Toon posts:

[cpu/mobo] dood...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Was vanavond bezig met computer van een kennis.
Harddisk werd vaak niet herkent in het opstarten » dat bleek waarschijnlijk een warmteprobleem te zijn...

Dus ik harddisk verplaatsen, zet ik die bak aan, streepje in beeld en thats it
Blijkt dat de cpu cooler vast liep tegen ide kabels 8)7

echt super stom, i know

Maar t komt er op neer dat de pc automatisch uitging, omdak t nie door had nog x aan proberen te zetten |:(

Nu wil ie niet meer aan (tja idd voorspelbaar)

CPU koeler gaat draaien, moederbordledje gaat aan, cdrom drives gaan draaien, GEEN BEELD (onboard) en geen piepjes
CPU cooler dr af gehaald, geen brand- of smeltplekjes op CPU

Wat denken jullie ervan?

CPU Athlon 1100 mhz
Moederbord: merk 'System Board' type AM35 (ja ik d8 ook wat jullie nu denken!)

Verwijderd

AMD's kunnen in het algemeen slecht tegen oververhitting.
Kans bestaat dus dat de CPU (en misschien ook het mainboard) in rook op zijn gegaan.

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:04

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Dat board kan zijn:
Een FIC: http://www.fic.com.tw/sup.../drivers.aspx?model_id=44
Of een TMC/DFI AM35 http://www.dfi.com.tw/Pro...D=1283&CATEGORY_TYPE=null

Klinkt idd alsof je een mooie sleutelhanger er bij hebt :'(

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Verwijderd

Topicstarter
Microkid schreef op 16 September 2003 @ 22:18:
Dat board kan zijn:
Een FIC: http://www.fic.com.tw/sup.../drivers.aspx?model_id=44
Of een TMC/DFI AM35 http://www.dfi.com.tw/Pro...D=1283&CATEGORY_TYPE=null

Klinkt idd alsof je een mooie sleutelhanger er bij hebt :'(
Volgens mij is het die DFI... layout lijkt er nogal sterk op (of maakt dat nix uit?)
niet dat het errug veel uitmaakt voor mij...

Ik vrees dak mn vader heeel lief moet aankijken of ik zijn cpu ff mag lenen :r (athlon 1200...) Kan toch sowieso geen kwaad om die dr ff op te zetten?

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 16-09-2003 22:23 ]

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-07 01:43

Turkish

zhé germans

Verwijderd schreef op 16 September 2003 @ 22:22:
[...]

Volgens mij is het die DFI... layout lijkt er nogal sterk op (of maakt dat nix uit?)
niet dat het errug veel uitmaakt voor mij...

Ik vrees dak mn vader heeel lief moet aankijken of ik zijn cpu ff mag lenen :r (athlon 1200...) Kan toch sowieso geen kwaad om die dr ff op te zetten?
Als je niet het zelfde geintje als net uithaalt lijkt het me niet zo'n probleem :)
Misschien kan je ff proberen je mobo zonder cpu op te starten, dan kan je uitsluiten dat het mobo ook kapot is (door piepjes mobo)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Verwijderd

Topicstarter
Het geheugen is pc133. Kan ik de CPU eventueel vervangen door een Athlon XP 1700+? Ik wil het namelijk goed afhandelen en liefst een CPU die nog nieuw te koop is...

Als ik in de supportlist kijk, gaat het t/m 1,2 ghz... Dus kan niet neem ik aan?
Andere optie is 1,2ghz athlon van mn vader op t bordje en mn vader een athlon xp 1700+

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 17-09-2003 08:28 ]

Verwijderd

Ben je niet apart verzekerd bij bijvoorbeeld de Postbank tegen schades als deze? Dan krijg je netjes alles terug van ze.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 17 September 2003 @ 08:30:
Ben je niet apart verzekerd bij bijvoorbeeld de Postbank tegen schades als deze? Dan krijg je netjes alles terug van ze.
Geen idee... WA verzekering misschien, maar eigen risiko van 50 euro ofzo dus daar heb ik ook weinig aan...

Verwijderd

Hoezo...Een mobo en een CPU zijn toch al gauw meer dan 300 euro bij elkaar !!
Je krijgt immers niet de dagwaarde terug van een WA verzekering als deze, maar het aankoopbedrag !

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 17-09-2003 08:36 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 17 September 2003 @ 08:35:
Hoezo...Een mobo en een CPU zijn toch al gauw meer dan 300 euro bij elkaar !!
Je krijgt immers niet de dagwaarde terug van een WA verzekering als deze, maar het aankoopbedrag !
dat is toch niet bij een normale WA-verzekering?? :?

maar goed ik heb die pc nu hier staan
alles gestript
pc aangezet zonder cpu... geen piepjes

mobo dood? en de cpu is die dan ook gegarandeerd dood?

• Oguz286
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16-08 14:15
Ik ben bang dat je mobo naar de eeuwige mobovelden is gegaan... :'(
En over je CPU...Ik denk dat ie het niet overleefd heeft.

Ik had namelijk een keer een kabel in de el-cheapo koeler van mijn duron 1300, maar die overleefde 80 graden Celcius wel :|
Alleen die athlons zijn echte energie slurpers en die produceren heel wat warmte...
Dus helaas... ;(

offtopic:
Frag or die: Merhaba :)

• antimute
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14-08 11:31

antimute

Developer

Mijn 1400 Duron ook es zonder werkende koeler laten draaien, poef! |:( Al de CPU er uit gehaald? Kijk maar es aan de onderkant. Bij mij zag je daar de brandvlekjes.
Wel leuk zo'n sleutelhanger.

[ Voor 9% gewijzigd door antimute op 17-09-2003 14:59 ]

i9 9900K, ASRock B365 Phantom Gaming 4, 32GB DDR4, EVGA RTX3070Ti XC3 ULTRA GAMING

Verwijderd

Topicstarter
antimute schreef op 17 september 2003 @ 14:58:
Mijn 1400 Duron ook es zonder werkende koeler laten draaien, poef! |:( Al de CPU er uit gehaald? Kijk maar es aan de onderkant. Bij mij zag je daar de brandvlekjes.
CPU eruit gehaald en ziet er nog perfect uit!
geen brandplekjes enzo...

ga zo denk wisselen met mn vader zn pc... zal ie niet leuk vinden

Edit... ziet er toch beetje gesmolten uit... (of hoort dat zo :? )
Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/bram.kruyt/athlondood.jpg

Hoe groot is nu de kans dat mobo ook dood is???

cpu eruit= geen piepjes... of wil dat nix zeggen?
cooler gaat draaien, fans gaan draaien, cdroms gaan spinnen etc...

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 17-09-2003 15:32 ]

Verwijderd

Kijk maar eens naar de core, zie je veel kleur verschil. Vanaf wat ik hier kan zien is ie idd. een beetje 'fried'. Veel suc6

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
ravikris: Dit kan net zo goed door wat overgebleven koelpasta zijn of de lichtval in combo met een brakke cam. :o (nouja, de foto is iig. niet van een hoge kwaliteit)

Ik merk verder verder weinig op aan de foto waar aan ik kan zien dat de CPU gaar is. Het 'zwarte' stukje boven de core hoort zo, dit is om de core te bevestigen (ook wel meerdere malen langsgeweest).

Stinkt de CPU ook niet? Toen ik een fried CPU in m'n handen had kwam er van onder de CPU (palomino) een duidelijk foute geur vandaan. Aan de CPU zelf was in dat geval ook vrijwel niks te zien.

Het beste om zoiets te testen is gewoon met een ander moederbord, of andere CPU zoals je al van plan was.

[ Voor 3% gewijzigd door Laurent op 17-09-2003 16:10 ]

Verwijderd

Topicstarter
bingo! mobo werkt nog met de arthlon 1200 van mn vader :)
nou dan is het voor mij wel duidelijk dat athlon 1100 een wannabe-sleutelhanger is

ben blij dat ik niet ook nog mobo moet vervangen!

offtopic:
lol het is de pc van mn gymlerares

Verwijderd

Ben maar blij, maar je kan je kosten volgens mij ook terugvorderen via de verzekering met zulke voorvallen !! Zei ik hiervoor al...Moet je maar eens kijken !

Verwijderd

Topicstarter
FSB 100 mhz (200 mhz DDR) staat er in t boekje

Op site mobo staat:
Athlon (Thunderbird) 1.2G FSB : 100 MHz , Ratio : 12 A

Ik kan mijn vader's cpu dr in zetten, alleen die geeft bij 100mhz aan: 900 mhz athlon

Kan deze cpu er nou wel of niet in?

Verwijderd

antimute schreef op 17 september 2003 @ 14:58:
Duron 1400 :?
Nu al een Applebred gesloopt :?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 17 September 2003 @ 20:38:
[...]

Duron 1400 :?
Nu al een Applebred gesloopt :?
ja boeie
er moet er 1 de eerste zijn

Verwijderd

oke ben ik weer. heb dus denk ik zelfde probleem met mijn processor. nog ff voor duidelijkheid. toen ik mijn nieuwe coolermaster installeerde heb ik de siliconen pasta rijkelijk over de processor gesmeer niet alleen de core ook een beetje op die andere contactpunten die je ziet. op die foto in een andere reply. was dat ook fout. ik heb dus niet ff een andere processor om te testen of mijn mobo ook stuk is. hoe kun je dat zien?
heb dus een asus a7v266e mobo, als die niet is afgefikt welke cpu kan deze aan.

ga toch trouwens een laptop halen,

een asus l3500d voor 1350 euro goeie keus/prijs?

Verwijderd

Topicstarter
voor 1550 heb je een Acer TravelMate 800... die is superzzz krijg m maandag

Verwijderd

Verwijderd schreef op 17 October 2003 @ 11:45:
oke ben ik weer. heb dus denk ik zelfde probleem met mijn processor. nog ff voor duidelijkheid. toen ik mijn nieuwe coolermaster installeerde heb ik de siliconen pasta rijkelijk over de processor gesmeer niet alleen de core ook een beetje op die andere contactpunten die je ziet. op die foto in een andere reply. was dat ook fout. ik heb dus niet ff een andere processor om te testen of mijn mobo ook stuk is. hoe kun je dat zien?
heb dus een asus a7v266e mobo, als die niet is afgefikt welke cpu kan deze aan.

ga toch trouwens een laptop halen,

een asus l3500d voor 1350 euro goeie keus/prijs?
damn lees jij wel is een handleiding ofzo?? je moet juist NIET teveel pasta op je proc smeren, en als je de meegeleverde pasta gebruikt moet je het al helemaal NIET op de andere contact punten smeren want dan krijg je dus kortsluiting (plus dat het totaal geen nut heeft). je kan zien of je mobo nog leeft door hem zonder cpu te starten en als ie dan geluid gaat maken is je mobo nog heel, maar als ik jouw was zal ik toch maar is eerst een handleiding ofzo lezen voordat je an pc's gaat klooien want zo word het een dure hobby.
Pagina: 1