Dit is wat ik eigenlijk wil doen:
MySQL ondersteunt geen subquerys heb ik begrepen, dus ik heb een poging tot ombouw gedaan:
Maar ik heb nu de voorwaarde "WHERE $tabelprojectleden.projectID=$pid" niet kunnen implementeren. Is dit eigenlijk wel mogelijk zonder subquery
Ik heb er een tijd over nagedacht en wat gezocht, maar ik kom er niet uit.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
| //Beschikbare werknemers tonen: //alleen mensen die nog niet zijn toegevoegd bij het huidig geselecteerde //project weergeven SELECT $tabelwerknemer.userID,$tabelwerknemer.voornaam,$tabelwerknemer.achternaam FROM $tabelwerknemer WHERE $tabelwernemer.inDienst=2 AND $tabelwerknemer.userID NOT IN ( SELECT $tabelprojectleden.userID FROM $tabelprojectleden WHERE $tabelprojectleden.projectID=$pid ) |
MySQL ondersteunt geen subquerys heb ik begrepen, dus ik heb een poging tot ombouw gedaan:
code:
1
2
3
4
5
6
| //Resultaat is: alle werknemers die nog niet bij een project zitten: SELECT $tabelwerknemer.userID,$tabelwerknemer.voornaam,$tabelwerknemer.achternaam FROM $tabelwerknemer LEFT JOIN $tabelprojectleden ON $tabelwerknemer.userID=$tabelprojectleden.userID WHERE $tabelprojectleden.userID IS NULL |
Maar ik heb nu de voorwaarde "WHERE $tabelprojectleden.projectID=$pid" niet kunnen implementeren. Is dit eigenlijk wel mogelijk zonder subquery
Weet u zeker dat u de gewijzigde wijzigingen wilt wijzigen?