Ik zou graag bij mijn zusjes pc Kazaa blokkeren. Omdat zij vaak virussen krijgt en worms geeft dit wel is problemen. Omdat we 'n netwerk hebben waar haar schijven zijn geshared wil dit misschien wel is problemen geven. Weet iemand hoe ik het downloaden via kazaa of andere p2p progjes kan blokken?
Welk besturingssysteem heb je? Met bijvoorbeeld WinXP kun je haar rechten beperken. Dan kan zij bijvoorbeeld niets installeren.
Een goede virusscanner helpt ook trouwens.
Je kunt binnen Kazaa ook een functie vinden dat hij bij het zoeken bestanden met mogelijke virussen eruit filtert. Dit dekt natuurlijk niet alles af, maar wel alvast een deel. Binnen Kazaa zit trouwens ook een virusscanner ingebouwt.
Een goede virusscanner helpt ook trouwens.
Je kunt binnen Kazaa ook een functie vinden dat hij bij het zoeken bestanden met mogelijke virussen eruit filtert. Dit dekt natuurlijk niet alles af, maar wel alvast een deel. Binnen Kazaa zit trouwens ook een virusscanner ingebouwt.
[ Voor 53% gewijzigd door 215821 op 17-09-2003 09:25 ]
2-0-2-2-0-2-0-0-12-12-12-0-2-0-2-2-0-2-0-0-12-12
-----------------------------------------------------------
gaat zeer lastig omdat kazaa zelf poorten uitzoekt, als je er een hoop blokkeerd dan gaat ie lekker via poort 80, dus het is praktisch onmogelijk om het via de poorten te blokkeren.
zijn trouwens genoeg topics over te vinden hoor
zijn trouwens genoeg topics over te vinden hoor
laat je firewall gewoon kazaa de toegang ontzeggen (Niet de poorten blokken maar het programma zelf)...
oeps, laat maar.
ik zag niet dat virussen het probleem waren...
nieuw idee:
tja, dat hoort er nou eenmaal bij, zit je op kazaa en download je veel dan krijg je ook virussen binnen.
maar het gebruik van een virusscanner is altijd afdoende bij mij.
dus een up to date virus scanner erop moet genoeg zijn.
ik zag niet dat virussen het probleem waren...
nieuw idee:
tja, dat hoort er nou eenmaal bij, zit je op kazaa en download je veel dan krijg je ook virussen binnen.
maar het gebruik van een virusscanner is altijd afdoende bij mij.
dus een up to date virus scanner erop moet genoeg zijn.
[ Voor 80% gewijzigd door job op 17-09-2003 09:30 ]
Ik heb XP home. Firewall heb ik een van norton, de router heeft ook een firewall maar deze heb ik het liefste gewoon uit
Verwijderd
Misschien gewoon zeggen dat als er een virus op komt en de computer vastslaat je hem niet meer repareert
Gewoon een Norton AntiVirus op haar PC zetten na een schone installatie. En windows Update niet vergeten. Let op dat je die Norton niet van Kazaa plukt, er zijn nogal wat mensen die het grappig vinden om in een virusscanner een aantal virussen te bouwen.
Zij is msn verslaafd dus dat wordt moeilijk:p en download geregeld shit van kazaa en aangezien zijn niet weet wat formatteren is en niet weet hoe je een bootdisk maakt kan dat wel is 'n probleem zijn. Het is een p1 166@233 maar als die virussen/worms ook op de laptop komen en mijn PC die nog tamelijk nieuw zijn (vorige week binnen gekregen) heb ik niet echt zin om 3 brakke pc's te krijgen door een *** zusje.
Verwijderd
Waarom zet je die in hemelsnaam het liefste uit. Ik zou m'n router en computers daarachter nooit openzetten, ook al heb ik op de pc's een firewallVerwijderd schreef op 17 September 2003 @ 09:37:
Ik heb XP home. Firewall heb ik een van norton, de router heeft ook een firewall maar deze heb ik het liefste gewoon uit
Verwijderd
Zo'n grapjas heb ik ook gehad ja, heb uiteindelijk moeten formatteren om alles weer goed te krijgen...sebastius schreef op 17 September 2003 @ 09:44:
Let op dat je die Norton niet van Kazaa plukt, er zijn nogal wat mensen die het grappig vinden om in een virusscanner een aantal virussen te bouwen.
Ik heb al 'n firewall van Norton en de firewall van de router blokt nogal eens games die ik online wil spelen en ik heb geen zin om die poorten steeds open te zetten want dan kan ik er veel open zetten en dan heeft de firewall niet meer echt veel zin.
Norton kost helemaal niet zoveel in de winkel en is de investering meer dan waard. Downloaden via Kazaa hoeft helemaal niet
Ik heb norton al, maar er zijn ook virussen die de scanner uitzetten en niet alle virussen worden herkend door de virusscanner.
Als je 'm up to date houdt, hoeft dat geen bezwaar te zijn. Misschien kan je Kazaa er bij haar afgooien, de her-installatie daarvan blocken en haar een eeuwigdurende dienst aanbieden tot het downloaden van door haar gewenste songs?
zg je tegen haar als ze nog eens download dat je haar msn blokt
of haar netwerk kabel door knipt klaar
ipv norton zou ik voor AVG gaan.
gratis en is meestal sneller met updates voor virusen dan norton (en stukken minder resource intensief. je merkt bijna niet dat het virus programa real-time scanned)
http://www.grisoft.com/us/us_dwnl_free.php
daarnaast, geef je zus wat virus herkennings instruckties.
ik gebruikte al jaren kazaa en ben maar 2 keer een virus tegen gekomen (die AVG meteen herkende en in quartane stopte)
de bestanden met viruses zijn meestal makelijk te herkennen. vooral de grote is vaak een weggever en anders de extencie.
zolang je bij .mp3 blijft (of .ogg of .wma) is het risico niet zo groot.
vertel haar ook hoe groot een mp3 ongeveer moet zijn en het aantal viruses zal draties afnemen.
zelfs mijn 11 jarige nichtje kan nu de meeste virus bestanden herkennen.
gratis en is meestal sneller met updates voor virusen dan norton (en stukken minder resource intensief. je merkt bijna niet dat het virus programa real-time scanned)
http://www.grisoft.com/us/us_dwnl_free.php
daarnaast, geef je zus wat virus herkennings instruckties.
ik gebruikte al jaren kazaa en ben maar 2 keer een virus tegen gekomen (die AVG meteen herkende en in quartane stopte)
de bestanden met viruses zijn meestal makelijk te herkennen. vooral de grote is vaak een weggever en anders de extencie.
zolang je bij .mp3 blijft (of .ogg of .wma) is het risico niet zo groot.
vertel haar ook hoe groot een mp3 ongeveer moet zijn en het aantal viruses zal draties afnemen.
zelfs mijn 11 jarige nichtje kan nu de meeste virus bestanden herkennen.
[ Voor 24% gewijzigd door Countess op 17-09-2003 10:49 ]
mijn spelling is niet best, maar wel beter als je haar. ga jij je ook verbeelden dat mensen rare dingen over je spelling gaan zeggen als hun haar er niet uit ziet? andrelon helpt!
Pagina: 1