[UT2K3] SnipeWars Tournament

Pagina: 1
Acties:

• LordMithril
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:21
The Dutch Elite is proud to present

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/a.punt1/Snipewars2.jpg

Het idee

SnipeWars 2K3 is een UT2K3 Tournament puur gebaseerd op snipen.
Het idee van SnipeWars is ontstaan nadat een paar van onze spelers hun snipe skills wilde testen.
Op een grote map bleef iedereen aan z'n eigen kant en probeerde de mensen aan de andere kant te raken.
Dit bleek zo leuk te zijn dat we eens gingen peilen hoe het idee bij andere lagen het sloeg vrijwel direct aan en zo is het Tournament ontstaan

Uitleg

De wedstrijden spelen zich af op sowel compleet nieuwe maps als oude aangepaste maps (zie pics hieronder voor voorbeelden).
Omdat wij (TDE) een Instagib only clan zijn is het ook een Instagib Tournament, gelukkig maakt dit voor snipen niet veel uit dus NW spelers kunnen ook makkelijk mee doen.
De wedstrijden zijn zowel 1on1 als 2on2, dus als je geen m8 kan vinden kan je zelf ook inschrijven.
Dankzij een lieve programeur (Mr.Evil) en een nog lievere dame (^TFA^Joy) (die het voor ons compilede) hebben we ook een mutator die zorgt voor teamstarts in DM matches. Deze is Hier te downloaden

Inschrijven

Ondanks dat we nog bezig zijn met het ontwerpen van alle regels en maps is het al wel mogelijk om je in te schrijven.
Ga hiervoor naar ons forum en schrijf je in.
Alle inschrijvingen zijn hier te zien.
Je hoeft niet in een clan te zitten om mee te doen. Je word via email op de hoogte gebracht van alle veranderingen.
Of je kunt natuurlijk onze site in de gaten houden.
SnipeWars gaat van start na de Euro en OpenCup van Clanbase. Precieze datum komt nog.

Servers

Op welke servers gespeelt zal worden is nog niet geheel zeker. Onze eigen servers zullen in iedergeval gebruikt worden. Andere servers waarschijnlijk alleen met een admin aanwezig, maar hier word nog naar gekeken.

Maps

Er word momenteel nog hard gewerkt om maps te maken en aan te passen voor SnipeWars, hieronder kun je vast wat screenshots bewonderen.
Als er mappers zijn die dit lezen en denken ik kan het beter of ik wil het ook eens proberen, ga je gang, schrijf je in op ons forum en stuur even een mailtje naar onze leadmapper via Perfect_StormTD@hotmail.com (Teven LeadMapper voor Teamdelta )
Alle maps worden bekeken en komen er in (eventueel nog iets getweaked door ons maar dat hoor je dan wel).

MapPack

Zodra alles klaar is worden alle maps verzameld en samen met de teamstart mutator in 1 packet gedaan ter download. Je kan al wel verschijdene maps downloaden via ons forum.

Contact us

Voor vragen kan je natuurlijk in dit topic terecht, op ons forum of je brengt ons een bezoek op irc. #DutchElite of #Snipewars op quakenet.

Click Us
Afbeeldingslocatie: http://teamdeltamod.com/upload/PS-ScreenshotSnipeCamp2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.azreal.org/~macavity/CTF-HowlingCastles.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.azreal.org/~macavity/CTF-HowlingCastles1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://teamdeltamod.com/upload/PS-Nameless1.jpgAfbeeldingslocatie: http://teamdeltamod.com/upload/PS-Nameless2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://teamdeltamod.com/upload/Shot00414.jpgAfbeeldingslocatie: http://teamdeltamod.com/upload/Shot00416.jpg
Afbeeldingslocatie: http://teamdeltamod.com/upload/PS-SnipeMaulScreen1.jpgAfbeeldingslocatie: http://teamdeltamod.com/upload/PS-SnipeMaulScreen4.jpg

Toestemming van The Will (vorige week al :P)

[ Voor 6% gewijzigd door LordMithril op 17-09-2003 00:44 ]

Bier, Whiskey en Metal!!

Verwijderd

Dit lijkt me wel wat :)

Ik blijf het volgen.

• Wolfje666
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-04 15:50

Wolfje666

Shooter fanatic

He LM, leuk idee.
Ga zeker eens kijken of mijn 1337-sniper-skills iets kunnen aanrichten op dat turnament. :P

De Mazda 323F Club Holland
vanVlietDesign - Fotografie en Webdesign

Verwijderd

Helaas zijn er nog geen goeie maps voor snipen, althans vind ik, en de paar die er zijn, die zijn dan weer FPS vretend. Voor UT1 was er een kickuh map, eentje met flink wat gebouwen, donkere en belichte plekken, ben die naam kwijt, maar heb een keertje die map gespeeld op een snipe server van UT1.

Welke sniper wordt er gebruikt? Die uit Chaos2 is wel goed, maar die van SniperArena is een waardeloos spammy snipergun. Ik geloof dat je 2 kogels per seconde kunt vuren of zo, da's geen snipen meer.

Maar Snipen wordt in UT2k3 vooral in die 'kamer-maps' gespeeld, Kitchen, Bathroom etc. Snipemaps zijn pas echt goed als er goeie lichte en donkere plekken op een map zitten, dus pure maps gemaakt om te snipen.

Mocht iemand wel goeie maps weten die ik nog niet ken, ik hoor het graag.

• agoNITE
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-09 10:04
zahltag, of zeitkind ?

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-09 08:45

Bosmonster

*zucht*

Hmm.. misschien UT2K3 weer eens opstarten ;)

• LordMithril
Verwijderd schreef op 17 september 2003 @ 10:17:
Helaas zijn er nog geen goeie maps voor snipen, althans vind ik, en de paar die er zijn, die zijn dan weer FPS vretend. Voor UT1 was er een kickuh map, eentje met flink wat gebouwen, donkere en belichte plekken, ben die naam kwijt, maar heb een keertje die map gespeeld op een snipe server van UT1.

Welke sniper wordt er gebruikt? Die uit Chaos2 is wel goed, maar die van SniperArena is een waardeloos spammy snipergun. Ik geloof dat je 2 kogels per seconde kunt vuren of zo, da's geen snipen meer.

Maar Snipen wordt in UT2k3 vooral in die 'kamer-maps' gespeeld, Kitchen, Bathroom etc. Snipemaps zijn pas echt goed als er goeie lichte en donkere plekken op een map zitten, dus pure maps gemaakt om te snipen.

Mocht iemand wel goeie maps weten die ik nog niet ken, ik hoor het graag.
mischien toch ff startpost lezen? ;)
We verzorgen zelf de maps. zie ook de pics.
Je mag zelf ook maps maken (staat ook in start post)
En we gebruiken de (non zoom) instagib rifle, zodat het tempo toch nog wel redelijk hoog is. (staat ook in start post... doe ik zoveel moeite voor een mooie post krijg je dit.. :/)

[ Voor 4% gewijzigd door LordMithril op 17-09-2003 11:24 ]

Bier, Whiskey en Metal!!

Verwijderd

Ik heb net een boek van 1000+ pagina's uit, was het ff zat :)

• Pellaagarion
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14-07 19:50

Pellaagarion

Jeroen D

lijkt me wel vet alleen mij systeempje is net iets te traag voor goed snipen :'(

en er moeten leukere sniper maps in komen waar je niet elkaar meteen ziet

• LordMithril
Pellaagarion schreef op 17 September 2003 @ 11:35:
lijkt me wel vet alleen mij systeempje is net iets te traag voor goed snipen :'(

en er moeten leukere sniper maps in komen waar je niet elkaar meteen ziet
Die zitten er ook tussen maar dat is lastig met UT2k3 vanwege de playerskins.
En omdat de matches redelijk kort zijn (10 a 20 min.. kijken we ook nog naar) willen we het tempo toch wel redelijk hoog hebben..
btw als je bij de pics kijkt naar de 2de (howling castel) zie je dat die best erg groot is ;)

Het is namelijk ook een beetje training voor ons :P als defence moet je gewoon zo snel mogelijk alles wat beweegt afmaken zonder zelf geraakt te worden :)

oh en als je je inschrijft moet je ook aangeven hoe goed je jezelf vind op een schaal van 1 tot 5 (staat ook in die topic).. ik waarschuw maar vast dat de mensen die zichzelf tot nu toe een 5 geven angstwekkend goed zijn (biologische aimbots 8)7).

[ Voor 6% gewijzigd door LordMithril op 17-09-2003 11:41 ]

Bier, Whiskey en Metal!!

• Redje
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 15:49
Kan aan mij liggen maar instagib != snipen

• LordMithril
Redje schreef op 17 September 2003 @ 11:45:
Kan aan mij liggen maar instagib != snipen
het idee van snipen = 1 shot/hit 1 kill..
het idee van instagib = 1 shot/hit 1 kill..
en je kan perfect snipen hoor :) dat niemand het ooit gedaan heeft zo betekend niet dat het niet kan ;)

Bier, Whiskey en Metal!!

• Pellaagarion
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14-07 19:50

Pellaagarion

Jeroen D

opzich wel maar met instagib is het niet puur sniper want maakt niet uit waar je schiet hij is toch altijd dood. echt snipen vind ik dat een head shot alleen iemand in 1 keer killed en dat als je ergens ander hem raakt hem nog maar een keer moet raken

• Hahn
  • Laatst online: 01:12
Snipen is in mijn ogen met een wapen van grote afstand anderen neerknallen. En daarbij hoort, vind ik, ook het in kunnen zoomen, want dat is juist het punt dat sniperen uniek maakt.

Instagib is zoals gezegd dus geen sniperen. Maar ik wens jullie veel plezier ;)

The devil is in the details.

• LordMithril
Pellaagarion schreef op 17 september 2003 @ 11:49:
opzich wel maar met instagib is het niet puur sniper want maakt niet uit waar je schiet hij is toch altijd dood. echt snipen vind ik dat een head shot alleen iemand in 1 keer killed en dat als je ergens ander hem raakt hem nog maar een keer moet raken
mischien dat we een volgende keer ook een NW versie verzorgen.. eerst kijken hoe dit gaat en wat UT2k4 doet. Maar je ziet de topic daarover wel verschijnen terzijnertijd ;)

@ marco
het is begonnen via een training idee, en aangezien we altijd zonder zoom spelen (hooguit FOV change 100 <-> 80) doen we het nu ook zo.. maar net zoals met NW, mischien volgende keer :)

Bier, Whiskey en Metal!!

• Redje
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 15:49
Lord_Mithril schreef op 17 September 2003 @ 11:48:
[...]

het idee van snipen = 1 shot/hit 1 kill..
het idee van instagib = 1 shot/hit 1 kill..
en je kan perfect snipen hoor :) dat niemand het ooit gedaan heeft zo betekend niet dat het niet kan ;)
Sniper is zeker niet altijd 1 shot / 1 kill.
Hangt dus van de plek van impact af en of de tegenstander een shield oid heeft.

Sniperen in UT doe je alleen met een sniperrifle en niet met een Instagibgun/Shockrifle.(vandaar ook de naam :P)
Dat jij iemand neerhalen op grote afstand dan ook toevallig sniperen noemt sja...

Instagib Tournament had dan een betere benaming geweest imho, en minder verwarrend :)

Verwijderd

Ach, t is schieten vanaf een flink afstandje. En als je in 1 schot dood bent lijkt t verrekte veel op snipen ;)

Maar t wordt leuk mensen! Allemaal snel inschrijven!
Pagina: 1