Toon posts:

Gnome 2.4 Wat vinden jullie ervan?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net vannacht mijn gentoo experimental system geupdate naar gnome 2.4 en het is echt een hele grote verbetering. En ik wilde graag weten wat de rest er van dacht? :)
Laat maar horen!

• MrScratch
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-04 15:25

MrScratch

I am rubber, you are glue

Tsja, bevalt goed. Ik ben al gnome-gebruiker sinds forever, maar deze voelt heel lekker aan.
Eindelijk een resolutie-aanpas-tool, dat vond ik toch wel broodnodig. Tevens de treeview in Nautilus is nieuw dacht ik en dat is ook wel prettig.

Losstaand hiervan vind ik de opkomst van de gdesklets errug geinig (zie gdesklets.gnomedesktop.org), maar die hebben niet direct met de nieuwe release 2.4 te maken.

Look behind you! A three headed monkey!

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik zag dat er nog geen topic geopend was, wat ik een groot voordeel vind is dat de programma's die je installeert voor X ook automatisch in je rolmenutje komen en dat is bij kde niet zo heel irri....
Gnome heet ook een eigen webbrowser tegenwoordig, hoewel die mij nog wel crashed...maar ja niet zo erg. fix ik wel ff....
Ik vind het wel een stuk sneller geworden. Kde is log en langzaam, gnome is daarentegen precies goed...!

• AlterEgo
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ik vind Nautilus nog steeds te traag. Ik heb velocity geprobeerd als vervanger, en die is de moeite waard: http://velocity.sourceforge.net

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:01

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

AlterEgo schreef op 17 September 2003 @ 10:25:
Ik vind Nautilus nog steeds te traag. Ik heb velocity geprobeerd als vervanger, en die is de moeite waard: http://velocity.sourceforge.net
Zet de optie dat het aantal bestande van een directory moet worden weergegeven uit, dan is Nautilus ineens stukken sneller ;)
Standaard toont Nautilus van elke directory hoeveel items er in zitten, en dat moet ie dus elke keer tellen.

Overigens zat de treeview ook in Gnome 2.2, en ik dacht zelfs in 1.4 en 2.0.

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-03 14:25

DeMoN

Pastafari

AlterEgo schreef op 17 september 2003 @ 10:25:
De snelste filemanager die ik ooit heb meegemaakt is XFTree. Dit draaide bij mij toen natuurlijk op XFce, ik weet niet of het ook op Gnome/Kde kan draaien.

http://www.its.monash.edu...ux/xfce/html/fileman.html

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

Verwijderd

Topicstarter
De vele nieuwe themes helpen gnome er een stuk beter uit te zien

• Sir Isaac
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21-05-2025
Multi root tree view in nautilus is erg goed. Ik zou alleen willen dat je kon instellen welke directrories je daar in wilt zetten. Voor een newbie wil ik het root-filesysteem verbergen, en voor mezelf wil ik bijv. mij map met muziek of video er neer kunnen zetten of een veelgebruikte mappen.
Er is nu nog maar een soort panel, en dat is wel zo overzichtelijk. Leuk dat je applets en launcher op je panel kan vergrendelen, zodat ze niet aagepast/verplaats/verwijderd kunnen worden. Jammer dat de drawers niet meer werken in combinatie met een autohide panel. Nautilus krijgt steeds meer functies en wordt desondanks langzaam sneller :) Over een poosje is het misschien echt een goede filemanager. Ik baal er alleen van dat hij geen knoppen heeft voor copy/paste/delete enz.
Themes zijn enorm veel overzichtelijker geworden.
Al met al vind ik gnome steeds zo veel beter worden dat ik het gemak van het debian packagemanagement er voor over heb om steeds de nieuwste te kunnen draaien.

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:40

voodooless

Sound is no voodoo!

Over het algemeen bevalt gnome 2.4 wel. Helaas kon ik niet alles gecompileerd krijgen (paar kleinen dingen, maar dat wat ik echt gebruik wel), en helaas werkt gaim niet meer sinds ik 2.4 gebruikt. Ik heb nog niet kunnen uitvissen wat er mis is. Het ziet er allemaal weer wat mooier uit en er zijn wat extra proggies bij gekomen.

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• houthakker
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 14:46

houthakker

Poehé

Hoe hebben jullie 2.4 Geinstalleerd? Staat er ergens een HOWTO?

Specs

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:08
Doe eens iets met screenshots ofzo? :P (in het screenshot topic mag natuurlijk, maar als we toch een topic hebben mogen er hier ook best een paar gepost worden :) )

• Robbeke
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-12-2018

http://www.tweakers.net/gallery/sys/2314

• limit28
  • Laatst online: 21-08-2025

limit28

Loading.....

Log on, Hack in, go everywhere, steal everything.

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Bij deze dan:
Afbeeldingslocatie: http://fww.nu/Screenshot_klein.jpg
[klik voor een grote versie]

Veel bijzonders is er niet te zien... maar het is gnome 2.4 :P

[ Voor 21% gewijzigd door voodooless op 17-09-2003 15:59 ]

Verwijderd

Riep er iemand om screenshots?

/me shotje weer neergooit..

Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/rm.vaneijbergen/gnomeshot-s.png

Ik vind dat nieuwe (gedeeltelijk herschreven) panel trouwens veeeel beter dan de vorige, veel mooier zonder al die overbodige bevels aan alle kanten :)
/me hoopt dat andere Desktop Omgevingen dat ook gaan overnemen, staat een stuk professioneler.

Wel jammer dat het nog altijd niet mogelijk is om op een grafische manier de kleuren te wijzigen..

• Sir Isaac
houthakker schreef op 17 September 2003 @ 15:38:
Hoe hebben jullie 2.4 Geinstalleerd? Staat er ergens een HOWTO?
Eri is een uitgebreide handleiding ergens op gnome.org. Met behulp hiervan kun je alles lekker handmatig zelf compileren. Dit wil je alleen niet: het gaat om zo'n 25 pacakges.
Het best kun je garnome gebruiken. Die download configureert compileert en installeert alles automatisch. Naast de gnome-desktop kan garnome ook een heleboel software voor gnome installeren.
Verder zijn voor sommige distributies al packages beschikbaar (debian sid, gentoo).
Ik heb zelf garnome gebruikt en kwam een paar probleempjes tegen. Met behulp van de mailing list van garnome heb ik die (bijna) allemaal op kunnen lossen. Bij sommige werkt garnome zonder problemen.
Ik heb bijna alles geinstalleerd wat in garnome zit, en dat kost meer dan 1Gb schijfruimte na installatie plus nog 4.5GB voor het compileren. Als je alleen de gnome-desktop doet kost het veel minder ruimte (paar honderd MB installatie en 2 Gb compilatie)
Succes, het is de moeite waard.

Verwijderd

Naast zelf compileren is het gebruiken van Ximian Unstable (via Red Carpet) ook een optie. :). Scheelt je veel gecompileer.

• rb338
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-03 19:38
Is Ximian Unstable inmiddels helemaal geupdate? Want eerst was er pas een klein deel van de pakketjes geupgrade naar 2.4.0

• XTerm
  • Laatst online: 10-06-2025
Afbeeldingslocatie: http://users.skynet.be/xterm/gnome24s.png

Verwijderd

Supervet hoor Xterm
welke videokaarten heb je erin ?

nice job

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Verwijderd schreef op 17 September 2003 @ 21:43:
Supervet hoor Xterm
welke videokaarten heb je erin ?

nice job
'T zijn toch gewoon 3 desktops langs elkaar..

Verwijderd

oh dacht ff tripple monitor hehehe

• Sir Isaac
Verwijderd schreef op 17 September 2003 @ 21:37:
Naast zelf compileren is het gebruiken van Ximian Unstable (via Red Carpet) ook een optie. :). Scheelt je veel gecompileer.
Moet je alleen wel Redhat 9.0 draaien...

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

XTerm heeft triple hoor :( ;)

(kijk maar naar de windowlist)

[ Voor 5% gewijzigd door CyBeR op 17-09-2003 22:34 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• XTerm
  • Laatst online: 10-06-2025
Heh, door het geknoei met die stomme plaatjes ben ik m'n text vergeten :)

Is dus Gnome 2.4 op Gentoo, met een KDE achtig theme. Ik kom van KDE 3.1.1 (bij elke major release geef ik gnome een kans, en nu issie eindelijk bruikbaar :))

Zijn in volgorde een SIS6362 kaart, een GF 2 GTS en een GF2 MX200, allemaal low end , maar het werk probleemloos met elkaar ;)

Verwijderd

Ahh zie je nou wel, Deepspace maakt me door de war!
garnome is nu druk bezig compilen en installeren, dus dat duurt nog wel even.
ben benieuwd!

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17:36
[img width=500]]http://www.inzane-plaza.co.uk/img/gnome.png[/img]

Werkt wel vrij smooth tot nu toe op RH9.
Heb gelijk maar ff flink opgeruimd zoals je ziet :)

• blouweKip
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 29-04 18:25
Ook een aanrader als alternatief voor nautilus: rox

http://rox.sourceforge.net/phpwiki/index.php/ROX-Filer

"For my friends, anything; for my enemies, the law."

• kroeske
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-03 11:35
ik moet zeggen dat ik 2.4 ook een hele verbetering vind, dr zijn nog wel een paar kleine dingen (zoals het ontbreken van een menu editor, en gigantisch veel core dumps als ik kde apps draai en 100% load krijg (lees 100en)).

maar zo langzamerhand vind ik gnome weer een erg bruikbare optie (na 1.4 overgestopt op kde, de stap van kde naar gnome komt met deze release iig weer een stuk dichterbij!)

• ajvdvegt
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04-12-2025
Ik had ook last van een heel hoge load, dat kwam door apps in de 'notification area'. Toen ik de sticky-notes capp en ACME gestop had, had ik nergens meer last van.
In Debian Sid zit-ie overigens nog niet, maar via apt-get.org kan je al wel mensen vinden die heb beschikbaar stellen (zoeken op 'gnome2').Ik heb die versie van fpeters geinstalleerd, en die werkt perfect. Er mist alleen een dependency voor GOK (Gnome Onscreen Keyboard), zodat die niet in een keer werkt. Gucalctool en het karakter-selecteer tool zitten al wel in Sid trouwens.

I don't kill flies, but I like to mess with their minds. I hold them above globes. They freak out and yell "Whooa, I'm *way* too high." -- Bruce Baum

• Freak_NL
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10-04 09:49
quote: kroeske
ik moet zeggen dat ik 2.4 ook een hele verbetering vind, dr zijn nog wel een paar kleine dingen (zoals het ontbreken van een menu editor, en gigantisch veel core dumps als ik kde apps draai en 100% load krijg (lees 100en)).
Menu editor? Wat is er mis met de "applications://" VFS in Nautilus en gewoon rechtermuisklik > properties in het menu zelf? :?

Waarom geef je Gnome de schuld van KDE apps die op 100% draaien?

Gnome 2.4 is een zeer nette release waarin veel HIG (Human Interface Guidelines) aangepakt zijn en een hoop bugfixes. Gnome is weer een stukje volwassener met deze "Genghis Kahn" release. :)

Windowmanager Metacity zit me wel enorm dwars doordat de optie om "focus-on-mouseover-window" en "click-anywhere-in-window-to-raise" tegelijk te gebruiken er uit ligt. HEEL irritant als je dat gewent bent! :( Zometeen probeer ik OpenBox3 uit als alternatieve WM, deze is ook Gnome-compliant namelijk.

• kroeske
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-03 11:35
Freak_NL schreef op 18 September 2003 @ 11:46:
[...]

Menu editor? Wat is er mis met de "applications://" VFS in Nautilus en gewoon rechtermuisklik > properties in het menu zelf? :?

Waarom geef je Gnome de schuld van KDE apps die op 100% draaien?

Gnome 2.4 is een zeer nette release waarin veel HIG (Human Interface Guidelines) aangepakt zijn en een hoop bugfixes. Gnome is weer een stukje volwassener met deze "Genghis Kahn" release. :)

Windowmanager Metacity zit me wel enorm dwars doordat de optie om "focus-on-mouseover-window" en "click-anywhere-in-window-to-raise" tegelijk te gebruiken er uit ligt. HEEL irritant als je dat gewent bent! :( Zometeen probeer ik OpenBox3 uit als alternatieve WM, deze is ook Gnome-compliant namelijk.
begrijp me niet verkeerd, ik gaf Gnome ook niet de schuld van die hoge load, ik maakte alleen de opmerking dat als ik (in dit geval was het Kate) kde apps draai, ook al zijn het hele lichte, dat ik dan nog 100% load heb en dat ik dan op de een of andere manier gigantisch veel coredump krijg.

dat van applications:// wist ik niet, zal het gelijk ff gaan bekijken (weer wat geleerd:p) rechtermuis klik doet het iig niet op het menu (heb je daar extra packages voor nodig?)

• Bart B
  • Laatst online: 06-04 17:55
Ik heb sind skort weer eens mijn computer opnieuw geinstalleerd (ritueel aan het worden). Ik draai GenToo met GNOME. HEEERLIJK. Ook de speciale multimedia key's kunnen worden gebruikt! Verder maak ik gebruik van Ximian Evolution, wat ook heel erg lekker werkt (beter dan outlook als je het me vraagt). Tot nu toe alleen maar lof over GNOME! Het werkt zo lekker... dat ik tot nu toe vergeten ben om windows te installeren :)

Ik heb een PocketPC, en nu schijnt dat deze met de nieuwste versie van SynCE ook keurig kan syncen met evolution. Dit was de primaire reden om over te stappen ( en KDE vondt ik eigenlijk niet mooi, en de menu-editor heel onhandig.

[ Voor 23% gewijzigd door Bart B op 18-09-2003 12:11 ]

Verwijderd

khad fftjes geen geduld om tewachten tot gnome 2.4 in de gentoo stable tree kwam, dus vannacht ook ff aangezet, ging vrijwel vlekkeloos, behalve dat ik bonobo-activation "handmatig" moest verwijderen, omdat die in conflict was met de nieuwe libbonobo

ik heb gelijk ff 2 patches (weet ff niet meer waarvan, niet moeilijk te vinden iig) in de gtk+ ebuild gestopt, in gtk+-2.4 komt er sowieso eindelijk een betere file-selction widget:
Afbeeldingslocatie: http://elektron.its.tudelft.nl/~piguil09/newgtk-s.jpg
groot

• blouweKip
als je de gnome 2.4 ebuilds van breakmygentoo.net download en als use flag "breakme" meegeeft dan zit die nieuwe fileselector er ook in, een hele vebrtering iig (ik vraag me af waarom die gtk hackers daar toch zo lang over doen)

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

blouweKip schreef op 18 september 2003 @ 13:38:
als je de gnome 2.4 ebuilds van breakmygentoo.net download en als use flag "breakme" meegeeft dan zit die nieuwe fileselector er ook in, een hele vebrtering iig (ik vraag me af waarom die gtk hackers daar toch zo lang over doen)
Kan ik me wel voorstellen. De prioriteiten zijn niet voor iedereen hetzelfde. Waar ik me meer om verbaas is dat er mensen zeggen dat de huidige voldoet, en vervanging overbodig is 8)7

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Verwijderd

ik was gister bezig met installen met garnome
en hij installt dus packages van ftps enzo
maar bij 1 ftp, www.go-nome.com , kon hij iets niet downloaden
wat moet ik hierna doen dna, kan ik dat gewoon overslaan?
ik heb het maar gestopt
en straks maar proberen weer verder te gaan..

Verwijderd

kroeske schreef op 18 September 2003 @ 08:49:
Let er even op dat je niet toevallig een andere set met libs gebruikt voor je KDE programma's.

Is mij ook wel eens gebeurd dat het verkeerde pad vooraan in m'n LD_LIBRARY_PATH env variable stond waardoor al m'n KDE programma's de verkeerder versie van de KDE libs gebruikten.
(andersom, met GNOME, heb ik dat ook al vaak genoeg gehad)

Als dat allemaal goed zit kan je gewoon programma's/desktops mixen zonder problemen.

• Fludizz
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Naar wat ik hier heb gelezen ga ik zeker weten updaten naar gnome 2.4... (al is het maar vanwege die resolutie aanpas tool die erin zit :P) 2.2 bevalt me wel goed maar dual draait et moeizaam...

draait er iemand hier gnome met dual monitor setup? ik krijg in gnome 2.2 namelijk niet 2 verschillende resoluties, dus eene monitor draait "Frequency out of Range" terwijl de andere rustig op 1152x864@75Hz tuft... een ouwe 15" kan die resolutie niet aan...

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

kenneth schreef op 18 September 2003 @ 13:40:
[...]

Kan ik me wel voorstellen. De prioriteiten zijn niet voor iedereen hetzelfde. Waar ik me meer om verbaas is dat er mensen zeggen dat de huidige voldoet, en vervanging overbodig is 8)7
Verbaas je om mij dan. Ik vind de huidige fileselector heerlijk. Houden zoals ie is.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• Eärendil
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18:04
Afbeeldingslocatie: http://gondolin.student.utwente.nl/~earendil/images/gnome-2.4.png

Deze vindt ik echt :9~
Zit die theme/iconset standaard bij Gnome? En zo niet, weet iemand hoe de theme heet?

[ Voor 4% gewijzigd door Eärendil op 18-09-2003 16:16 ]

Verwijderd

blouweKip schreef op 18 September 2003 @ 13:38:
Omdat 'ie nog niet af is. Last time I checked, kon 'ie bijvoorbeeld nog geen autotab-completion doen. En dat is onmisbaar (regression mag niet, zie Gnome guidelines).

Als je de hele ontwikkelings-discussie wilt volgen, moet je desktop-devel-list@gnome.org even nazoeken. :).

• houthakker
  • Laatst online: 14:46

houthakker

Poehé

maareh, hoe installeer ik dat nou onder debian woody stable???

Specs

Verwijderd

al is het maar vanwege die resolutie aanpas tool die erin zit
ja is best mooi, maar de resolutie die ik draai (1152*876) zit er niet eens bij, kan alleen >= 1024*768 kiezen, maar ik zal er nog eens naar kijken
<verhaaltje over nuvola theme>
Zit die theme/iconset standaard bij Gnome? En zo niet, weet iemand hoe de theme heet?
yep heet nuvola, moet je ff gnome-themes-extras installeren, zit in de portage tree, en anders te downloaden vanaf http://librsvg.sourceforge.net/theme.php

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17:36
Verwijderd schreef op 18 September 2003 @ 17:34:
[...]

ja is best mooi, maar de resolutie die ik draai (1152*876) zit er niet eens bij, kan alleen >= 1024*768 kiezen, maar ik zal er nog eens naar kijken
Hm ik draai 1152x864, maar die zit er gewoon bij..

Verwijderd

Ik heb garnome alles laten compilen en installen etc
alleen kwam in een map /root/garnome

maar dan is hij klaar en dan staat er dat je zoiets al

#!/bin/sh
GARNOME=$HOME/garnome

PATH=$GARNOME/bin:$PATH
LD_LIBRARY_PATH=$GARNOME/lib:$LD_LIBRARY_PATH
PYTHONPATH=$GARNOME/lib/python2.2/site-packages
PKG_CONFIG_PATH=$GARNOME/lib/pkgconfig:/usr/lib/pkgconfig
GDK_USE_XFT=1

export PATH LD_LIBRARY_PATH PYTHONPATH PKG_CONFIG_PATH GDK_USE_XFT

exec $GARNOME/bin/gnome-session

een bestandje moet maken

alleen hij geeft een error bij de laatste regels
ik snap dit deel ook niet echt

kan iemand even in het nl uitleggen hoe ik het daadwerkelijk draaiend kan krijgen

• tech-no-logical
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-04 14:10
Verwijderd schreef op 18 September 2003 @ 21:01:
Ik heb garnome alles laten compilen en installen etc
alleen kwam in een map /root/garnome
garnome als root ? hmm... wordt afgeraden. ik draai 't zelf gewoon lekker als user (naar volle tevredenheid sinds gnome 2.0beta).
alleen hij geeft een error bij de laatste regels
ik snap dit deel ook niet echt
wat is de error ? als $GARNOME/bin/gnome-session niet bestaat, is je install ergens heel erg misgegaan.

als dit alles echt te ingewikkeld voor je is zou ik je aanraden om gnome in het vervolg niet meer met garnome te installeren, maar langs andere weg. garnome is bleeding-edge, en er wordt van uit gegaan dat je veel problemen zelf kunt oplossen (nofi, trouwens).

als je problemen blijft hebben kun je het mailing-list archive proberen :

http://mail.gnome.org/archives/garnome-list/

• Harkov
  • Niet online
*kijkt naar screenshots*

Ik krijg ineens heimwee naar Linux, misschien toch maar weer een dual boot draaien

• froggie
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-11-2024

froggie

Kwaaak

ajvdvegt schreef op 18 September 2003 @ 10:25:
Ik had ook last van een heel hoge load, dat kwam door apps in de 'notification area'. Toen ik de sticky-notes capp en ACME gestop had, had ik nergens meer last van.
In Debian Sid zit-ie overigens nog niet, maar via apt-get.org kan je al wel mensen vinden die heb beschikbaar stellen (zoeken op 'gnome2').Ik heb die versie van fpeters geinstalleerd, en die werkt perfect. Er mist alleen een dependency voor GOK (Gnome Onscreen Keyboard), zodat die niet in een keer werkt. Gucalctool en het karakter-selecteer tool zitten al wel in Sid trouwens.
Ik heb wat problemen met dependancies die niet goed zijn ofzo. Zou je mij ff kunnen vertellen in welke volgorde jij de packages gedownload hebt?

edit:

Vergeten wat relevante info te posten.

M´n Debian versie is testing/unstable (meer unstable dan testing). Gnome-desktop-data downt ie zonder morren, maar bij de rest (bijv gnome-control-center) komt ie met de melding dat sommige packages niet geinstalleerd (kunnen) worden. De mirror is dezelfde als jij hebt gebruikt maar ook die andere geeft deze problemen.

[ Voor 21% gewijzigd door froggie op 18-09-2003 22:45 ]

• ajvdvegt
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04-12-2025
Als je 'apt-get -f install' afwisselend uitvoerd met 'apt-get upgrade'. komt het op een gegeven moment wel goed :). Ik heb dus niet de packages apart geinstalleerd, en heb dus geen idee van de volgorde.

I don't kill flies, but I like to mess with their minds. I hold them above globes. They freak out and yell "Whooa, I'm *way* too high." -- Bruce Baum

• blouweKip
Verwijderd schreef op 18 September 2003 @ 17:04:
[...]
Omdat 'ie nog niet af is. Last time I checked, kon 'ie bijvoorbeeld nog geen autotab-completion doen. En dat is onmisbaar (regression mag niet, zie Gnome guidelines).
Tja, maar het is niet dat ze daar nu geen tijd voor hebben gehad, sinds gtk 1.x zit ie er al in, natuurlijk kan het zijn dan men er altijd tevreden mee was terwijl andere mensen zoiets hadden van "ow, dat zal binnenkort wel verbeteren" en pas begonnen te twijfelen toen gtk2 uitkwam zonder een verbeterde fileselector (niet dat de gepatchte versie in die breakmygentoo gebruikt nu echt af is)

[ Voor 3% gewijzigd door blouweKip op 19-09-2003 00:00 ]

Verwijderd

mmm heb nu ook de nieuwe gnome. (via dropline)

heb alleen wel een probleempje ermee.
vaak ga ik wel eens een half uurtje weg ofzo. (film kijken/eten/ff de stad in)
maar als ik dan terug kom dan staat gnome in het inlog scherm van gdm.

wat HEEL erg irritant is omdat ik vaak documeten en bestanden gewoon nog open heb staan.
soms met nog ongesavde data.

weet iemand hoe ik deze "feature" uit kan zetten? ik heb geprobeert er op te zoeken, maar ik kan niks vinden. (dit waarschijnlijk ook omdat ik me moeilijk kan bedenken hoe zoits zou heten, of hoe ik het kort moet omschrijven)

ik ga er vanuit dat het een feature is omdat ik in me error logs er niks van terug kan vinden.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 19 September 2003 @ 00:54:
mmm heb nu ook de nieuwe gnome. (via dropline)

heb alleen wel een probleempje ermee.
vaak ga ik wel eens een half uurtje weg ofzo. (film kijken/eten/ff de stad in)
maar als ik dan terug kom dan staat gnome in het inlog scherm van gdm.

wat HEEL erg irritant is omdat ik vaak documeten en bestanden gewoon nog open heb staan.
soms met nog ongesavde data.

weet iemand hoe ik deze "feature" uit kan zetten? ik heb geprobeert er op te zoeken, maar ik kan niks vinden. (dit waarschijnlijk ook omdat ik me moeilijk kan bedenken hoe zoits zou heten, of hoe ik het kort moet omschrijven)

ik ga er vanuit dat het een feature is omdat ik in me error logs er niks van terug kan vinden.
Lijkt me eerder dat XFree86 crasht en je weer in GDM dropt..

Op hoe lang staat je screensaver ingesteld?
Misschien zorgt die ervoor dat de boel crasht?
(ie. brakke GL implementatie -> GL screensaver -> krak, X down)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 19 September 2003 @ 01:00:
[...]

Lijkt me eerder dat XFree86 crasht en je weer in GDM dropt..

Op hoe lang staat je screensaver ingesteld?
Misschien zorgt die ervoor dat de boel crasht?
(ie. brakke GL implementatie -> GL screensaver -> krak, X down)
na een korte test kwam ik er achter dat je gelijk had :)
xscreensaver setup ding opgestart.
ros op de demo knop.

PLOP daar was de console en daarna weer gdm.

zucht.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 19 September 2003 @ 01:09:
[...]

na een korte test kwam ik er achter dat je gelijk had :)
xscreensaver setup ding opgestart.
ros op de demo knop.

PLOP daar was de console en daarna weer gdm.

zucht.
yay! 2e keer dat ik een nuttig antwoord heb gegeven dit jaar! 8)

Als ik je een tip mag geven: zet die screensaver zooi uit en laat je monitor gewoon op standby gaan na een aantal minuten.
Veel beter dan die vliegende frutsels op het scherm.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 19 September 2003 @ 01:14:
[...]

yay! 2e keer dat ik een nuttig antwoord heb gegeven dit jaar! 8)

Als ik je een tip mag geven: zet die screensaver zooi uit en laat je monitor gewoon op standby gaan na een aantal minuten.
Veel beter dan die vliegende frutsels op het scherm.
offtopic:
nee man, xscreensavers zijn stoer :)
vooral op lan party's word nog wel eens gevraagd hoe ik aan die vette screensavers kom :P
(vooral dan de openGL beel distorsions. en die kubus uit hellraiser)

en ik kan mezelf uren vermaken met die maze :)
en ook radar is niet alleen leuk om naar te kijken maar ook nog nuttig/grappig omdat je er allerij programma's aan kan koppelen.

wel 1 waarschuwing voor de mensen die hem ook willen gaan droplinen.
een boel dll's worden geupdate, en ik merkte dus ook dat een aantal andere programma's hier last van hat.
mijn zelf ge compilde versie van evolution b.v. (het sneaky hernoemen van een dll deed trouwens de trick. hij zogt een libnogwatus.so.3 en ik had een .5 :P (en ja dat werkte nog ook) )

maar ik heb ook redelijk veel zelf gecompiled,( iets wat ik de volgende keer dus niet ga doen. want het word heel snel een rotzooi)

• Freak_NL
  • Laatst online: 10-04 09:49
dll's? Klinkt zo.. Windowsig.. Noem het dan gewoon shared libraries. :)

Als Gnome 2.4 geinstalleerd hebt zijn er een aantal dingen veranderd waar ook andere (Gnome) programma's last van kunnen hebben:

De net library "linc" is opgenomen in ORBit2. De bonobo library "bonobo-activiation" is in het centrale libbonobo gerold.

Dit betekent vaak dat je een loze liblinc en bonoboactivation hebt rondzwerven op je systeem. Programma's die gebruik maken van deze libraries moeten herbouwd worden als je deze deprecated pakketten weghaalt.

Gentoo gebruikers zijn iig makkelijk klaar, tijdens het installeren "blokkeerden" linc en bonobo-activation al in pakketbeheersysteem Portage. Met "revdep-rebuild" kun je alle software herbouwen die naar een niet aanwezige library linkt. (Met -p geeft deze alleen een lijst)

Bij mij kwam dat vaak op het herbouwen van programma's als Evolution, Galeon en Gnumeric neer.

Revdep-rebuild zit in pakket "gentoolkit".

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Freak_NL schreef op 19 September 2003 @ 09:51:
dll's? Klinkt zo.. Windowsig.. Noem het dan gewoon shared libraries. :)
shared objects B)

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 19 September 2003 @ 03:21:
(het sneaky hernoemen van een dll deed trouwens de trick. hij zogt een libnogwatus.so.3 en ik had een .5 :P (en ja dat werkte nog ook) )
/me doet dat soort dingen altijd veilig: ln -s blah.so.x blah.so.x
Tegenhanger van een DLL is eigenlijk een DSO ;)
(niet helemaal hetzelfde als een SO)

Dynamic Shared Objects, dus B)

• Sir Isaac
Op de garnome lijst is een berichtje gepost over een patch tegen gtk+-2.2, waarmee de gtk file dialog behoorlijk verbeterd wordt. Kijk hier maar: http://members1.chello.nl/~h.lai/gtkenhancements/index.html

Hier is alvast een plaatje:
Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/~h.lai/gtkenhancements/filesel-new.png

[ Voor 20% gewijzigd door Sir Isaac op 19-09-2003 13:19 ]

Verwijderd

Eärendil schreef op 18 September 2003 @ 16:15:
[...]

[afbeelding]

Deze vindt ik echt :9~
Volgens mij is dat Gorilla. Die zit bij de Gnome-themes-extra.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 19 September 2003 @ 12:46:
[...]

Volgens mij is dat Gorilla. Die zit bij de Gnome-themes-extra.
Als dat Gorilla is ben ik een banaan..

Verwijderd

Verwijderd schreef op 19 september 2003 @ 13:29:
[...]

Als dat Gorilla is ben ik een banaan..
Vraag dan alvast maar een nickchange aan. ;)
Nuvola it is. :Y)

• irondog
  • Laatst online: 11-05-2025

irondog

alle dingen moeten onzin zijn

MrScratch schreef op 17 september 2003 @ 10:00:
Eindelijk een resolutie-aanpas-tool, dat vond ik toch wel broodnodig.
Waar kan ik die tool vinden dan?

xrandr werkt trouwens niet bij mij (extension missing on display), dus kan ik die tool dan wel gebruiken?

[P5B deluxe] [Core2Duo 6300] [2 X 1GB DDR2] [GF FX7300] [320 GB WD] [Gentoo] [VISTA]

Verwijderd

Applications>desktop preferences>Screen Resolution
of het commando (/usr/bin/)gnome-display-properties

Verwijderd

irondog schreef op 20 September 2003 @ 12:22:
[...]

Waar kan ik die tool vinden dan?

xrandr werkt trouwens niet bij mij (extension missing on display), dus kan ik die tool dan wel gebruiken?
Je hebt XFree86 4.3 nodig..

• irondog
  • Laatst online: 11-05-2025

irondog

alle dingen moeten onzin zijn

Die heb ik, en zoals verwacht kan ik geen resoluties veranderen.

code:
1
2
The XServer does not support the XRandR extension.
Runtime resolution changes to the display size are not available.

[P5B deluxe] [Core2Duo 6300] [2 X 1GB DDR2] [GF FX7300] [320 GB WD] [Gentoo] [VISTA]

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

irondog schreef op 24 september 2003 @ 11:53:
[...]

Die heb ik, en zoals verwacht kan ik geen resoluties veranderen.

code:
1
2
The XServer does not support the XRandR extension.
Runtime resolution changes to the display size are not available.
Dus je hebt geen XRandR in je X Server. Compileer hem mét XRANDR support :)

Pagina: 1