Toon posts:

[ASP] Emailformulier, back send, back send...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een emailformulier op mijn site. De data van het formulier worden door een delphi-dll gevalideerd. Werkt allemaal goed.

Nu heb ik het volgende probleem: als iemand het formulier invult en op OK klikt, en vervolgens op Back, dan weer op OK enzovoorts, dan krijg ik heel erg veel emailtjes.

Is er een briljante manier om dit tegen te gaan?

Ik zit zelf te denken om een vertraging in te bouwen, zodat het gewoon langer duurt, maar dat is irritant.
Verder kan ik het forumulier in een popup zetten dat zichzelf direct sluit bij het submitten, maar daar wordt het ook niet mooier op.

Weet iemand iets goeds?

Verwijderd

Je kan ervoor zorgen dat de back knop uitgeschakeld wordt, of dat als er op gedrukt wordt dat ie dan de gegevens wist.....

• UniCache2
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02-03 09:30
Misschien een idee: Je maakt na het versturen van de email een cookie aan, en controleerd op het formulier of deze cookie bestaat. Zo wel: dan disabled hij de submit button, zo niet, dan kan het formulier gewoon ingevuld worden.

Verwijderd

Back knop disablen is geen oplossing, althans, uit gebruiksvriendelijkheid oogpunt niet. Ik zou inderdaad kiezen voor een tussenpagina, waarin de persoon eerst de data moet bevestigen en dan via hidden fields mailen... of inderdaad via de pop up

Verwijderd

Topicstarter
UniCache2 schreef op 17 september 2003 @ 09:23:
Misschien een idee: Je maakt na het versturen van de email een cookie aan, en controleerd op het formulier of deze cookie bestaat. Zo wel: dan disabled hij de submit button, zo niet, dan kan het formulier gewoon ingevuld worden.
De mensen die mijn site willen 'pesten' schakelen cookies dan uit....

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Zet een sessie variabele als je de email voor het eerst verstuurd. Controleer voor het versturen of de betreffende variabele deze waarde heeft.

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

• UniCache2
Ok ze zijn je dus aan t pesten ;-) Kan je het formulier niet per sessie een uniek id meegeven, en dan tijdens het versturen controleren of die unieke id al een forumlier heeft verstuurd? Dan kunnen ze op de back button en submit knop duwen wat ze willen, maar dat heeft dan geen zin meer. Dan kan je ook een mooie boodschap neerzetten als die unieke id al verstuurd is met: "Hey, blijf daar eens met je poten van af wil je?"

• UniCache2
P_de_B schreef op 17 September 2003 @ 09:29:
Zet een sessie variabele als je de email voor het eerst verstuurd. Controleer voor het versturen of de betreffende variabele deze waarde heeft.
Dan moet je dus inderdaad niet je cookies uit hebben staan want dan gaat dit niet werken ...

• LuCarD
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

LuCarD

Certified BUFH

Optie:
• maak een md5 van de verzonden items en controleer of hij al bestaat of niet.... kan je nooit tweemaal dezelfde info krijgen.
• sla het ip adres met tijd op. Persoon met ip adres x.x.x.x kan voor 30 minuten geen email meer versturen

Programmer - an organism that turns coffee into software.

• P_de_B
  • Niet online
offtopic:
[quote]Verwijderd schreef op 17 september 2003 @ 09:21:
Je kan ervoor zorgen dat de back knop uitgeschakeld wordt,[/quote]

Dit is onmogelijk. Er zijn een aantal 'trucs' maar dit zal nooit 100% goed werken

• TeeDee
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-08 22:17

TeeDee

CQB 241

dan maak je een kleine var aan die aangeeft dat er al een mailtje is verstuurt?
Dan check je daar toch op?

Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! Bored

• P_de_B
  • Niet online
UniCache2 schreef op 17 september 2003 @ 09:30:
[...]

Dan moet je dus inderdaad niet je cookies uit hebben staan want dan gaat dit niet werken ...
Nou, cookies voor sessie variabelen zijn andere dan 'permanente'. Deze moeten mensen ook nog expliciet uitzetten. Je hebt wel gelijk tot op zekere hoogte natuurlijk maar het blijft werken als mensen alleen de 'gewone' cookies uitzetten

• UniCache2
P_de_B schreef op 17 september 2003 @ 09:33:
[...]

Nou, cookies voor sessie variabelen zijn andere dan 'permanente'. Deze moeten mensen ook nog expliciet uitzetten. Je hebt wel gelijk tot op zekere hoogte natuurlijk maar het blijft werken als mensen alleen de 'gewone' cookies uitzetten
Weet je het zeker? Volgens mij werken sessie variabelen toch echt met een cookie op de clientside waar zijn unique id in zit...

Maar goed; IP adres controleren zoals LuCard zei lijkt mij het beste.

• CrashOne
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Wat ik altijd doe is de laaste users die gepost hebben opslaan, ip adressen dus. Deze kunnen nu 10 minuten geen berichten meer posten.

Simpel maar doeltreffend.

Huur mij in als freelance SEO consultant!

• UniCache2
CrashOne schreef op 17 September 2003 @ 09:38:
Wat ik altijd doe is de laaste users die gepost hebben opslaan, ip adressen dus. Deze kunnen nu 10 minuten geen berichten meer posten.

Simpel maar doeltreffend.
Hey dat is ook een goeie ! :P

• P_de_B
  • Niet online
UniCache2 schreef op 17 September 2003 @ 09:40:
[...]

Hey dat is ook een goeie ! :P
Op zich wel natuurlijk, maar je hebt problemen als verschillende mensen achter een proxy zitten. Als 1 iemand een mailtje heeft verstuurd, kan iemand anders achter diezelfde proxy ook 10 min. geen mailtje sturen.

Verwijderd

Topicstarter
Oke, bedankt mensen. Ik denk dat ik een van bovenstaande oplossingen wel kan gebruiken!

• 4of9
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-04 15:52
gewoon sessie laten expiren na het verzenden....

Aspirant Got Pappa Lid | De toekomst is niet meer wat het geweest is...

• CrashOne
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

4of9 schreef op 17 September 2003 @ 17:14:
gewoon sessie laten expiren na het verzenden....
En dan? :?

• 4of9
als je dan op back drukt krijg je een melding dat de pagina verlopen is....

• CrashOne
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Maar je kan nog wel posten door naar opnieuw naar de pagina te gaan.

• 4of9
ja maar dan moet weer heel het form ingevuld worden.
lijkt me niet echt gebruiksvriendelijk om iemand maar 1 mailtje te mogen laten versturen, stel de gebruiker vergeet iets belangrijks erbij te zetten oid...

• Jaspertje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-08 16:04

Jaspertje

Max & Milo.. lief

4of9 schreef op 18 September 2003 @ 13:44:
ja maar dan moet weer heel het form ingevuld worden.
lijkt me niet echt gebruiksvriendelijk om iemand maar 1 mailtje te mogen laten versturen, stel de gebruiker vergeet iets belangrijks erbij te zetten oid...
Als jij gespamt wordt, kan ik het me heel goed voorstellen, en hij zal geen groot bedrijf hebben... dus ik denk niet dat het veel uitmaakt in dit geval..

• dusty
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-02 00:06

dusty

Celebrate Life!

Form ingevuld? Dan gewoon op F5 drukken en op "OK" drukken om de post variabelen overnieuw weer te submitten, gaat veel sneller dan back, submit.

Je zult dus een functie moeten bedenken waarbij dubbele emails wordt voorkomen en niet verzonden zal worden.

Back In Black!
"Je moet haar alleen aan de ketting leggen" - MueR

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-08 11:40

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

* gorgi_19 mompelt iets over
ASP:
1
Response.Redirect(Request.Servervariables("SCRIPT_NAME"))

[ Voor 19% gewijzigd door gorgi_19 op 18-09-2003 14:29 ]

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Pagina: 1