Toon posts:

Ghost Probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit met volgende probleem:
ik heb al in een vorig topic een zelfde probleem gezien, maar daar vind ik geen antwoorden die mijn probleem oplossen.
Situatie als volgt :Windows 2003 server met dhcp en ghost versie 7.5 corporate edition, client station windows xp.
Ik wil vanuit dos met aangemaakte ghost bootflop een image maken via multicasting van mijn xp station.
Op de server ghostcast server opgestart met dump from client, session name ingevuld en op accept clients en tot zover gaat het goed.
Vanuit dos met flop opgestart, de packet driver en 3com 3c905 wordt herkent ,daarna wordt ghost opgestart, wanneer ik nu kies voor multicasting dan blijft hij hangen initialising packet driver.
Zelf gecheckt al dhcp werkt goed vanuit windows, bij symantec op site gekeken , maar kom niet tot oplossing, netwerkkaart werkt ook goed volgens mij , in windows werkt hij , ledjes branden, de 3com 3c905 wordt standaard al ondersteund door ghost boot wizard.
Het heeft voorheen wel goed gewerkt, voorheen vondt hij de ghost cast server altijd meteen, ik denk dat het probleem op de client xp station zit , op een andere machine vanuit dos kan ik wel direct connecten via multicasting, daar zit dan sis900 lan in.
Kan het mischien het interrupt van de netwerkkaart zijn waardoor hij niet kan multicasten?.
gebruikt onder dos interrupt 11, is deze standaard niet in gebruik? kaart zit in pci slot 3. enige wat anders is is dat ik mijn pc opnieuw opgebouwd hebt. Ik heb unicasting ook geprobeerd voor maar 1 image , maar het hij blijft bij elke optie hangen ,wat ik ook kies.
config pc asus p4p800 deluxe
2 X 512 pc 2100 memory
p4 2.4 800mhz
2 X raptor 36gb in raid 0 op intel onboard raid
2 maxtor 120gb s-ata in raid 0 op adaptec 1210sa raid controller
nec 1100a dvd writer
lite-on brander
dit alles tezamen in een koolance case pc601bw (black)
onboard lan gebruik ik niet omdat ik zowel bij asus als bij 3com ( helemaal geen drivers) voor de 3com 3c940 kan gebruiken , zitten geen werkende dos drivers bij die ik kan gebruiken voor multicasting, vreemd trouwens dat 3com ze niet aanbiedt?
Iemand deze nog ergens anders gevonden, google leverde geen resultaat op. enfin dit is bijzaak bovenstaand probleem is belangrijker. wie o wie kan mij helpen?
P.S bios versie is 1010

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 16-09-2003 23:21 ]

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21:32
Je moet je verhaal wat duidelijker maken, door meer gebruik te maken van spaties, enters, alineas etc.

Dit leest totaal niet, zo wordt je verhaal erg snel overgeslagen.

Verwijderd

Topicstarter
ok zal verhaal even aanpassen , maar kan ik mij huidige topic nog editen? of moet ik een nieuwe aanmaken?

Verwijderd

Waarom wil je Multicasten als je alleen van een pc, een image naar de server wil blazen?
Hiervoor is Unicast uitgevonden. :) Succes!

Unicast = 1 Source, 1 Destenation
Multicast = Multiple Sources, Multiple Destenations
Broadcast = 1 Source, Multiple Destenations

Verder voor DOS NDIS2 drivers, om een custom bootflop te maken met ghost:
Kijk eens op www.driverguide.com of www.driversearch.com.
Het kan zijn dat je voor het downloaden moet inloggen op de site met:

Username: drivers
Password: all

Gewoon bij de zoektermen invullen: 3c940 DOS
Dat is meestal al wel genoeg. :)

[ Voor 74% gewijzigd door Verwijderd op 16-09-2003 22:56 ]

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:47

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Verwijderd schreef op 16 September 2003 @ 22:44:
ok zal verhaal even aanpassen , maar kan ik mij huidige topic nog editen? of moet ik een nieuwe aanmaken?
Gewoon effe op het edit knopje Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gif klikken....

[ Voor 15% gewijzigd door Microkid op 16-09-2003 22:51 ]

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
beffer, dat kan. er zit een editknopje bij je post :)

voor jouw message is dat ook dit: http://gathering.tweakers.net/forum/update_message/18764227

Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gif

[ Voor 71% gewijzigd door G33rt op 16-09-2003 22:52 ]

• martinr
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-12-2025
Ik heb ook een P4P800 Deluxe, en heb ook al 'ruzie' met de onboard netwerkkaart ivm aanspreken vanaf een opstartdiskette.

De benodigde bestanden die ik daarvoor nodig had heb ik wel kunnen vinden:
ftp://www.asus.it/pub/ASUS/lan/3com/3c940/044_3c940.zip

Echter bij het laden (toen nog BIOS 1007) kreeg ik de melding dat de kaart niet gevonden was.

Kijk ik echter bij de BIOS-updates dan staat bij BIOS 1010:
Revise Description String of DMI Onboard Device Information for onboard LAN.

Kijk eens of de bestanden die je nodig hebt niet in de aangegeven zipfile zitten, en check even welke BIOS-versie je hebt.

Ik heb intussen wel het nieuwere BIOS geflashed, maar nog niet geprobeerd of de drivers nu wel de kaart kunnen vinden, dus kan nog niet aangeven of het hiermee is opgelost.

Verwijderd

Topicstarter
martinr, de drivers op de asus site heb ik ook gevonden, alleen er zit daar een msclient directory bij , maar daar zit alleen 3c90x.inf bestandje ,en die kan ik niet gebruiken voor de 3com 3c940,vindt het overigens wel vreemd dat 3com ze zelf nietaanbiedt op hun site, wel informatie over de 3c940, maar geen drivers.
Unicasting werkt dus niet , blijft nog steeds hangen, heb ook al andere ndis drivers van 3 com geprobeerd, maar werkt nog steeds niet.

• martinr
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-12-2025
Als ik 044_3c940.zip open dan zie ik in de msclient map 4 bestanden (el90x.dos, el90x.idf, oemsetup.inf en protocol.ini).

Ik weet niet hoe/waarmee je hebt gekeken ?

Verwijderd

Topicstarter
ok martinr, sorry ik zie ook in msclient map 4 bestanden, wat ik eigenlijk wilde zeggen, is dat de oemsetup.inf +el90x.dos (zijn voor de 3com 3c90 serie)niet zijn voor de 3com 3c940, of misschien als je deze bestanden gaat editen.in ieder geval als je er een bootdisk van maakt , werkt het niet.

• marccom
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:06
Ik had hier bij mn stage bedrijf ook een probleem met ghost te zijn. Ghost bleef hangen voordat het opstarte. Het werd opgelost door niet de drivers van de fabrikant van de NIC's te gebruiken maar die van Compaq en door ghost met de switch -FNI te gebruiken. Is in te vullen in een veldje bij het maken van die bootdisks met die bootwizzard. Ook de driver name maakte verschil hier. Moet dezelfde zijn als die van de driver voor je kaart en dan komt er een $ achter. probeer dat is?

Whoop!

Verwijderd

Topicstarter
heeft iemand nog een idee ,wat betreft het blijven hangen van ghost bij initializing packet driver tijdens keuze unicast,multicast.
marccom oplossing heb ik geprobeerd , hielp helaas niet

Verwijderd

Topicstarter
ok jongens ,sluit dit topic maar, probleem opgelost, ik heb even mijn 3com netwerkkaart in een ander slot geprikt, en nu werkt multicasting weer meteen. ik vermoedt dat het interrupt hier een rol in speelt.
de kaart heeft nu een ander interupt gekregen, ik denk dat er een conflict was met het initalizeren van de packetdriver. dat het voorheen wel werkte ,was omdat ik mijn netwerkkaart toen in een ander slot had en daarna heb ik mijn pc opnieuw opgebouwd en toen is het probleem dus kennelijk ontstaan.
anyway het werkt weer, bedankt voor alle sugessties
Pagina: 1