als je alleen de mail op de server wil hebben zo ik dat via de registry (Outlook Express) of IMAP gebruiken. Dat lijkt mij een stuk makelijker.

Verwijderd

Met Win2k clients is het een stuk makkelijker, win98 zou idd wel es wat te maken kunnen hebben met group policies.

Verwijderd

Aan darkadam:

Ikzelf zoek hier ook een oplossing voor, wat me inmiddels wel heel duidelijk is dat ik outlook moet gebruiken en geen outlook express als mailclient. Het moet wel mogelijk zijn trouwens volgens microsoft zelf:

http://www.microsoft.com/...8/reskit/part2/wrkc07.asp

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 17-09-2003 13:26 ]

• SoulCollector208
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-08 08:54
Ik zit hier op een basischool, en er is geen geld voor om over te gaan op win2kpro. We hebben licenties van win98.

Ik heb roaming profile op de volgende manier gedaan:

Usermap aangemaakt: username
- In de properties van de user bij home-folder: z: \\server\username
- Op de clients: in het configuratiescherm bij beveiliging het laatste tabblad de onderste 3 opties aangevinkt.
- logonscrip dit toegevoegd: net use z: /home

Nu heb ik op mijn win98 client een profile die die van de server elke keer ophaalt, alleen het probleem was nog de mail. Dat heb ik al volgt op gelost:

[HKEY_CURRENT_USER\Identities\{726A894D-4DBE-11D5-9D6C-D1F2530099DB}\Software\Microsoft\Outlook Express\5.0]
Ik heb de key: Store Root. ff veranderd naar:
\\Server\%USERNAME%\Microsoft\Outlook Express\

Nu heb ik dus een roaming profile met mail settings etc etc. Maar als ik op een andere systeem inlog met zelfde gebruiker. Zijn sommige icoonen weg, omdat niet op elke pc dezelfde programma's staan, en goeie verwijzingen erna. Het is dus alleen de bedoeling dat overal de mail settings (account, addresbook, inbox, outbox, verzonden items etc etc) per persoon goed blijven zonder een imapi of mailserver.

Verwijderd

aan itsoJ

Ik ben erin geslaagd om met roaming profiles de mails op elke account te krijgen. Ik heb bij de configscherm-->> beveiliging-->> 2e tablad laatste 3 vinkjes Win98 daar staat dat je met of zonder bureaublad instellingen kan opstarten maar dan paktie mijn mails ook niet meer. En als je dat aanzet krijg je wel je mail maar ook de desktop van je server :S:S ik ben nog op zoek naar een oplossing als iemand het weet graag! :D
Pagina: 1