p4 draad

Pagina: 1
Acties:
  • 165 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-09 19:03
dit is toch wel heel erg:
nieuws: Intel showt Pentium 4 3,2GHz Extreme Edition - update

veels te veel +4's
helemaal overdreven is deze: http://www.tweakers.net/r...n=Posting&ParentID=854779

teveel +3's
gewoon weg veels te hoog gemod.

werk aan de winkel dus.

een draad die nu al uit de hand loopt, hoop dat de schade morgen meevalt.

[ Voor 16% gewijzigd door job op 17-09-2003 00:16 ]

• Teckna
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09-06 14:48
ik ga meteen even kijken :)

---
Ik ben er doorheen geweest, er mag nog even iemand anders kijken :) procs is niet mijn sterkste kant ;)

[ Voor 68% gewijzigd door Teckna op 17-09-2003 00:47 ]

• JayVee
  • Laatst online: 31-08 10:22

JayVee

shibby++!

In diezelfde draad deze post:
http://www.tweakers.net/r...n=Posting&ParentID=857385
Heb hem al een +1 ondergewaardeerd gegeven maar hij blijft staan op een 0 Troll.
Eerder off-topic maar toch geen troll? Ik vind dat hij nogal gelijk heeft (niet dat t.net per se uit is op elke hit dat het kan krijgen.... wel dat ze het nog hebben staan nadat Ace het heeft verwijdert door een NDA!)

Ik vind de post daarop van Wouter Tinus beetje kinderachtig:
"En je hebt je nog speciaal geregisteerd om dit even mee te delen ook . Als je Ace's zo goed vindt en T.net zo [kotssmiley], blijf dan lekker daar."
Als je niet met argumenten kan komen zeg dan niets.

offtopic:
Wil wel eens weten of het hier puut vriendjespolitiek is of niet. De hele post is net zo offtopic als die daarvoor maar scoorde wel meteen een informatief...

ASCII stupid question, get a stupid ANSI!

• Longbeard
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23-08 18:17

Longbeard

Back in Black, hobby beëindigd

JayVee schreef op 20 September 2003 @ 00:55:
Heb hem al een +1 ondergewaardeerd gegeven maar hij blijft staan op een 0 Troll.
Eerder off-topic maar toch geen troll? Ik vind dat hij nogal gelijk heeft (niet dat t.net per se uit is op elke hit dat het kan krijgen.... wel dat ze het nog hebben staan nadat Ace het heeft verwijdert door een NDA!)
De reactie van ehoutgast richt zich er hoofdzakelijk op dat Tweakers.net zich aan afspraken schijnt te moeten houden, die Ace's is aangegaan met Intel. Volgens de poster genereerd T.net daardoor extra hits, waar hij klaarblijkelijk niet mee in kan stemmen. Daarna beschuldigd hij T.net er indirect van niet netjes om te gaan met uitgelekte data, dit in tegenstelling tot Ace's (dmv zijn Quote).

• T.net heeft geen NDA met Intel, aangaande de informatie die in de posting is verwerkt. T.net is daarom ook niet verplicht om deze data te verwijderen. Tevens lekt er wel vaker data uit richting diverse site's die deze data gewoon op hun site plaatsen.

• Mijns inziens is deze reactie een duidelijke ongefundeerde, iig niet voldoende gefundeerde, Troll richting T.net. Ik kan mij in deze dan ook aansluiten bij Wouter Tinus.
"En je hebt je nog speciaal geregisteerd om dit even mee te delen ook . Als je Ace's zo goed vindt en T.net zo [kotssmiley], blijf dan lekker daar."

offtopic:
Wil wel eens weten of het hier puut vriendjespolitiek is of niet. De hele post is net zo offtopic als die daarvoor maar scoorde wel meteen een informatief...
Wouter Tinus reageerd hier op een wilde ongefundeerde Troll richting T.net. De poster ehoutgast heeft zich enkel aangemeld om deze uithaal richting Tweakers.net te maken. Aan zijn Tweakotine valt af te lijden dat hij naast het plaatsen van de opmerking weinig tot niets anders op T.net heeft bekeken.
Mijns inziens, is de posting van Wouter Tinus informatief in zijn eerste alinea.
[..]Als we alles offline moesten halen waar een fabrikant niet blij mee is dan zou er weinig nieuws overblijven. T.net heeft zelf vaak genoeg NDA's ondertekend en gerespecteerd, maar als daar geen sprake van is dan gaan we onze bezoekers ook geen nieuws onthouden.

• Robin
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
JayVee schreef op 20 september 2003 @ 00:55:
De troll zit het hem in de eerste regel van de reactie met de bijbehorende smilie. Vervolgens quote hij een stuk van Ace's. Dan rest mij de vraag waar zijn argumentatie zit?
Die laatste zin is inderdaad een flame, maar het weegt minder op tegen het voorgaande; namelijk het feit dat T.net de resultaten niet weghaalt.
offtopic:
De scores staan naar mijn mening goed.

• JayVee

JayVee

shibby++!

Okay. Eens.
Vind de scores nu ook wel goed staan.

• Renegade
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-10-2020
JayVee schreef op 20 September 2003 @ 00:55:
Ik vind dat hij nogal gelijk heeft (niet dat t.net per se uit is op elke hit dat het kan krijgen.... wel dat ze het nog hebben staan nadat Ace het heeft verwijdert door een NDA!)
Mwoach, de inhoudelijke reactie daarop heb ik maar in een replie gegoten:
http://www.tweakers.net/r...n=Posting&ParentID=857507
offtopic:
Wil wel eens weten of het hier puur vriendjespolitiek is of niet. De hele post is net zo offtopic als die daarvoor maar scoorde wel meteen een informatief...
Ik heb het gecontroleerd en de eerste moderatie is niet door een van de mensen gegeven die regelmatig in TMF komt, dus van vriendjespolitiek is imo geen sprake. :)

HAI
CAN HAS STDIO?
VISIBLE "HAI WORLD!"
KTHXBYE
@BasRaayman op twitter

• ErnstH
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Longbeard schreef op 20 September 2003 @ 02:16:
[...]

De reactie van ehoutgast richt zich er hoofdzakelijk op dat Tweakers.net zich aan afspraken schijnt te moeten houden, die Ace's is aangegaan met Intel. Volgens de poster genereerd T.net daardoor extra hits, waar hij klaarblijkelijk niet mee in kan stemmen. Daarna beschuldigd hij T.net er indirect van niet netjes om te gaan met uitgelekte data, dit in tegenstelling tot Ace's (dmv zijn Quote).

[...]
Ik zag net dat mijn post hier besproken wordt :). Maar goed, ik zal hier dus even mijn punt nader duidelijk maken, aangezien er (in ieder geval bij de gequote persoon) wat verwarring heerst: ik vind het jammer dat Tweakers die benchmarks laat staan, terwijl ze bij Ace's alweer zijn weggehaald ondanks dat Ace's ook geen NDA heeft getekend (ofwel, zij hebben OOK geen overeenkomst met Intel), omdat zij de geest van de NDA respecteren. DAT was mijn punt.

Ik moet toegeven dat mijn post misschien iets te flamerig was opgesteld (die :r had beter een :| kunnen zijn), maar de post van Wouter Tinus is gewoonweg kinderachtig. De post van Renegade is tenminste inhoudelijk. Hij komt met een goed voorbeeld en geeft ook aan dat dit een persoonlijke afweging is. Prima, ik ben die mening weliswaar niet aangedaan, maar zo creeer je tenminste respect voor elkaars standpunt, niet door te zeggen "blijf dan lekker daar [Ace's]".

En over het feit dat ik nog geen Tweakotine (oid) heb, ik schreef al: "..Ik lees Tweakers al veel langer, maar ik heb me inderdaad speciaal hiervoor geregistreerd, dat heb je goed opgemerkt...". Het feit dat ik me nog nooit heb geregistered betekent nog niet dat ik hier nooit kom, niet iedereen wil zich meteen overal bij inschrijven... (ik meen ooit nog een GoT account te hebben gehad, voordat deze met de frontpage is gemerged <- dit is blijkbaar nog niet zo)

[ Voor 3% gewijzigd door ErnstH op 20-09-2003 11:38 ]

• JayVee

JayVee

shibby++!

Renegade schreef op 20 september 2003 @ 10:46:
Ik heb het gecontroleerd en de eerste moderatie is niet door een van de mensen gegeven die regelmatig in TMF komt, dus van vriendjespolitiek is imo geen sprake. :)
Ik dacht ook meer aan een moderator die denkt: "Oh, Wouter Tinus! Gelijk +1 maar" zonder naar de inhoud van de post te kijken.
Maar goed, ik heb vooral naar de "flame" gekeken, terwijl er wel nog iets informatiefs instaat.

• Longbeard

Longbeard

ehoutgast schreef op 20 September 2003 @ 11:37:
[...]

Ik zag net dat mijn post hier besproken wordt :). Maar goed, ik zal hier dus even mijn punt nader duidelijk maken, aangezien er (in ieder geval bij de gequote persoon) wat verwarring heerst: ik vind het jammer dat Tweakers die benchmarks laat staan, terwijl ze bij Ace's alweer zijn weggehaald ondanks dat Ace's ook geen NDA heeft getekend (ofwel, zij hebben OOK geen overeenkomst met Intel), omdat zij de geest van de NDA respecteren. DAT was mijn punt.
Welkom in TMF :)

Dat Ace's zich houdt aan de NDA, waarvan zij claimed niet op de hoogte te zijn geweest, :? is zuiver en alleen haar beslissing. Mijn vraag in deze is echter, heeft Intel de gegevens aan Ace's verstrekt? Wanneer dit het geval is, waar het zich naar laat aanzien, dan is Ace's ook verplicht om deze informatie zo spoedig mogelijk te verwijderen.

Echter de publicatie op Tweakers.net handelt over een ander probleem. Namenlijk wat te doen, wanneer de informatie op straat ligt, door het verbreken van een NDA?
Als eenmaal een NDA is verbroken door spionage, moedwillige openbaarmaking, een foutje, etc., en de gegevens dus op straat liggen, is het moeilijk om deze gegevens weer onder een NDA te laten vallen.
Dit ligt oa aan de verspreiding van de informatie nadat deze is uitgelekt. Verder speelt mee of de ontvanger op het moment dat hij deze informatie ontving wist of kon weten dat deze informatie handelgeheimen bevat. Ook speelt mee hoe de ontvanger met deze data om is gegaan.

Mijns inziens, heeft Tweakers.net, naar eer en geweten gehandeld, toen zij deze informatie publiseerden, ook heeft Tweakers.net, binnen haar werkgebied, het publiseren van IT nieuws, gehandeld.

Intel zou Tweakers.net kunnen verzoeken de posting te verwijderen, waarna T.net zelf moet beslissen of zij dit doet of nalaat.

Intel zelf ging het risico aan met het verspreiden van deze data. Zij zelf, kon weten, dat het verspreiden, van deze informatie, het risico met zich mee neemt dat de informatie uitlekt. Een NDA mag dan wel het risico op het uitlekken beperken, maar zal deze nooit totaal verhinderen.

• ErnstH
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Ik geloof dat die benchmark scores deel uit maakten van hun Athlon64 review van as dinsdag, waarbij ze dus ook de P4EE meenemen (als tenminste de NDA van de P4EE ook op di 23 sep verlopen is, wat wel waarschijnlijk is). De scores komen dus niet van Intel vandaan.

Zoals al gezegd is het inderdaad aan Tweakers zelf om te bepalen of zij de scores dan al dan niet laten staan, maar ik zou liever zien dat zij zich scharen bij sites als Ace's die wel nog gehoor geven aan de NDA, dan bij sites als AMDZone (deze heeft de benches op het forum staan).

• Longbeard

Longbeard

ehoutgast schreef op 20 september 2003 @ 12:31:
Ik geloof dat die benchmark scores deel uit maakten van hun Athlon64 review van as dinsdag, waarbij ze dus ook de P4EE meenemen (als tenminste de NDA van de P4EE ook op di 23 sep verlopen is, wat wel waarschijnlijk is). De scores komen dus niet van Intel vandaan.
Dan is er, hoogst waarschijnlijk, in de NDA opgenomen dat de verkregen testresultaten (de informatie) pas gereleased mogen worden, op de van te voren afgesproken datum. Dat veranderd echter niets aan het feit dat Ace's zich dus aan de NDA dient te houden. Helaas heeft zij dit nagelaten en is de informatie in het openbaar beland. Dat zij dit, nu achteraf, tracht te herstellen, door het verwijderen van de data is dan ook haar verplichting.
Dit in tegenstelling tot Tweakers.net die dit niet verplicht is.
Zoals al gezegd is het inderdaad aan Tweakers zelf om te bepalen of zij de scores dan al dan niet laten staan, maar ik zou liever zien dat zij zich scharen bij sites als Ace's die wel nog gehoor geven aan de NDA, dan bij sites als AMDZone (deze heeft de benches op het forum staan).
Het verschil, in deze, is dat Ace's verplicht is dit te doen, in tegenstelling tot AMDZone en Tweakers.net. Deze site's zijn niet verplicht tot het verwijderen van de data die Ace's heeft laten uitlekken. De NDA is een overeenkomst tussen Ace's en Intel, en heeft geen enkele betrekking tot de andere twee site's. Die kunnen naar eigen goeddunken beslissen tot verwijdering of het behouden van de informatie.
Pagina: 1