Door wat iemand zei in het raptor topic van me hieronder, kwam ik op het idee om seatools enterprise te downloaden, en ja hoor, bij advanced preferences van mijn 15k.3 schijf, en ook 2 andere compaq 10k seagate schijven staat de "performance mode" UIT
Nou vroeg ik me af of ik dit gewoon aan kan zetten op mijn schijf, vooral de 15k.3, het is mijn actieve boot schijf, en ik wil niks kapot maken. seatools is gewoon een windows progje, nix command prompt e.d. Seagate zegt wel dat je bijvoorbeeld niet op je actieve systeem disk moet gaan low levelen, ja DUH, tuurlijk, maar niets over de performance mode instelling.
???
Dan is dit topic verder ook nog een tip, want ik weet niet wie allemaal een 15k.3 schijf heeft en dit niet weet, (balusc?
) 15k.3 worden standaard geleverd met de cache geoptimaliseerd voor servers, maar je kunt dus met seatools ENTERPRISE vanuit windows de "performance mode" van je schijf aan zetten zodat de cache geoptimaliseerd wordt voor workstation gebruik.
Nou vroeg ik me af of ik dit gewoon aan kan zetten op mijn schijf, vooral de 15k.3, het is mijn actieve boot schijf, en ik wil niks kapot maken. seatools is gewoon een windows progje, nix command prompt e.d. Seagate zegt wel dat je bijvoorbeeld niet op je actieve systeem disk moet gaan low levelen, ja DUH, tuurlijk, maar niets over de performance mode instelling.
???
Dan is dit topic verder ook nog een tip, want ik weet niet wie allemaal een 15k.3 schijf heeft en dit niet weet, (balusc?
[ Voor 4% gewijzigd door maratropa op 17-09-2003 10:44 ]