Toon posts:

Alpha mega koeler = oplossing voor L2?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Vraagje over mij Celeron 366 @ 600+MHz projekt:

Hij loopt stabiel op 75 FSB dus het ligt niet aan de PCI of AGP kaart.

Zonder L2 loopt ie prima op 112 FSB, dus het ligt niet aan het geheugen

met L2 op 110 loopt ie vast tijdens het booten, net voordat de desktop zichtbaar wordt.

Vraag: is dit een typisch hitte probleem, zal een mega Alpha koeler helpen (dwz, wordt ook het L2 geheugen gekoeld?) Ik gebruik nu een standaard koelblok en Fan.

bvd
Dolf

Verwijderd

Topicstarter
Even vergeten: is er ergens nog een andere leverancier in NL van Alpha koelers dan Competchworld?

Verwijderd

Topicstarter
niemand?

• xss
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 16-02 15:49

xss

Ik zie in je profile dat je in Amsterdam woont. Als je wil mag je de mijne wel ff lenen om het te proberen(Moet ik wel weer een paar dagen op 464 draaien :( ), ik heb ook een Globalwin FDP32. Die schijnt wat beter te zijn dan de Alpha.
Mail me maar ff als je interresse hebt.
Ik heb de mijne trouwens besteld in de States bij www.2cooltek.com , die zal je ook wel kennen van Anand's BBS.

Laterz,

Dennet aka "Suzie Q".

Verwijderd

Topicstarter
Dennet, tenks friend, maar ik denk dat ik zowieso een Alpha koop volgende week.

Mijn Celly wordt met maximale belasting op 578 voor mij te heet. MBProbe geeft 60C aan, en gaf een paar dagen geleden zelfs 112C aan :o voordat ik een of andere zwarte laag prut van m'n heatsink had verwijderd! Volgens mij was er iets mis met de interne diode.

Op welke snelheid loopt je CPU met de Globalwin dan?

• xss
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 16-02 15:49

xss

Ik heb zelf niet zulke goeie 366s, die van mij hebben de Globalwin en de Alpha echt nodig om 100% stabiel te draaien op 550(haalde ongeschonden een martelende windows98-sessie van 24 dagen en een install van WIN2K :)).
Ik heb zelf geen moederborden met een meter voor de interne diode, dus temperaturen kan ik je niet vertellen.
Alleen zou ik als ik jou was geen wonderen verwachten op 600, helemaal vanwege het feit dat je PC al blijft hangen tijdens de boot. Met zo'n koeler zal je waarschijnlijk wel je desktop halen, maar niet stabiel. Maar het zal altijd beter zijn dan de koeler die je er nu op hebt zitten(112? :)).

Laterz,

Dennet aka "Suzie Q".

Verwijderd

Topicstarter
Nog iemand anders ervaring met n' Alpha en L2?
Pagina: 1