[adsl] USB model instellen/internet traag

Pagina: 1
Acties:

• wmeester
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:34
Volgende is het geval.
Mijn vriendin heeft van Tiscali ADSl besteld met USB modem. Dan zit er zo'm speedtouch 330 bij.
Deze heeft het 1 keer gedaan en daarna nooit meer. ( na het pc afsluiten) ik heb opnieuw de drivers geinstalleerd en de nieuwste van internet gehaald. De USB kaart een driver upgrade gegeven, dit mocht echter niet baten. De lampjes brandde wel allemaal, ook geen conflicten in windows maar zodra ik een verbinding wilde opzetten zei ie: fout 651 de hardware heeft een onbekende fout gegenereerd.
Toe dacht ik: nou dat zal wel aan het modem liggen dat ie niet helemaal lekker werkt met deze computer.
Vervolgens een andere USB modem geprobeert de SMC7003. Deze heb ik ook met de nieuwste drivers geinstalleerd ed en wil wel een verbinding opzetten maar als je vervolgens gaat surfen dan lijkt het wel alsof je een telefoonlijn met de hele stad moet delen. MSN aanmelden lukt ook niet. Maar google.nl komt wel gewoon op het scherm, zodra je wat gaat zoeken is ie dan een half uur bezig met een time-out tot gevolg.
Nu zijn er een aantal dingen die je in kunt stellen binnen het modem, iets met VCI en VPI waardes. En wat voor link je wilt gebruiken. Ik zit zelf te denken dat het hier aan licht. De instellingen staan nu op 8/48. Weet iemand of deze goed zijn en of het hier inderdaad aan kan liggen of dat het tijd wordt voor een fatsoenlijke Ethernet modem?
Spec's pc: Pentium 200 MMX, Windows 2000 Prof. USB uitbreidingskaart met NEC chipset.
Ik heb trouwens al een uurtje of wat gezocht naar meer info: het enige wat ik kon vinden is wat gegevens van Cistron welke ik morgen zal testen: http://www.cistron.nl/node.php?id=73#sec3.12.

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11:02
Nofi, maar P200 MMX met Win2k... mjah??

Best kans dat die cpu gewoon TE traag is om enigszins fatsoenlijk die USB modem te laten werken. Dat zag je ook bij software modems: in ouwe kasten gaat dat gewoon niet.

Opties:

1. Ethernet ADSL modem kopen: Voor 80 EUR ofzo heb je al een simpele sweex modem/router
2. Gewoon een "fatsoenljikere" computer kopen. Een P2-400/128Mb ofzo kost je een keertje 100 EUR ofzo, maar heb je een STUK meer aan. (als je de inkoopsprijzen ziet van zulke systemen... dan snap je dat ik helemaal niet meer aan P1's begin op mn werk... P2-300 kost iets van 40 eur excl, da's bijna al je starttarief :X )

[ Voor 19% gewijzigd door DJSmiley op 17-09-2003 00:15 ]

• wmeester
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:34
DJSmiley schreef op 17 september 2003 @ 00:12:
Nofi, maar P200 MMX met Win2k... mjah??

Best kans dat die cpu gewoon TE traag is om enigszins fatsoenlijk die USB modem te laten werken. Dat zag je ook bij software modems: in ouwe kasten gaat dat gewoon niet.

Opties:

1. Ethernet ADSL modem kopen: Voor 80 EUR ofzo heb je al een simpele sweex modem/router
2. Gewoon een "fatsoenljikere" computer kopen. Een P2-400/128Mb ofzo kost je een keertje 100 EUR ofzo, maar heb je een STUK meer aan. (als je de inkoopsprijzen ziet van zulke systemen... dan snap je dat ik helemaal niet meer aan P1's begin op mn werk... P2-300 kost iets van 40 eur excl, da's bijna al je starttarief :X )
Dat die pc traag is klopt, maar met dat eerste modem heeft ie dus 1 keer goed gewerkt. Heeft toen een download snelheid gehad van 24 kB !
Zou dat tweede modem (SMC) dan zoveel processortijd vragen? Deze pc is trouwens een tijdelijke oplossing hoor.
Draait trouwens nog best goed verder. (zit 256 mb geheugen in)