Zalman voeding is niet zo stil

Pagina: 1
Acties:
  • 218 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Om mijn pc een beetje stiller te maken heb ik onlangs een zalman voeding
(zm300a apf) gekocht. Ik heb talrijke reviews gelezen waarin stond dat dit
zowat de stilste voeding (met fan) is die er bestaat. Toch ben ik
ontgoocheld: als ik ervoor zorg dat de power supply als enigste (!) in mijn
pc draait, hoor ik deze nog heel duidelijk op meters afstand. Het is gewoon
gezoem, geen geratel, maar te luid naar mijn zin. Slapen in dezelfde kamer
waar de pc staat is zowat onmogelijk.
Heb ik gewoon een minder exemplaar, of waren mijn verwachtigen te hoog?

• Fludizz
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Zit er niet een fan controller op? zoniet zet de fan dan eens op 7v en kijk dan of je hem nog hoort :)
heeft bij mij ook geholpen met een lawaaierige voeding :)

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-09 12:35

JvS

Ik heb hem zelf ook

Een vriend van mij heeft die zalman en bekend is dat sommige exemplaren gaan zoemen, dat is dus niet de fan die dat geluid maakt, maar echt de voeding zelf. Dat is een bug.

Volgens mij zou die voeding niet zoveel herrie moeten maken met de fans, dat je er niet door kan slapen. Ik heb zelf een Nexus-NX3000 en daarmee kan ik in elk geval prima slapen (al heb ik ook het idee dat die nog veel stiller is).

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online
jouw verwachtingen waren te hoog ;)

volgens mij zijn gemodde psu's met papst fan(s) de stilste

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

• ErrieR
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 27-08 19:48
Ik heb dezelfde voeding, en ik vind 'm wel heel stil. Ik hoor mijn Papst 80mm fan (als prockoeler) meer dan de voeding.
Een zin als "te luid naar mijn zin" is subjectief, en hoe makkelijk of hoe moeilijk je inslaapt weet ik ook niet.
Ik ben in ieder geval heel blij met mijn aanschaf, want mijn PC is er veel stiller door geworden.
Dus misschien heb je inderdaad een kapot exemplaar.
Kun je 'm nog ruilen?

• Kanarie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-09 22:56

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Zelf heb ik de 400W versie, die is compleet stil.

Mijn HD's maken (idle) meer geluid dan de voeding.

Afbeeldingslocatie: http://www.zalman.co.kr/images/0204/power/power-speed.gif

Dit grafiekje laat het geluidsniveau zien, afhankelijk van de temperatuur. Als jouw voeding niet te heet wordt en hij maakt toch een boel lawaai zou ik hem terugbrengen naar de winkel.

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

• mae-t.net
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
TLRnZ schreef op 17 September 2003 @ 11:19:
jouw verwachtingen waren te hoog ;)

volgens mij zijn gemodde psu's met papst fan(s) de stilste
Dat geloof ik zonder meer. Voor mij is in mijn werkstation een Codegen 300W voeding al een prima alternatief, de CPU fan en de Maxtor D540X schijf komen er luidkeels bovenuit.

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-09 12:35

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ik heb een voeding gehad en die met een stille FAN po 7V geprobeerd, maar de Nexus is ECHT stiller.

De echt stille voedingen hebben naast een stille fan ook een hoger rendement (wat ze duur maakt) waardoor ze niet zo heet worden en minder gekoeld hoeven worden. Een Zalman voeding moet echt stil zijn, en een processorfan moet daar bovenuit komen

Ik heb dus die nexus NX3000 en een papst 19db koelertje op m'n proc (met een fanadapter) en een seagate HDD en eigenlijk is het enige wat ik kan horen die papst koeler die op m'n proc zit, omdat daar de fanadapter een HEEL klein beetje resoneert. Die voeding hoort M.I. echt stil te zijn en volgens mij waren je verwachtingen echt niet te hoog, maar is die voeding gewoon niet goed (of je temp in je case is veel en veel te hoog ofzo?)

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Nilco
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:13
Ik heb dat ook een keer gedaan. De fan op 7 volt laten draaien door de gele en de rode draad van een molexconnector op de fan aan te sluiten. maar hierdoor wel mijn voeding verrot gemaakt. Voeding was een Enermax. Eerst bleef constant mijn pc hangen en toen kwam er rook uit de voeding. Vind dit niet echt een aanrader.
Pagina: 1