Toon posts:

Drivers videokaart kwijt

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik probeer de drivers van een videokaart te vinden. Vlak voor de BIOS geeft die niet aan wat voor soort videokaart het is. Dus heb ik gekeken wat er op t kaartje zelf staat.

Hier staat wel wat op maar als ik hier op google naar probeer te zoeken levert niet veel op.

Heeft iemand enig idee wat voor soort kaartje het is?

OP KAARTJE:

NITRO DVD 1.8
LGS
STPSI

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Kijk eens op de GPU welke merk/type het is, daarna kun je de drivers downen van de GPU fabrikant :) Videokaart merk/type doet er niet zozeer toe.

Verwijderd

Googel naar "NITRO DVD" leverde dit op: http://www.video-drivers.com/drivers/30/30963.htm

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt...... maar doet het er dan nooit toe wat voor videokaart erin zit? Had er nog nooit van gehoord nml :$

Verwijderd

Verwijderd schreef op 17 September 2003 @ 08:44:
Bedankt...... maar doet het er dan nooit toe wat voor videokaart erin zit? Had er nog nooit van gehoord nml :$
neuh, als je weet wat er op de core staat (de grote chip) kan je gewoon een driver van een andere kaart pakken met dezelfde chip. Ik had hier een antieke Number Nine kaart die perfect werkte met een S3 driver, domweg omdat er dezelfde chip opzat.
Het wordt wel een probleemgeval als er nies op de core staat, dan moet je of geluk hebben of je moet alle nummers op die kaart googlen. Een FCC ID is ook wel eens handig, je kan dan hier de fabrikant zoeken

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 17 september 2003 @ 08:51:
[...]

neuh, als je weet wat er op de core staat (de grote chip) kan je gewoon een driver van een andere kaart pakken met dezelfde chip. Ik had hier een antieke Number Nine kaart die perfect werkte met een S3 driver, domweg omdat er dezelfde chip opzat.
Het wordt wel een probleemgeval als er nies op de core staat, dan moet je of geluk hebben of je moet alle nummers op die kaart googlen. Een FCC ID is ook wel eens handig, je kan dan hier de fabrikant zoeken
Thanx, drivertje gevonden en weer wat geleerd _/-\o_ _/-\o_

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Nooit afgevraagd waarom Catalyst en Detonator drivers op alle Radeon resp GeForce kaarten werken :? ;)

Verwijderd

Topicstarter
nee maar nou je het zegt...... ;)

• gnimmeL_kraD
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
(overleden)
BalusC schreef op 17 September 2003 @ 08:56:
Nooit afgevraagd waarom Catalyst en Detonator drivers op alle Radeon resp GeForce kaarten werken :? ;)
Hey, en uiteraard alle TNT kaarten :Y)

Xbox360 gamerprofile

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02:05

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

ERG raar kaartje dit overigens, enige VGA chip kaart van Chromatic (die wel andere MPEG decoders maakte) die nota bene met RDRAM werkt. Helaas alleen Win9x drivers, niets voor 2K of xNIX :'(

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1