Toon posts:

[Excel] opstellen van een Subract function icm Filters

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Jongens, Ik heb nogmaals jullie hulp nodig.

Al een paar dagen bezig met het opstellen van een Excel Template sheet en met jullie hulp ben ik al een stuk verder gekomen. Ik sta nu op het punt op het geheel af te ronde, echter zit er een grote opstakel mij in de weg waar ik zelf niet over heen kom.

De situatie:

Een sheet met 3 kolommen:
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/exl123.JPG

KolomA : “ Meld datum A”
KolomB: “Sluiting Datum ”
KolomC: “Status “ kan zijn: Open (O) of Gesloten (G).

Wat moet er gebeuren?

Om nou niet een heel verhaal te gaan schrijven vertel ik even wat ik wil bereiken.
Men wil weten hoelang het geduurd heeft tot dat een melding gesloten werd. Dus: KolomB – KolomA
Men wil weten hoelang een melding openstaat dus:
(=Now) – Kolom A

Dit lijkt misschien simpel, maar ik wil een functie opstellen in een nieuwe Kolom (D bijv) in de Template.

De Template is leeg met de functies en filters erin. Men kopieert dan een set gegevens in deze kolommen en de rest moet van zelf gaan. Is dit mogelijk?

Dus bijvoorbeeld sheet 1 heeft 1000 rows met gegevens, men cut/paste alles naar sheet 2 (Template) vervolgens laat sheet2 zien hoelang de meldingen open zijn en/of hoe lang het sluiten van de melding geduurd heeft.

Ik neem dat het makkelijkste is om twee kolommen te maken. Maar is het ook mogelijk om een functie te schrijven wat zeg:
Als Filter op KolomC (status) = O dan KolomB – Kolom A
Als Filter op Kolom C (status) = G dan (=NOW) – Kolom A

De resultaten wonden dan weer gegeven in een Kolom, D.

Sorry, ik weet dat dit een boel is maar ik heb weinig ervaringen met het script editor van Excel, ik heb een tijdjes mee zitten prutensen maar ik kom er niet uit.

Misschien dat er een gevorderde Excel gebruiker tussen jullie mij kan helpen? Ik zou het zeer zeer op prijs stellen. :)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 17-09-2003 11:06 ]

• 215821
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23-05-2020

215821

pro lurker

Je kunt in kolom D de formule invullen =ALS(C1=G;B1-A1;VANDAAG()-A1). In plaats van VANDAAG() kun je ook iets anders gebruiken natuurlijk.
Deze trek je dan door voor alle rijen daaronder. Als het goed is moet Excel nu automatisch de formule erachter zetten als je een nieuwe rij toevoegd.

Als je twee aparte kolommen wilt (kun je gemiddelde afhandeltermijnen enzo zuiverder berekenen), gebruik je het volgende:

Kolom D:
=ALS(C1=G;B1-C1;"")

Kolom E:
=ALS(C1=O;VANDAAG()-C1;"")

[ Voor 27% gewijzigd door 215821 op 17-09-2003 11:51 ]

2-0-2-2-0-2-0-0-12-12-12-0-2-0-2-2-0-2-0-0-12-12
-----------------------------------------------------------

Verwijderd

Topicstarter
ALS? begrijp excel dat? Ik heb ook if geprobeerd maar dat werkt niet.

want als de filter voor status actief is begint ie niet bij C1, het kan zo maar C80 zijn. dus ik moet een manier zien te vinden om aan om dit aante geven: =IF(C Filter cretria = O C4:C10000 - B4:B10000

ik denkt dat er hier een script voor geschreven moet worden, mar hoe? ;(

laten we simpeler beginnen. Hoe maak ik Excel duidelijk dat ik van Kolom B, cell 4 t/m * of 9999 oid - Kolom A 1 t/m 9999.

zo dat ik in een keer kolom D vol krijg met resultaten.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 17-09-2003 12:09 ]

Verwijderd

Topicstarter
Onschuldige bumpje. O-) tis bijna 24h geweest.

Verwijderd

WAAROM NEEM JE GEEN MACRO OP WAARIN JE ALLE HANDELINGEN DOET DIE JE NORMAAL OOK DOET?? dUS ALLES KOPIEREN NAAR NIEUW SHEET , FILTEREN OP o, EN VOILA. eLKE KEER WEER GOED

• FMS
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

FMS

Verwijderd schreef op 18 september 2003 @ 23:07:
WAAROM NEEM JE GEEN MACRO OP WAARIN JE ALLE HANDELINGEN DOET DIE JE NORMAAL OOK DOET?? dUS ALLES KOPIEREN NAAR NIEUW SHEET , FILTEREN OP o, EN VOILA. eLKE KEER WEER GOED
:?

leg aub uit,

Verwijderd

Topicstarter
Het enige wat ik nu wil is Kolom B van Kolom A aftrekken en dat in een nieuwe Kolom aan geven. Kolom D dus

En ook Kolom B van de huidige tijd aftreken en dat weergeven in Kolom E.

simpel toch? help me daarmee plz.
Pagina: 1