Toon posts:

[VBScript] Loginscript - logon server tijd *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste allemaal,

Ik heb hier een logon scrippie in elkaar geflanst welke logt hoe laat een gebruiker aanlogt, met welk ip een gebruiker is aangelogt en nog meer van die zaken.
Nu word dus gelogt hoe laat een gebruiker aanlogt. Dit is alleen de locale tijd van de computer. En dit wordt ook weggeschreven in het timeformat van de pc (HH:MM:SS of H:M:S of ...) zoals je ziet is dit niet echt consistent.
Ik wil dus graag gebruik maken van de locale tijd van de logonservers. De timeformat op die machines is overal identiek.
Welk commando kan ik hiervoor gebruiken? LogonServerTime of zo?

Hieronder is een deel van het script, zoals je ziet is er een array voorzien als computers meerdere IPadressen hebben (gebruikers vinden het leuk om elke netwerkpoort te gebruiken als ze maar genoeg kabels hebben).

Wat is dus de naam om de tijd van de logonserver te gebruiken?
Hier is een deel van het script, waar ik het over heb is bold, dit moet dus verandert worden met een ander commando. Ik weet alleen niet welk? :?

' Collect User & System Environment Variables

LogonServer = WshShell.ExpandEnvironmentStrings("%LOGONSERVER%")
Domain = WshNetwork.UserDomain
ComputerName = WshNetwork.ComputerName
UserName = WshNetwork.UserName
OS = WshShell.ExpandEnvironmentStrings("%OS%")
IPAddress = WS.LocalIP
UserDN = Info.username 'Version 1.1

strComputer = "."

Set objWMIService = GetObject("winmgmts:\\" & strComputer & "\root\cimv2")
Set IPConfigSet = objWMIService.ExecQuery _
("Select IPAddress from Win32_NetworkAdapterConfiguration where IPEnabled=TRUE")
For Each IPConfig in IPConfigSet
If Not IsNull(IPConfig.IPAddress) Then
For i=LBound(IPConfig.IPAddress) to UBound(IPConfig.IPAddress)
'ipa = ipa & IPConfig.IPAddress(i) & ";"
IPArray(n) = IPConfig.IPAddress(i)
n = n + 1
next
End If
Next

'LogTrace

Logtrace = StartTime & ";" & UserName & ";" & Domain & ";" & ComputerName & ";" & LogonServer _
& ";" & IPArray(0) & ";" & IPArray(1) & ";" & IPArray(2) & ";" & IPArray(3) & ";" & IPArray(4) _
& ";" & IPArray(5) & ";" & UserDN 'Version 1.1

'Send LogTrace file on the Network

Call TraceLog (Logtrace)
blabla en het wordt weggeschreven in een file.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 17-09-2003 16:37 . Reden: Verduidelijking ]

Verwijderd

Topicstarter
niemand?

• farlane
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21-08 18:33
Is er niet een of andere service die je kunt starten, of zelf maken op die servers die je de tijd kunnen geven ?

Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:37
Waarschijnlijk heb je geen Windows 2000 netwerk, anders zou de tijd op alle clients automatisch worden gesynchroniseerd met de servers. Doe dit nu alsnog in het loginscript middels het "net time" commando en je hebt je oplossing! Succes.

Verwijderd

Topicstarter
jawel hebben we wel. Het ligt er niet aan dat de tijd niet klopt. Het ligt aan het feit dat de weergave bij elke client anders is.
Bij de ene client is het volgend de log: 09:35:45 en op de andere client is het 09/35/45 weer een andere client geeft: 9:35 zoals je ziet kunnen we hiet niet veel mee. Ik kan de client ook niet allemaal gaan aanpassen (meer dan 4000).
Dus wil ik de tijd van registratie op de logonserver (DC) gebruiken, maar ik weet de VBS naar hiervoor niet. Voor de clients was die gewoonweg STARTTIME.

Weet iemand het commando voor de lokale tijd van de logonserver?

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 18-09-2003 10:57 . Reden: verbetering ]

• wortelsoft
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-08 16:57
Is het mischien een idee om de tijd die je van de clients krijgt te schijden in de losse onderdelen (uur, minuten, seconden) en daarna zelf in het gewenste resultaat zetten.
Ik ben niet bekend met vbs maar meestal zijn hiervoor al standaard functies waarmee je de aparte delen van tijde en datum kunt opvragen

Verwijderd

Topicstarter
is ook goed, maar ik wil niet teveel sleutelen aan het bestaande script. Er moet toch een commando zijn (zoals %logonserver%, domain, localtime) wat de localtime van de logonserver weergeeft?

Verwijderd

Topicstarter
niemand?

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-08 12:38

Crazy D

I think we should take a look.

De tijd van de logon-server lezen weet ik ook niet, maar voor je probleem dat het datumformaat verschillend is, dat kun je eenvoudig oplossen met de Format of FormatDateTime functie, dan is iig het formaat altijd gelijk in het logbestand.
En je kunt de logon server ook de tijd op de clients laten aanpassen, wat soms toch wel handig is (juist om te voorkomen dat iedere pc een eigen tijd heeft...).

Exact expert nodig?

Verwijderd

Topicstarter
Hoe kan ik dat doen? Ik vind beide wel intressant. Mijn kennis van vbs is niet super hoog, misschien kun je me wat in de goeie richting sturen?

Ik kan voor die logging een en ander invullen met FormatDateTime en dan schrijft ie het naar die log file altijd volgens een vaste waarde weg?

Verwijderd

Topicstarter
niemand?

Verwijderd

zoals hierboven ook al gezegd is kan je het datum/tijd formaat zelf in het juiste format zetten met de functie FormatDateTime, zie help of zoek even met google.

Verwijderd

Topicstarter
Werkte allemaal niet. Ik heb zelf maar iets geschreven.

(Day(Date) & "/" & Month(Date) & "/" & Year(Date) & " " & Time)

• erwinb
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 29-05 09:11

erwinb

Probeert iets secure te doen

Waarom niet Kixtart gebruiken?

Verwijderd

925013, ik ben redelijk bekend met VB script en ik ken zo'n code als jij die bedoelt niet, ik ben em ook nog nooit ergens tegengekomen

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Kan deze niet een keer in een FAQ ofzo? ;)
[rml]RobIII in "[ ASP & SQL] Opslaan en lezen van datum g"[/rml]

Visual Basic:
1
2
3
4
Function Date2SQL(dtWhen as Date) as String
  Date2SQL = Year(dtWhen) & Right("0" & Month(dtWhen),2) & Right("0" & Day(dtWhen),2) & " " & _
             Right("0" & Hour(dtWhen),2) & ":" & Right("0" & Minute(dtWhen),2)
End Function

Geeft yyyymmdd hh:NN:ss ofwel 20030930 11:16:38

[ Voor 17% gewijzigd door RobIII op 30-09-2003 11:19 . Reden: Layout vernuekt ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Verwijderd

Dank je Rob, deze sla ik gelijk ff op :P

Verwijderd

Topicstarter
Deze werkte dus voor mij ook perfect:
(Day(Date) & "/" & Month(Date) & "/" & Year(Date) & " " & Time)

We gebruiken hier geen kixstart, met vb is ook alles te regelen.

offtopic:
Sorry dat ik zo geirriteerd reageer, ik ben in dit forum nog nooit geholpen als ik een serieus probleem of vraag heb.
Je mag een vraag pas schoppen na 24 uur... tja zal allemaal wel noodzakelijk zijn, maar bij www.myitforum.com zeuren die mods niet zo en wordt je snel en doeltreffend geholpen met je probleem of vraag. Zonder dat je je eerst in 14 zinnen moet verantwoorden dat je gezocht hebt op google en hier. Afgezien van het feit dat je moet opletten met je vraagstelling daar je anders een slotje krijgt omdat het hier geen helpdesk is. Triest.
Sorry maar voor mij is de fun er hier een beetje af.
Ook wordt ik moe van die 'oplossingen' als: gebruik kixstart!
Ik heb een VB vraag en vraag een VB oplossing. Ik hoef geen kixstart. Mateloos irritant, zulke 'oplossingen' :? . Maar ja, het zal zo blijven dat de gemiddelde leeftijd op dit forum 12 jaar is.
Nogmaals sorry voor deze kleine uitbarsting.

[ Voor 82% gewijzigd door Verwijderd op 06-10-2003 15:53 ]

Pagina: 1