Batch bestand sluit direct af

Pagina: 1
Acties:
  • 438 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Anoniem: 91730

Topicstarter
ik ben bezig met een batch (login script)bestand. En ik wil verkomen dat me beeld meteen verdwijnt als ik het bestand run...
Hoe ow hoe...ander krijg ik niet de kans om me fouten te lezen.

het programma zoekt gegevens op over harde schijven op het netwerk. Aan gezien in ons bedrijf die dingen nogal eens willen scrashen.
Welke o welke code moet ik hebben?
(ik gebruik kladblok.)

Ik kan zelf geen site vinden waar de codes een beetje normaal staan beschreven en zo. Als iemand er daar 1 van weet dan ben ik ook onwijs blij!

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Anoniem: 92102

Pause... misschien

druk op een toets om door te gaan ;)

[ Voor 54% gewijzigd door Anoniem: 92102 op 17-09-2003 09:52 ]

• samo
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13-06 14:03

samo

yo/wassup

Runnen vanuit dos box... :-)

Ik bedoel start > run > cmd

[ Voor 36% gewijzigd door samo op 17-09-2003 09:53 ]

Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana

Topicstarter
DAN SLUIT IE ME DOS PROMT AF!

YEAH pauze werkt.... maar nu nog een site met een uitleg van codes....
8)7 ja ben ook maar blond hoor

[ Voor 65% gewijzigd door Anoniem: 91730 op 17-09-2003 09:53 ]

Anoniem: 29171

volgens mij was dat pauze..

zet batch bestand op C:\
Start > run/uitvoeren > command
Promp verschijnt
cd\ > Batchname.bat > enter ;)
nee het is pause
( net ff snel geprobeerd

[ Voor 61% gewijzigd door Anoniem: 92102 op 17-09-2003 09:56 ]

Topicstarter
hij moet op het netwerk runnen, niet op c: ..... :S

Toegang geweigerd.
Kan het netwerkpad niet vinden.
Het systeem kan het opgegeven pad niet vinden.
checkide wordt niet herkend als een interne
of externe opdracht, programma of batchbestand.

hmms volgens mij doe ik iets goed verkeerd.....

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 91730 op 17-09-2003 09:55 ]

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-06 07:56
Eén mogelijkheid is inderdaad om onderaan de opdract 'pause' te zetten, dan krijg je de bekende 'Press any key to continue...' gevolgd door honderden calls bij de helpdesk waar die any-key zit, andere optie is om ik meen een hyperlink (of eigenlijk, een .pif) aan te maken, daarin het vinkje 'Close on exit' uit te zetten, en die .pif als loginbestand aanroepen.

[ Voor 6% gewijzigd door Paul op 17-09-2003 09:56 ]

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-06 01:46

DeMoN

Pastafari

"pause" ;)

btw, je kan gewoon DOS commando's geven in een BATCH bestand. En het lijkt me sterk dat ie je dosbox ook ineens afsluit.

Dit is wel basic :)

Welke Windows heb je? Kijk anders ff of dat vinkje met "venster sluiten bij einde programma" ofzo uit staat..

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

Topicstarter
neeh, het is maar tijdelijk zodat ik kan zien wat het programma uitvoerd. als het word uitgerold gaat hij in -i off mode

win 2000

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 91730 op 17-09-2003 09:57 ]

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-06 01:46

DeMoN

Pastafari

Anoniem: 91730 schreef op 17 september 2003 @ 09:57:
neeh, het is maar tijdelijk zodat ik kan zien wat het programma uitvoerd. als het word uitgerold gaat hij in -i off mode
Kan je de code niet ff hier plaatsen anders?

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

Topicstarter
jah de pauze werkt maar als ik die weg haal sluit hij hem meteen af, maakt nie uit hoe. maar goed weet iemand nog een site met nog wat uit leg? ik vind alleen maar andere forums :S

• Paul
Wat is nou precies je probleem? Met pause kun je toch je foutmeldingen zien?

Je kunt zelfs een 'if i=on then pause' oid (ben niet zo heeel bekend meer met batch-scripten :P ) erin zetten.

En anders: werkte mijn snelkoppelingsgeval niet? In XP kan ik het iig zelf niet zo snel meer vinden :'(

Rhàshan - Aditu Sunlock

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Tja, je kan ook even alles naar een .txt bestand wegschrijven. Een soort logfile maken dus.

Topicstarter
Ik kan nu wel de foutmedlingen lezen, nu zoek ik alleen nog een site ect. waar ik de codes zoon beetje bijelkaar kan vinden...

Zodat ik weet wat ik fout doe, want dat batch bestand is 1 en al grote fout volgens mij.

anders zet je hier ff de code neer + uitleg wat je wil doen
kunnen wij denk ik wel wat hints geven
( zou snel ook wel ff wat dos pagina's zoeken :) )

• Paul
Welke codes wil je 'bij elkaar zoeken' ?? Want ieder programma dat foutmeldingen geeft zal zijn eign codes hebben, en dan moet je dus ook op de site van DAT programma kijken? Of begrijp ik het nu fout?

Dat met die logfile is ook een optie, gewoon de stdout redirecten.

@echo off
opdracht1 >> //fileserver/profiles/%hostname%.log
opdracht2 >> //fileserver/profiles/%hostname%.log
opdracht3 >> c:\winnt\win.com
opdracht4 >> c:\ntldr

nou ja je snapt hem wel :P

Die laatste 2 zou ik overigens niet gebruiken 8)7 want die voegt dan wat toe aan die bestanden :P

Als je nu iedere boot dat bestand wilt vervangen dan moet je bij de eerste redirect ( >> ) 1 van de haakjes weghalen:

opdracht1 > //fileserver/profiles/%hostname%.log

Rhàshan - Aditu Sunlock

Topicstarter
Oke, ik heb van hp een programma (login script) gehad. Zodat dus geinfecteerde schrijven worden opgezocht en genoteerd. Er worden twee bestanden van elke pc op geslagen, een bat. en een Csv. Dit moest op de server waar iedereen read en write permissie had. Goed het moet eest lopen voor het word uit gerold. de volgende code kreeg ik:

@echo off
set SERVER=<include your server name here>
set SRCDIR=\\%SERVER%\NETLOGON
set DESTDIR=\CHECKIDE
set CSVDIR=\\%SERVER%\CSV
set DATDIR=\\%SERVER%\DAT

rem make a directory on the client
md %DESTDIR%

if "%OS%" == "Windows_NT" goto NT

rem deploy files to Windows 9x clients
copy %SRCDIR%\ide21201.vxd %DESTDIR%\.
copy %SRCDIR%\cpqdtct.vxd %DESTDIR%\.
copy %SRCDIR%\cpqmc.dll %DESTDIR%\.
copy %SRCDIR%\checkide.exe %DESTDIR%\.

rem and run utility in silent mode and specify the CSV & DAT directories
cd %DESTDIR%
checkide -i off -c %CSVDIR% -d %DATDIR%
cd \windows
goto END

:NT
rem deploy files to windows NT clients
copy %SRCDIR%\cpqdtct.sys %DESTDIR%\.

rem and run utility in silent mode
cd %DESTDIR%
checkide -i off -c %CSVDIR% -d %DATDIR%
cd \winnt

:END
exit

Ok had de naam van de server in gevult en de extensies waar hij de bestanden en mappen kan vinden... de volgende error verschijnt als ik hem draai.Het opgegeven pad is ongeldig.

Er is een fout opgetreden tijdens het verwerken van: \I:\KCH\loek\fujitsu.
Het opgegeven pad is ongeldig.

oke ik begrijp dat de extensie van die paden dus niet goed is, maar ik heb gewoon geod in gevult.....

• Paul
Het lijkt erop dat je bij

set SERVER=<include your server name here>

dit

\I:\KCH\loek\fujitsu.

ingevuld hebt... Dat gaat niet werken...

Je moet daar de netbios-naam van de pc waarnaar I: wijst opgeven, en dan moet je of die bestandjes in de NETLOGON-share van die pc zetten.

Ook moet die pc een share CSV en een share DAT hebben, waar resp de .DAT en cd .CSV bestanden moeten staan.

Voldoe je niet aan de precondities van je batchbestand dan zal dat batchbestand niet werken.

Wat je wel kunt doen is dat bestand aanpassen zodat hij wel alles van I:\KCH\loek\fujitsu afhaalt. (bestaat I: op dat moment al??? Kun je niet beter rectstreeks naar \\servername\sharename\KCH\loek\fujitsu gaan?)

Die laatste: Het systeem kan het opgegeven pad niet vinden, wijst erop dat je windows-dir niet helemaal daar te vinden is waar je script denkt dat hij te vinden is... Windows 2000 zet die standaard naar \winnt en daar wil je script ook naar toe maar dat lukt niet? Heb je hem toevallig op een XP-bak getest? Want daar is %OS% wel Windows_NT maar staat windows zelf in \windows

Ik zit nu zelf onder XP dus ik weet zo niet of dat bij 2000 ook zo werkt, maar anders kun je cd \winnt vervangen door
code:
1
2
%SystemDrive%
cd %SystemRoot%

[ Voor 30% gewijzigd door Paul op 17-09-2003 10:43 ]

Rhàshan - Aditu Sunlock

• akoster
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-06 11:32
stap een is eerst een command prompt te openen, met zoals al gezegd : <Start> - Run (uitvoeren) - command.exe

stap twee is dan de eerste regel, @echo off, te verwijderen. Als je nu het batch bestandje aanroept krijg je te zien welke commando's worden aangeroepen.

Nu weet je dus welk commando welke foutmelding genereerd.

stap drie is dan de desbetreffende commando's te veranderen tot ze wel werken, en ze dan te veranderen in het batch bestandje.

PS>
aan je foutmeldingen te zien heb je een NT systeem (of denkt het scriptje dat je een nt systeem hebt). Waarschijnlijk heb je de variabele %DESTDIR% niet goed ingesteld (3 kopieer commandos geven 3 foutmeldingen). Daarna krijg je een foutmelding dat de directory niet bestaat (cd %DESTDIR%), en dan kan hij checkide.exe ook niet vinden natuurlijk...

I can see clearly now, the brain is gone...

Anoniem: 50683

Ik zou die exit onder :END eens weghalen.

Topicstarter
uh dat heb ik daar dus niet ingevult. ik heb de correcte naam ingvult. I is de server...
EN die mappen bestaan wel. OW wacht dan verwijst hij naar een map I maar die bestaat niet.... ok dat veranderd... eerste melding is weg. Hmm nu ik zit te kijken misschien weet ik wat ik fout heb, ik heb twee veschillende mappen... ff checken.... nouw ik heb die twee supmapen...
nu geeft hij dit:

Er bestaat al een submap of bestand \KCH\loek\fu

(de eeste keer gaf hij die regel niet... maakt hij die map aan dan? hij opent toch dat bestand?)

• Paul
Die @echo off weghalen is inderdaad erg goed om te bepalen waar welke fout vandaan komt :)

Maar daar die 3 fouten 'Kan NETWERKbla bla' zijn leek mij eerder de SRC niet te kloppen :)

Kan het zo zijn dat een loginscript als, euh, 'huidige directory' de netwerkschijf heeft? Dan kun je, mits alle werkstations een C: hebben, vlak voor de 'md' een 'C:' geven, evt gevolgd door een 'CD \<map waar die user schrijfrechten heeft>' dan weet je zeker dat je geen rechten of locatiekwesties meer hebt.

Maiu71: Die exit staat daar niet echt in de weg, ook zonder die exit wordt het venster gesloten... De huidige vraag is niet meer zozeer "hoe stop ik dat sluiten" maar "waarom werkt het script niet" :) en dan zul je zien dat die exit er niets mee van doen heeft ;)

Dat I de naam van de server is betwijfel ik, daar je er net zelf al een : achter zette. I is waarschijnlijk een schijfletter waarnaar een netwerkshare is gemapped. Als je in een dosbox "net use" geeft dan zal er waarschijnlijk het volgende tussen staan:
code:
1
I: --> \\<servernaam>\<sharenaam>

Aan de 'Er bestaat al een...' te zien gaat je MD fout. Op zich niet zo erg, want je script riumt geen rommel op naderhand dus die directory blijft gewoon staan.
Echter, daar blijkt wel uit dat je DESTDIR hebt veranderd naar '\KCH\loek\fu' ?? Waarom? Dat lijkt me typisch iets voor de source-dir, je destdir is toch maar een tijdelijk iets wat gebruikt wordt om even iets te doen, dat hoeft dus niet zo fancy.

[ Voor 33% gewijzigd door Paul op 17-09-2003 11:01 ]

Rhàshan - Aditu Sunlock

• akoster
Voer je dit batch bestandje op de server uit ?

Als je het twee keer aanroept, bestaat de directorie inderdaad al en geeft de computer dit aan. Dat geeft verder niet. Dan kan hij nog steeds het netwerkpad niet vinden, en het netwerk pad wordt aangegeven door %DESTDIR% en %SRCDIR%. Aangezien hij de directory %DESTDIR% wel kan aanmaken, zal het hem in %SRCDIR% zitten denk ik....

Hoe heb je %DESTDIR% en %SRCDIR% precies gezet ?

Anoniem: 27535

Als je onder windows even de eigenschappen van je batchfile oproept (rechtmuisknop, onderaan), en dan naar tabblad "programma", dan kun je daar aan/uit vinken of het scherm automatisch moet worden gesloten als het voltooid is...

• Paul
Geef anders even de eerste paar regels (die SET regels) van JOUW script, en niet van het script dat HP je heeft gestuurd? Ik neem aan dat het bij hun wel werkt, dus het zit echt in jouw aanpassingen :)
Zeker nu met de verwarring over die I en de rest en zo lijkt het me makkelijk om even aan te geven waar je die nu precies gestopt hebt :)

Rhàshan - Aditu Sunlock

Topicstarter
als ik de echo off weg haal vat ik er hellemaal geen reed meer van terwijl het net begon te dagen :( AAAAAAAAh ok
heay ken het niet copieren.... wacht ff

Topicstarter
set SERVER="data op kchfile"
set SRCDIR=\\%SERVER%\NETLOGON
set DESTDIR=\KCH\loek\fujitsu\CHECKIDE\CHECKIDE
set CSVDIR=\\%SERVER%\KCH\loek\fujitsu HDD's\CSV
set DATDIR=\\%SERVER%\KCH\loek\fujitsu HDD's\DAT

md %DESTDIR%

cd %DESTDIR%
checkide -c %CSVDIR% -d %DATDIR%
cd \windows
goto END

cd %DESTDIR%
cd \winnt

Pause
exit

• Paul
:?* Paul doet ECHO OFF *:?
ECHO OFF vind je vrij vaak aan het begin van een batchbestand. Deze opdracht zorgt ervoor dat alleen de output van de opdrachten in het batchbestand wordt weergegeven, en niet de aanroep naar die opdrachten.
De scope van ECHO OFF is het hele batchbestand. Je kunt dit wel ongedaan maken met ECHO ON
code:
1
2
@ECHO OFF
echo Blaat..
geeft als output
code:
1
Blaat..
terwijl je zonder die @ECHO OFF iets anders krijgt:
code:
1
2
C:\temp\echo Blaat..
Blaat..
Je ziet dan dus de aanroep naar je opdracht.

:?* Paul ff, en dat apenstaartje dan *:?
Dat apenstaartje doet eigenlijk hetzelfde als ECHO OFF, maar dan voor slechts 1 regel, en wel zijn eigen regel.. Zonder dat apenstaartje zie je bij ieder batchbestand alsnog de aanroep naar ECHO OFF verschijnen.

:?* Paul maar dan is dat @ECHO OFF alleen maar voor het mooie *:?
Yup

Hmm: 'Data op KCHFILE' is nou niet direct een geldige NETBIOS-naam... Je server heet KCHFILE en de share die je wilt gebruiken heet data :)

Ik denk dat je met de volgende SETs er bent:

set SERVER=kchfile
set SRCDIR=\\%SERVER%\data\KCH\loek\fujitsu\CHECKIDE\CHECKIDE
set DESTDIR=\CHECKIDE
set CSVDIR=\\%SERVER%\data\KCH\loek\fujitsu HDD's\CSV
set DATDIR=\\%SERVER%\data\KCH\loek\fujitsu HDD's\DAT

Misschien een keer CHECKIDE weghalen bij de SRCDIR, en ik weet niet of DOS doe ' in de CVSDIR en DATdir pikt maar we komen er wel :)

Persoonlijk zou ik alle bestanden van HP in I:\KCH\loek\fujitsu\CHECKIDE zetten, en de CSV en DAT in I:\KCH\loek\fujitsu\CHECKIDE\CSV en I:\KCH\loek\fujitsu\CHECKIDE\DAT
en dan de volgende SETs gebruiken:

set SERVER=kchfile
set SRCDIR=\\%SERVER%\data\KCH\loek\fujitsu\CHECKIDE\
set DESTDIR=\CHECKIDE
set CSVDIR=%SRCDIR%\CSV
set DATDIR=%SRCDIR%\DAT

maar ja, wie ben ik :)
Je hebt nu in ieder geval in I:\KCH\loek\ (je home??) 2 mappen voor hetzelfde doel, dus vandaar dat ik die samen zou voegen.. Ben je meteen van die questionable ' af :)

[ Voor 40% gewijzigd door Paul op 17-09-2003 11:21 ]

Rhàshan - Aditu Sunlock

Topicstarter
Ah kijk das mijn taal

Topicstarter
HEay in de tweed regel maakt hij die map netlogon toch aan? maar daar heb ik geen rechten voor.... volgens mij. KLopt het dat hij daar een map aan maakt????

• Paul
DIT:

md %DESTDIR%

maakt je tijdelijke map aan, in jouw scriptje dus \KCH\loek\fujitsu\CHECKIDE\CHECKIDE

Echter. MD kan maar 1 niveau map tegelijk aanmaken, dus tenzij \KCH\loek\fujitsu\CHECKIDE al bestaat op de cliënt waar het script wordt uitgevoerd dus niet op de server, zal dat mislukken.

Dat is meteen de enige plaats waar een map wordt aangemaakt. Dit is echter niet de NETLOGON-map, ze willen deze aanspreken in je scriptje iedere keer dat ze %SRCDIR% gebruiken.. dit is HEEEEEL logisch, daar het een inlogscript betreft, en alle bestanden die bij het inloggen gebruikt worden behoren eigenlijk in die map :)

Rhàshan - Aditu Sunlock

Topicstarter
Toegang geweigerd.
Het systeem kan het opgegeven bestand niet vinden
Het systeem kan het opgegeven pad niet vinden
checkide wordt niet herkend als een intern
of externe opdracht, programma of batchbes
Het systeem kan het opgegeven pad niet vinden
Druk op een toets om door te gaan. . .

dan geeft hijj dus dit....

Topicstarter
ik kap er mee voor vandaag mensen...

• Paul
Dit lijkt akelig veel op een bedrijfsomgeving :P Al die paden en zo op de server...
Dat houd ook bijna zeker in dat a) alle werkstations geghost worden en b) dat iedereen dus dezelfde mappenscructuur heeft :)

Zoek eens uit waar op je locale harde schijf je schijfrechten hebt? Waarschijnlijk is dit in C:\temp of in c:\windows\temp of c:\winnt\temp, afhankelijk wat je OS en de instellingen die systeembeheer gemaakt heet zijn..

Ik ga in het voorbeeldje even uit van C:\TEMP en de mappenstructuur die ik aanraadde in mijn vorige post :P (ik ga mijn eigen idee niet afvallen 8)7 :P )

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
set SERVER=kchfile
set SRCDIR=\\%SERVER%\data\KCH\loek\fujitsu\CHECKIDE\
set DESTDIR=\CHECKIDE
set CSVDIR=%SRCDIR%\CSV
set DATDIR=%SRCDIR%\DAT

rem go to a writable location to make sure we have enough rights for the job
C:
CD \TEMP

md %DESTDIR%

cd %DESTDIR%
cd \windows
goto END

cd %DESTDIR%
cd \winnt

Pause

Je ZOU ook gebruik kunnen maken van de variabele %temp% maar daar zit weer het gevaar in dat die temp helemaal niet op C: hoeft te zijn en je dus wel een CD kunt geven maar dat je alsnog op de verkeerde schijf zit :)

Edit: Tssk wat is dat voor instelling? :P We zijn er bijna :) Je hebt daar op je werk zeker geen MSN? Ik heb het E-mail adres in je profiel al toegevoegd maar je bent niet online :P

[ Voor 7% gewijzigd door Paul op 17-09-2003 11:38 ]

Rhàshan - Aditu Sunlock

Topicstarter
Oke ik ben weer een stapje verder

set SERVER=c:
set SRCDIR=i:\KCH\loek\fujitsu\CHECKIDE\
set DESTDIR=C:\CHECKIDE
set CSVDIR=%SRCDIR%\CSV
set DATDIR=%SRCDIR%\DAT

md %DESTDIR%

pause

cd %DESTDIR%
cd \windows
pauze
goto END

cd %DESTDIR%
cd \winnt

dit is me code tot nu toe.
en dit is nu mijn fout melding...

Er bestaat al een submap of bestand C:\CHECKIDE.
1 bestand(en) gekopieerd.

Ik weet dat het te te maken heeft met deel van de -c en de -d.... weet iemand wat deze codes doen????? het pad wathij niet vind is de cd \winnt.

dit is was de beschrijving zij
-c PATH Specify the target directory for the .Csv report
-d PATH Specify the target directory for the .Dat report

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 91730 op 17-09-2003 15:41 ]

Topicstarter
Weet iemand waar om hij doe klote melding blijft geven???

of externe opdracht, programma of batchbestand

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-06 18:53

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Of je zet cmd boven in je batch

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

Topicstarter
nouw de pauze werkt

Topicstarter
WAARO VOOR STAAT CD IN EEN BATCH BESTAND????????

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14-06 15:41
ChangeDirectory
Oftewel je kunt naar een andere map gaan.

offtopic:
Overigens mag je pas kicken na 24 uurtjes ;)

[ Voor 38% gewijzigd door djluc op 18-09-2003 16:07 ]

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:25

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Koop eens een oud MSDOS boek, vooral MSDOS-5 had een zeer uitgebreid boek.

By the way. ipv PAUSE kan je ook WAIT gebruiken, dit is een tooltje waarmee je een pause voor een bep. tijd kan invoegen, is heus wel op het internet te vinden.

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

• akoster
Let er even op dat CD (change directory) ALLEEN de directory kan veranderen, en NIET de huidige schijf.

Voorbeeld :
je command prompt staat in de root van de I schijf, waar je 'cd c:\temp' ingeeft ....

I:\> cd c:\temp [enter]

geeft dan :

I:\>

en pas na het commando 'c:' spring je naar de c schijf, en in de aangegeven directory....

I:\> c: [enter]

geeft dan

c:\temp>

Zoals het er uitziet moet je dus voor het commando 'cd %DESTDIR%', eerst 'c:' uit laten voeren

Topicstarter
TNks, nu verspringt hij wel goed.... maar goed er is nog steeds 1 fout die er niet uit wil...

Bij checkide in de enerlaatste regel hebben we de voledige extensie geschreven zodat hij het programma wel rund, maar nu de volgende melding geeft.

Failed to install CPQDTCT.SYS in C:\WINNT\System32\drivers due to the following
error:
Het systeem kan het opgegeven bestand niet vinden.

Please, check that CPQDTCT.SYS was extracted in the same directory as the utilit
y (c:\checkide\checkide)
Druk op een toets om door te gaan. . .

dat bestand....staat in de map Checkide. wat hij hier boven zegt is, ik zoek in het bestand CHeckide. Maar als ik de extensie van het programma verander geeft hij weer mijn oude fout melding dat het geen programma is ect....
IEMAND????

Anoniem: 37006

Basic DOScommands:

http://www.eas.asu.edu/~c.../Handouts/DOSCommands.htm
http://pacer1.usca.sc.edu/~fph/acsc101/doscommands.html

* Anoniem: 37006 loves Google ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 37006 op 18-09-2003 17:14 ]

Topicstarter
JAH TNKS DIE HAD IK NODIG sorry maar ik kon ze echt niet vinden, wat niet hoort hoor voor een ictster... :(
Pagina: 1