Beste allemaal,
Ik heb hier een logon scrippie in elkaar geflanst welke logt hoe laat een gebruiker aanlogt, met welk ip een gebruiker is aangelogt en nog meer van die zaken.
Nu word dus gelogt hoe laat een gebruiker aanlogt. Dit is alleen de locale tijd van de computer. En dit wordt ook weggeschreven in het timeformat van de pc (HH:MM:SS of H:M:S of ...) zoals je ziet is dit niet echt consistent.
Ik wil dus graag gebruik maken van de locale tijd van de logonservers. De timeformat op die machines is overal identiek.
Welk commando kan ik hiervoor gebruiken? LogonServerTime of zo?
Hieronder is een deel van het script, zoals je ziet is er een array voorzien als computers meerdere IPadressen hebben (gebruikers vinden het leuk om elke netwerkpoort te gebruiken als ze maar genoeg kabels hebben).
Wat is dus de naam om de tijd van de logonserver te gebruiken?
Hier is een deel van het script, waar ik het over heb is bold, dit moet dus verandert worden met een ander commando. Ik weet alleen niet welk?
' Collect User & System Environment Variables
LogonServer = WshShell.ExpandEnvironmentStrings("%LOGONSERVER%")
Domain = WshNetwork.UserDomain
ComputerName = WshNetwork.ComputerName
UserName = WshNetwork.UserName
OS = WshShell.ExpandEnvironmentStrings("%OS%")
IPAddress = WS.LocalIP
UserDN = Info.username 'Version 1.1
strComputer = "."
Set objWMIService = GetObject("winmgmts:\\" & strComputer & "\root\cimv2")
Set IPConfigSet = objWMIService.ExecQuery _
("Select IPAddress from Win32_NetworkAdapterConfiguration where IPEnabled=TRUE")
For Each IPConfig in IPConfigSet
If Not IsNull(IPConfig.IPAddress) Then
For i=LBound(IPConfig.IPAddress) to UBound(IPConfig.IPAddress)
'ipa = ipa & IPConfig.IPAddress(i) & ";"
IPArray(n) = IPConfig.IPAddress(i)
n = n + 1
next
End If
Next
'LogTrace
Logtrace = StartTime & ";" & UserName & ";" & Domain & ";" & ComputerName & ";" & LogonServer _
& ";" & IPArray(0) & ";" & IPArray(1) & ";" & IPArray(2) & ";" & IPArray(3) & ";" & IPArray(4) _
& ";" & IPArray(5) & ";" & UserDN 'Version 1.1
'Send LogTrace file on the Network
Call TraceLog (Logtrace)
blabla en het wordt weggeschreven in een file.
Ik heb hier een logon scrippie in elkaar geflanst welke logt hoe laat een gebruiker aanlogt, met welk ip een gebruiker is aangelogt en nog meer van die zaken.
Nu word dus gelogt hoe laat een gebruiker aanlogt. Dit is alleen de locale tijd van de computer. En dit wordt ook weggeschreven in het timeformat van de pc (HH:MM:SS of H:M:S of ...) zoals je ziet is dit niet echt consistent.
Ik wil dus graag gebruik maken van de locale tijd van de logonservers. De timeformat op die machines is overal identiek.
Welk commando kan ik hiervoor gebruiken? LogonServerTime of zo?
Hieronder is een deel van het script, zoals je ziet is er een array voorzien als computers meerdere IPadressen hebben (gebruikers vinden het leuk om elke netwerkpoort te gebruiken als ze maar genoeg kabels hebben).
Wat is dus de naam om de tijd van de logonserver te gebruiken?
Hier is een deel van het script, waar ik het over heb is bold, dit moet dus verandert worden met een ander commando. Ik weet alleen niet welk?
' Collect User & System Environment Variables
LogonServer = WshShell.ExpandEnvironmentStrings("%LOGONSERVER%")
Domain = WshNetwork.UserDomain
ComputerName = WshNetwork.ComputerName
UserName = WshNetwork.UserName
OS = WshShell.ExpandEnvironmentStrings("%OS%")
IPAddress = WS.LocalIP
UserDN = Info.username 'Version 1.1
strComputer = "."
Set objWMIService = GetObject("winmgmts:\\" & strComputer & "\root\cimv2")
Set IPConfigSet = objWMIService.ExecQuery _
("Select IPAddress from Win32_NetworkAdapterConfiguration where IPEnabled=TRUE")
For Each IPConfig in IPConfigSet
If Not IsNull(IPConfig.IPAddress) Then
For i=LBound(IPConfig.IPAddress) to UBound(IPConfig.IPAddress)
'ipa = ipa & IPConfig.IPAddress(i) & ";"
IPArray(n) = IPConfig.IPAddress(i)
n = n + 1
next
End If
Next
'LogTrace
Logtrace = StartTime & ";" & UserName & ";" & Domain & ";" & ComputerName & ";" & LogonServer _
& ";" & IPArray(0) & ";" & IPArray(1) & ";" & IPArray(2) & ";" & IPArray(3) & ";" & IPArray(4) _
& ";" & IPArray(5) & ";" & UserDN 'Version 1.1
'Send LogTrace file on the Network
Call TraceLog (Logtrace)
blabla en het wordt weggeschreven in een file.
[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 17-09-2003 16:37 . Reden: Verduidelijking ]