Ik heb net vannacht mijn gentoo experimental system geupdate naar gnome 2.4 en het is echt een hele grote verbetering. En ik wilde graag weten wat de rest er van dacht? 
Laat maar horen!
Laat maar horen!
Look behind you! A three headed monkey!
Zet de optie dat het aantal bestande van een directory moet worden weergegeven uit, dan is Nautilus ineens stukken snellerAlterEgo schreef op 17 September 2003 @ 10:25:
Ik vind Nautilus nog steeds te traag. Ik heb velocity geprobeerd als vervanger, en die is de moeite waard: http://velocity.sourceforge.net
"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney
De snelste filemanager die ik ooit heb meegemaakt is XFTree. Dit draaide bij mij toen natuurlijk op XFce, ik weet niet of het ook op Gnome/Kde kan draaien.AlterEgo schreef op 17 september 2003 @ 10:25:
Ik vind Nautilus nog steeds te traag. Ik heb velocity geprobeerd als vervanger, en die is de moeite waard: http://velocity.sourceforge.net
Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein
Do diamonds shine on the dark side of the moon :?
http://www.tweakers.net/gallery/sys/2314
nice
Log on, Hack in, go everywhere, steal everything.

[ Voor 21% gewijzigd door voodooless op 17-09-2003 15:59 ]
Verwijderd

Eri is een uitgebreide handleiding ergens op gnome.org. Met behulp hiervan kun je alles lekker handmatig zelf compileren. Dit wil je alleen niet: het gaat om zo'n 25 pacakges.houthakker schreef op 17 September 2003 @ 15:38:
Hoe hebben jullie 2.4 Geinstalleerd? Staat er ergens een HOWTO?
Verwijderd
'T zijn toch gewoon 3 desktops langs elkaar..Verwijderd schreef op 17 September 2003 @ 21:43:
Supervet hoor Xterm
welke videokaarten heb je erin ?
nice job
Moet je alleen wel Redhat 9.0 draaien...Verwijderd schreef op 17 September 2003 @ 21:37:
Naast zelf compileren is het gebruiken van Ximian Unstable (via Red Carpet) ook een optie.. Scheelt je veel gecompileer.
[ Voor 5% gewijzigd door CyBeR op 17-09-2003 22:34 ]
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
Verwijderd
"For my friends, anything; for my enemies, the law."
I don't kill flies, but I like to mess with their minds. I hold them above globes. They freak out and yell "Whooa, I'm *way* too high." -- Bruce Baum
Menu editor? Wat is er mis met de "applications://" VFS in Nautilus en gewoon rechtermuisklik > properties in het menu zelf?quote: kroeskeik moet zeggen dat ik 2.4 ook een hele verbetering vind, dr zijn nog wel een paar kleine dingen (zoals het ontbreken van een menu editor, en gigantisch veel core dumps als ik kde apps draai en 100% load krijg (lees 100en)).
begrijp me niet verkeerd, ik gaf Gnome ook niet de schuld van die hoge load, ik maakte alleen de opmerking dat als ik (in dit geval was het Kate) kde apps draai, ook al zijn het hele lichte, dat ik dan nog 100% load heb en dat ik dan op de een of andere manier gigantisch veel coredump krijg.Freak_NL schreef op 18 September 2003 @ 11:46:
[...]
Menu editor? Wat is er mis met de "applications://" VFS in Nautilus en gewoon rechtermuisklik > properties in het menu zelf?
Waarom geef je Gnome de schuld van KDE apps die op 100% draaien?
Gnome 2.4 is een zeer nette release waarin veel HIG (Human Interface Guidelines) aangepakt zijn en een hoop bugfixes. Gnome is weer een stukje volwassener met deze "Genghis Kahn" release.
Windowmanager Metacity zit me wel enorm dwars doordat de optie om "focus-on-mouseover-window" en "click-anywhere-in-window-to-raise" tegelijk te gebruiken er uit ligt. HEEL irritant als je dat gewent bent!Zometeen probeer ik OpenBox3 uit als alternatieve WM, deze is ook Gnome-compliant namelijk.
[ Voor 23% gewijzigd door Bart B op 18-09-2003 12:11 ]
Verwijderd

Kan ik me wel voorstellen. De prioriteiten zijn niet voor iedereen hetzelfde. Waar ik me meer om verbaas is dat er mensen zeggen dat de huidige voldoet, en vervanging overbodig isblouweKip schreef op 18 september 2003 @ 13:38:
als je de gnome 2.4 ebuilds van breakmygentoo.net download en als use flag "breakme" meegeeft dan zit die nieuwe fileselector er ook in, een hele vebrtering iig (ik vraag me af waarom die gtk hackers daar toch zo lang over doen)
Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.
Verwijderd
Verwijderd
Let er even op dat je niet toevallig een andere set met libs gebruikt voor je KDE programma's.kroeske schreef op 18 September 2003 @ 08:49:
ik moet zeggen dat ik 2.4 ook een hele verbetering vind, dr zijn nog wel een paar kleine dingen (zoals het ontbreken van een menu editor, en gigantisch veel core dumps als ik kde apps draai en 100% load krijg (lees 100en)).
Verbaas je om mij dan. Ik vind de huidige fileselector heerlijk. Houden zoals ie is.kenneth schreef op 18 September 2003 @ 13:40:
[...]
Kan ik me wel voorstellen. De prioriteiten zijn niet voor iedereen hetzelfde. Waar ik me meer om verbaas is dat er mensen zeggen dat de huidige voldoet, en vervanging overbodig is
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

[ Voor 4% gewijzigd door Eärendil op 18-09-2003 16:16 ]
Verwijderd
Omdat 'ie nog niet af is. Last time I checked, kon 'ie bijvoorbeeld nog geen autotab-completion doen. En dat is onmisbaar (regression mag niet, zie Gnome guidelines).blouweKip schreef op 18 September 2003 @ 13:38:
als je de gnome 2.4 ebuilds van breakmygentoo.net download en als use flag "breakme" meegeeft dan zit die nieuwe fileselector er ook in, een hele vebrtering iig (ik vraag me af waarom die gtk hackers daar toch zo lang over doen)
Verwijderd
ja is best mooi, maar de resolutie die ik draai (1152*876) zit er niet eens bij, kan alleen >= 1024*768 kiezen, maar ik zal er nog eens naar kijkenal is het maar vanwege die resolutie aanpas tool die erin zit
yep heet nuvola, moet je ff gnome-themes-extras installeren, zit in de portage tree, en anders te downloaden vanaf http://librsvg.sourceforge.net/theme.php<verhaaltje over nuvola theme>
Zit die theme/iconset standaard bij Gnome? En zo niet, weet iemand hoe de theme heet?
Hm ik draai 1152x864, maar die zit er gewoon bij..Verwijderd schreef op 18 September 2003 @ 17:34:
[...]
ja is best mooi, maar de resolutie die ik draai (1152*876) zit er niet eens bij, kan alleen >= 1024*768 kiezen, maar ik zal er nog eens naar kijken
Verwijderd
garnome als root ? hmm... wordt afgeraden. ik draai 't zelf gewoon lekker als user (naar volle tevredenheid sinds gnome 2.0beta).Verwijderd schreef op 18 September 2003 @ 21:01:
Ik heb garnome alles laten compilen en installen etc
alleen kwam in een map /root/garnome
wat is de error ? als $GARNOME/bin/gnome-session niet bestaat, is je install ergens heel erg misgegaan.alleen hij geeft een error bij de laatste regels
ik snap dit deel ook niet echt
Ik heb wat problemen met dependancies die niet goed zijn ofzo. Zou je mij ff kunnen vertellen in welke volgorde jij de packages gedownload hebt?ajvdvegt schreef op 18 September 2003 @ 10:25:
Ik had ook last van een heel hoge load, dat kwam door apps in de 'notification area'. Toen ik de sticky-notes capp en ACME gestop had, had ik nergens meer last van.
In Debian Sid zit-ie overigens nog niet, maar via apt-get.org kan je al wel mensen vinden die heb beschikbaar stellen (zoeken op 'gnome2').Ik heb die versie van fpeters geinstalleerd, en die werkt perfect. Er mist alleen een dependency voor GOK (Gnome Onscreen Keyboard), zodat die niet in een keer werkt. Gucalctool en het karakter-selecteer tool zitten al wel in Sid trouwens.
[ Voor 21% gewijzigd door froggie op 18-09-2003 22:45 ]
I don't kill flies, but I like to mess with their minds. I hold them above globes. They freak out and yell "Whooa, I'm *way* too high." -- Bruce Baum
Tja, maar het is niet dat ze daar nu geen tijd voor hebben gehad, sinds gtk 1.x zit ie er al in, natuurlijk kan het zijn dan men er altijd tevreden mee was terwijl andere mensen zoiets hadden van "ow, dat zal binnenkort wel verbeteren" en pas begonnen te twijfelen toen gtk2 uitkwam zonder een verbeterde fileselector (niet dat de gepatchte versie in die breakmygentoo gebruikt nu echt af is)Verwijderd schreef op 18 September 2003 @ 17:04:
[...]
Omdat 'ie nog niet af is. Last time I checked, kon 'ie bijvoorbeeld nog geen autotab-completion doen. En dat is onmisbaar (regression mag niet, zie Gnome guidelines).
[ Voor 3% gewijzigd door blouweKip op 19-09-2003 00:00 ]
Verwijderd
Verwijderd
Lijkt me eerder dat XFree86 crasht en je weer in GDM dropt..Verwijderd schreef op 19 September 2003 @ 00:54:
mmm heb nu ook de nieuwe gnome. (via dropline)
heb alleen wel een probleempje ermee.
vaak ga ik wel eens een half uurtje weg ofzo. (film kijken/eten/ff de stad in)
maar als ik dan terug kom dan staat gnome in het inlog scherm van gdm.
wat HEEL erg irritant is omdat ik vaak documeten en bestanden gewoon nog open heb staan.
soms met nog ongesavde data.
weet iemand hoe ik deze "feature" uit kan zetten? ik heb geprobeert er op te zoeken, maar ik kan niks vinden. (dit waarschijnlijk ook omdat ik me moeilijk kan bedenken hoe zoits zou heten, of hoe ik het kort moet omschrijven)
ik ga er vanuit dat het een feature is omdat ik in me error logs er niks van terug kan vinden.
Verwijderd
na een korte test kwam ik er achter dat je gelijk hadVerwijderd schreef op 19 September 2003 @ 01:00:
[...]
Lijkt me eerder dat XFree86 crasht en je weer in GDM dropt..
Op hoe lang staat je screensaver ingesteld?
Misschien zorgt die ervoor dat de boel crasht?
(ie. brakke GL implementatie -> GL screensaver -> krak, X down)
Verwijderd
yay! 2e keer dat ik een nuttig antwoord heb gegeven dit jaar!Verwijderd schreef op 19 September 2003 @ 01:09:
[...]
na een korte test kwam ik er achter dat je gelijk had
xscreensaver setup ding opgestart.
ros op de demo knop.
PLOP daar was de console en daarna weer gdm.
zucht.
Verwijderd
Verwijderd schreef op 19 September 2003 @ 01:14:
[...]
yay! 2e keer dat ik een nuttig antwoord heb gegeven dit jaar!
Als ik je een tip mag geven: zet die screensaver zooi uit en laat je monitor gewoon op standby gaan na een aantal minuten.
Veel beter dan die vliegende frutsels op het scherm.
shared objectsFreak_NL schreef op 19 September 2003 @ 09:51:
dll's? Klinkt zo.. Windowsig.. Noem het dan gewoon shared libraries.
Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.
Verwijderd
/me doet dat soort dingen altijd veilig: ln -s blah.so.x blah.so.xVerwijderd schreef op 19 September 2003 @ 03:21:
(het sneaky hernoemen van een dll deed trouwens de trick. hij zogt een libnogwatus.so.3 en ik had een .5(en ja dat werkte nog ook) )
Tegenhanger van een DLL is eigenlijk een DSO
[ Voor 20% gewijzigd door Sir Isaac op 19-09-2003 13:19 ]
Verwijderd
Volgens mij is dat Gorilla. Die zit bij de Gnome-themes-extra.Eärendil schreef op 18 September 2003 @ 16:15:
[...]
[afbeelding]
Deze vindt ik echt![]()
Zit die theme/iconset standaard bij Gnome? En zo niet, weet iemand hoe de theme heet?
Verwijderd
Als dat Gorilla is ben ik een banaan..Verwijderd schreef op 19 September 2003 @ 12:46:
[...]
Volgens mij is dat Gorilla. Die zit bij de Gnome-themes-extra.
Waar kan ik die tool vinden dan?MrScratch schreef op 17 september 2003 @ 10:00:
Eindelijk een resolutie-aanpas-tool, dat vond ik toch wel broodnodig.
[P5B deluxe] [Core2Duo 6300] [2 X 1GB DDR2] [GF FX7300] [320 GB WD] [Gentoo] [VISTA]
Verwijderd
Verwijderd
Je hebt XFree86 4.3 nodig..irondog schreef op 20 September 2003 @ 12:22:
[...]
Waar kan ik die tool vinden dan?
xrandr werkt trouwens niet bij mij (extension missing on display), dus kan ik die tool dan wel gebruiken?
Die heb ik, en zoals verwacht kan ik geen resoluties veranderen.Verwijderd schreef op 20 September 2003 @ 17:27:
Je hebt XFree86 4.3 nodig..
1
2
| The XServer does not support the XRandR extension. Runtime resolution changes to the display size are not available. |
[P5B deluxe] [Core2Duo 6300] [2 X 1GB DDR2] [GF FX7300] [320 GB WD] [Gentoo] [VISTA]
Dus je hebt geen XRandR in je X Server. Compileer hem mét XRANDR supportirondog schreef op 24 september 2003 @ 11:53:
[...]
Die heb ik, en zoals verwacht kan ik geen resoluties veranderen.
code:
1 2 The XServer does not support the XRandR extension. Runtime resolution changes to the display size are not available.