Toon posts:

[NT5] Carmageddon 2 blijft crashen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Gisteren heb ik maar eens even carmageddon 2 uit de kast gepakt. Echter zit ik met het volgende probleem:

Telkens als ik het spel start, met hardware rendering aan, crasht het bij het begin. Gewoon een foutmelding. Win98 compatibility mode werkt niet, nvidia driver uninstall ook niet, wat opties aan en uit switchen ook niet. Ik heb wat gezocht op google, de enige guides die er stonden waren om het 'Sorry, this game cannot run under windows NT' probleem op te lossen. De patches die er stonden heb ik er ook al overheen gegooid, maar telkens krijg ik hetzelfde; crash als je direct3d gebruikt.

Heeft iemand de oplossing voor dit probleem?

Owja, even wat info:
cpu: p4 2.2 ghz
gpu: nvidia gf2-mx
driver: nvidia detonator 45.23

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 16-09-2003 22:22 ]

• Captain Pervert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-12-2025
Werkt het wel in software rendering?
En NT5 mag je ook gewoon Windows 2000 noemen hoor ;)

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

Verwijderd

Topicstarter
NT5 is 2000 en XP, maar omdat de kernels praktisch hetzelfde zijn noem ik het maar nt5.
Ja, met software rendering werkt het wel.

• Dj Neo Ziggy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-02 16:14
HO, dat kan je niet. NT5 was namelijk een beta kernel. Heb hem thuis op CD staan, van MSDN. Dus 2000 en Xp kan je absoluut geen NT5 noemen. Xp is zelfs NT6.

Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling

• M@NIC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-01 11:29
Zullen we het weer over C2 hebben ?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 16 September 2003 @ 22:20:
...
Ik heb wat gezocht op google, de enige guides die er stonden waren om het 'Sorry, this game cannot run under windows NT' probleem op te lossen.
...
Ik wil al zowiezo mededelen dat c2 onder xp bij mij probleemloos werkt (onder dx 9.0), zonder enige vorm van patches. (Dus bij mij sluit hij het spel meteen af bij het klikken op 'quit').

Heb je soms mods geinstalleerd? Mijn ervaring is dat c2 daar soms nogal happig op is. Het spel loopt iig een stuk minder "stabiel" dan het daarvoor deed.

Doe eens een herinstall? Mijn versie is trouwens wel de "minder legale" versie. Je start toch niet carma2_HW.exe op he? Dan krijg je nl. de volgende fout:

Afbeeldingslocatie: http://wwwhome.cs.utwente.nl/~tukkers/GoT/tochnietdeze.JPG

Wat voor opties staan er aan bij het kiezen van carma2.exe

(ik neem toch aan dat je de game zo opstart :? Anders is het logisch dat het niet werkt: carma2_SW.exe is software, carma2_HW.exe is glide (3dfx) en carma2.exe kan je alledrie kiezen (als je 3dfx hebt)).

Iets meer info dus: hoe start je het spel op en wat voor instellingen staan er aan bij carma2.exe? (dus ook bij advanced).

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 17-09-2003 10:42 ]

Verwijderd

Topicstarter
alle opties staan nu beschikbaar [software, glide en d3d]. glide is beschikbaar omdat ik even glide2x.dll had gedownload van dll-files en in de carma2 directory gezet. Hopeloze poging natuurlijk, maar je moet nou eenmaal alles proberen. Uiteraard start ik ook het spel met carma2.exe ;)

Verwijderd

Topicstarter
Even voor de duidelijkheid; dit is dus de error die ik krijg:

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/de.graaff/ce.gif

Iemand nog een suggesty?

• Jan_V
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:47
Bij mij werkt C2 ook gewoon onder WinXP.
Ik heb de hele inhoud van de CD gekopieerd naar de HDD (filmpjes niet, want dat is overbodig) en toen begonnen met spelen.
Het zou kunnen dat ik de Compatibility heb aangezet, maar dat weet ik niet zeker meer. Kan het nu ook niet nakijken, want het staat thuis op de PC en ik zit nu op school

Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ

Verwijderd

Topicstarter
compatibility mode wil ook niet werken :(

• Jan_V
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:47
Ik heb nu even gechecked, want ik zit nu thuis.
Kheb dus de cd-data direct naar de HD gekopieerd en dan gewoon op Carma2.exe geklikt.
Hierbij zijn alle modes goedgekeurd, behalve 3DFX, die was 'Failed'. Zodra ik dan het spel start kom ik gewoon in het spel.
Ik heb trouwens een P3 600, GF2 GTS/Pro, 640MB (niet dat dat iets uitmaakt) en WinXP Pro (zonder SP1).
Zo te zien heb ik dus dezelfde windows XP als jouw en een soortgelijke kaart. Misschien een idee om die 3DFX files weg te gooien? Voor de rest zou ik op het moment geen ideeen hebben.
Ja, misschien een oudere detonator installeren.

Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ

Pagina: 1