Toon posts:

[Exchange 2000] 2e domain toevoegen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Morge

ik heb hier een exchange 2000 server draaien. Met een bepaald domein. (bv pietje@a.nl)
Nu wil ik een 2e domein (bv jantje@b.nl) in de exchange zetten zodat ook mailtje die naar mensen op dat domein worden gestuurd op de zelfde server uit te laten komen.

Iemand een idee waar ik dat moet doen in de exchange managment??

thnx

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:10

mutsje

Certified Prutser

je moet ff bij je recipients policy zoeken. En er is een thread hierover in PN&S geweest(hint zoek daar even)

Verwijderd

Topicstarter
mutsje schreef op 17 September 2003 @ 15:49:
je moet ff bij je recipients policy zoeken. En er is een thread hierover in PN&S geweest(hint zoek daar even)
Ik heb dat draadje opgezocht maar er staat eigelijk alleen wat ik al heb gedaan.

De mmx record is aangepast van het nieuwe domein naar de exchange server (gister middag gebeurt)

Op de exchange server heb ik bij recipient policy een smtp @b.nl aangemaakt.

Maar als ik een mail verstuur naar bv ron@b.nl dan komt die weer terug met als mededeling relayed denied.

Dus ik vermoed dat de mail wel op de exchange aankomt maar dat de exchange server niet weet wat er mee moet doen en hem weer terug gooit.

Hoe kan ik dit oplossen?

edit:
Heb bij de user account dat email adress wel gewoon aangemaakt, en intern werkt het allemaal wel, alleen niet van buiten naar binnen

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 17-09-2003 21:33 ]

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
Verwijderd schreef op 17 September 2003 @ 21:31:
[...]

Ik heb dat draadje opgezocht maar er staat eigelijk alleen wat ik al heb gedaan.

De mmx record is aangepast van het nieuwe domein naar de exchange server (gister middag gebeurt)

Op de exchange server heb ik bij recipient policy een smtp @b.nl aangemaakt.

Maar als ik een mail verstuur naar bv ron@b.nl dan komt die weer terug met als mededeling relayed denied.

Dus ik vermoed dat de mail wel op de exchange aankomt maar dat de exchange server niet weet wat er mee moet doen en hem weer terug gooit.

Hoe kan ik dit oplossen?

edit:
Heb bij de user account dat email adress wel gewoon aangemaakt, en intern werkt het allemaal wel, alleen niet van buiten naar binnen
draai je nog specifieke anti-spam software op die exchange 2000 server :?

dat MX record staat wel al goed :? even checken met een nslookup (set type=mx)

normaliter is het aanpassen van de recipient policy namelijk wel voldoende

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Topicstarter
mx record is goed
draai geen anti spam software

het kan natuurlijk zijn dat het gewoon een tijd duurt voordat de veranderingen in de mx record ook daadwerkelijk werken
maar je zou toch zeggen dat dat nu zo langzamer hand wel het geval zou zijn??