[REDHAT 9.0] laptop wil X niet starten "ServerLayout" fout

Pagina: 1
Acties:

• Multispeed
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-02-2025

Multispeed

HEY! Dat ben ik!

Topicstarter
Ok sinds kort wil redhat 9 niet meer starten op mijn laptop ik al van alles geproberd XFree86 geupdate etc. maar niets helpt.

nu las ik dit op google groups :
I finally figured it out. A single line in the Xconfigurator generated
XF86Config file referring to the horizontal frequency of my monitor. It did
say something like:

HorizFreq 74.5

I changed it to:

HorizFreq 50-85

and BOOM! Xwindows fires up without a hitch. That simple problem took me
about 12 hours to figure out (but those are newbie-hours, which I figure is
equal to only about 5 geek-minutes). Now to tackle SAMBA...

Thanks,
Jim
ik hoop dat als ik dit verander het mijn probleem ook gelijk verhelpt.

mijn vraag is hoe kom ik er nu achter wat de horizontal sinc range van mijn laptop scherm is. Ik heb al op de website van de fabrikant gekeken maar die geeft niet echt nuttige info.

mijn systeem is een:

Clevo 2800t http://www.clevo.com.tw/products/2800t.asp

mijn foutmelding is

XF86Config: /usr/X11R6/lib/X111/XF86Config
(**) stands for supplied, (--) stands for probed/default values

Config Error: /usr/X11R6/lib/X11/XF8Config:3

Section "ServerLayout"
^^^^^^^^^^

not a recognized secion name

ik kan ook linux opnieuw installeren maar de rede dat ik het hier vraag is dat ik het wil weten zodat ik er wat van leer aangezien ik het niet op interne kan vinden.

Tnx.

En toevallig vind ik dus van niet! :-)

• Lancer
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-05 15:41

Lancer

What the......

Als je ff je XF86Config post, dan kunnen we zien wat er aan schort. Alvast een suggestie: EndSection ergens vergeten?

Als ik de foutboodschap zo zie dan denk ik niet dat het met de sync ranges te maken heeft.

[ Voor 30% gewijzigd door Lancer op 17-09-2003 13:36 ]

Je kunt niet in een systeem meten zonder het systeem te beinvloeden.... (gevolg van de Heisenberg onzekerheidsrelatie)

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-03 14:25

DeMoN

Pastafari

Linux installeren zou ik in zo'n geval als dit al helemaal niet doen aangezien het alleen X is wat niet meer werkt. En waarschijnlijk is het dus ook een kwestie van een regeltje aanpassen in je XF86Config.

Run anders eens: xf86config
vanaf de prompt en config het ff opnieuw met de juiste refreshrates. :)

Maar goed, post eerst een je XF86Config hier ja, en misschien kan je ook een proberen "Section "ServerLayout" out te commenten door een "#" ervoor te zetten

[ Voor 22% gewijzigd door DeMoN op 17-09-2003 14:41 ]

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

• Lancer
  • Laatst online: 01-05 15:41

Lancer

What the......

[b][message=18768536,noline]DeMoN schreef op 17 September 2003 @ Maar goed, post eerst een je XF86Config hier ja, en misschien kan je ook een proberen "Section "ServerLayout" out te commenten door een "#" ervoor te zetten
Volgens mij gaat X het dan ook niet doen. ServerLayout geeft nou net aan welke hardware voor X beschikbaar is.

Wel interessant om te zien wat de foutmelding dan wordt....

Je kunt niet in een systeem meten zonder het systeem te beinvloeden.... (gevolg van de Heisenberg onzekerheidsrelatie)

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-03 14:25

DeMoN

Pastafari

Lancer schreef op 17 September 2003 @ 15:37:
[...]

Volgens mij gaat X het dan ook niet doen. ServerLayout geeft nou net aan welke hardware voor X beschikbaar is.

Wel interessant om te zien wat de foutmelding dan wordt....
Ja, idd. Het gaat mij ook om de melding. Volgens mij is die hele config door de war.

Ik vind het zowieso al raar. Of het moet normaal zijn in Red Hat (alleen ervaring met 6.2 RH maar daar is het ook anders) maar meestal staat deze file in /etc/X11/ :? en dan heet ie meestal: XF86Config(-4) als standaard dan...

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

• voodooless
  • Laatst online: 21:54

voodooless

Sound is no voodoo!

Laat de serverlayout eens weg, misschien doet ie het dan..

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Verwijderd

http://www.winischhofer.net/linuxsis630.shtml

heeft ook example XF86Configs
Pagina: 1