Toon posts:

P800 Krijgt geen internet connectie

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zowel via gsm als grps geprobeerd.

Ik heb t-mobile grps an gsm geprobeerd
en freesurf gsm

De t-mobile grps en gsm maken wel verbinding maar ik kan verder geen connecties maken naar websites via de browser of via ieder andere internet based tooltje op mn p800, heb al geprobeerd met het handmatige ip, heb handmatig al dns servers ingesteld, niks werkt, die automatische instellingen sms van t-mobile gebruik ik.

Mensen bij t-mobile zeggen dat mijn telefoon niet ondersteund wordt (se p800)
iemand toevallig een idee hoe ik dit aan het werk krijg ?
Misschien kan iemand zn instellingen laten zien met uitzondering van username en passwd b.v. ?

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 16-09-2003 22:01 ]

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Hoe wil je dat aan het werk krijgen, als je telefoon niet ondersteund wordt? :?

Ik snap het al; de helpdesk ondersteunt het niet ... :z

[ Voor 32% gewijzigd door pven op 16-09-2003 23:08 ]

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Verwijderd

Topicstarter
Het werkt wel, zijn al tal van mensen hier op got alleen al die het werkend hebben,
de telefoon (SonyEriccson P800) ondersteunt ook gewoon grps en gsm internet echter kent de t-mobile helpdesk de telefoon in kwestie niet.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 16-09-2003 23:07 ]

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Heb je de onderstaande draadjes al doorlopen:
Het grote Ericsson P800 topic
Het grote Sony Ericsson P800 topic - Deel 2
Het grote Sony Ericsson P800 topic - Deel 3
Het grote Sony Ericsson P800 topic - Deel 4
Het grote Sony Ericsson P800 topic - Deel 5
Er staat redelijk wat in, maar je moet er wat voor over hebben! ;)

(Ik zag dat je daar, voor zover ik zie, nooit in had gepost; vandaar deze verwijzingen.)

[ Voor 11% gewijzigd door pven op 16-09-2003 23:36 ]

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Verwijderd

Topicstarter
Uiteraard daar kijk ik dagelijks in.

Verwijderd

De instellingen van de t68i zijn het zelfde als van de p800. Met een configutatie smsje kun je misschien de p800 instellen. Je moet dan zo'n grps instel sms'je voor de t68i aanvragen. Zo kreeg ik bij orange ook gprs aan de praat zonder dat ik verder nog iets moest instellen.

Je zegt in je startpost dat je een standaard smsje gebruikt. Als dat voor de t68i is dan zou het moeten werken.

Als je op de wereldbol klikt als hij verbonden is met internet. dan staat er connected to en transmitted & received. Als er niets staat bij connected to. Dan ligt het probleem bij t-mobile. Bel dan op en zeg dat je een t68i hebt. Dan kunnen ze het misschien heractiveren oid.

Verwijderd

Topicstarter
hij connect met grps en met gsm prima met t t-mobile netwerk,
t wereldbolletje komt er voor, alleen hij verzendt of ontvangt niks
blijft op 0kb staan. Grps netwerk is op volle sterkte.

ik heb de standaard sms van de t68i en de t68 grps al geprobeerd.
Ik heb zelf ook al het ip adres opgegeven ipv dhcp maar dat mocht niks baten
zelfde voor de dns servers.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 17-09-2003 00:16 ]

• Utopist
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-12-2025
ik heb hetzelfde probleem, tot 2 weken geleden heeft hij het altijd gewoon gedaan met de standaard instellingen, maar tegenwoordig niets meer. heb naar de IT van T-mobile een klacht doorgestuurd en ze bellen mij zodra ze een oplossing weten.

ik heb alles al eens geprobeerd, ook DNS handmatig ingeven enzo, helaas zonder succes, meerdere keren alle wap en internet accounts eruitgooien, maar niets :'(

maar als ik verbinding probeer te maken dan geeft ie binnen een paar seconden al aan dat ie connected is, en daar gaat het al mis denk ik, ik kan me namenlijk herinneren dat het vroeger langer duurde om een GPRS verbinding tot stand te brengen...

kRiTz_C> ik weet niet of jij dit ook hebt... ook als ik maar lang genoeg wacht met het proberen op te halen van mijn @home mail, geeft ie gewoon een DNS error aan, klinkt dat bekend? anders hebben we gewoon hetzelfde probleem.

BTW: heb je bij "adres" in de instellingen de naam al veranderd? ik heb namenlijk een GPRS Actief abo en moet het adres "wap" veranderen in "wap-act" misschien dat dat helpt..

[ Voor 3% gewijzigd door Utopist op 17-09-2003 15:21 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik wou in eerste instantie gewoon de free uitproberen, om te kijken of t-mobile grps een beetje te doen is qua connectie.

En inderdaad je krijgt als je minuut of 2 wacht gewoon een dns error
heb zelfs al mn eigen dns ingevoerd die iedereen kan gebruiken,
volgens mij ligt het gewoon aan iets bij hun, mn vodafone grps van de zaak op t68 werkte wel prima :/

• Utopist
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-12-2025
Verwijderd schreef op 17 september 2003 @ 21:13:
Ik wou in eerste instantie gewoon de free uitproberen, om te kijken of t-mobile grps een beetje te doen is qua connectie.

En inderdaad je krijgt als je minuut of 2 wacht gewoon een dns error
heb zelfs al mn eigen dns ingevoerd die iedereen kan gebruiken,
volgens mij ligt het gewoon aan iets bij hun, mn vodafone grps van de zaak op t68 werkte wel prima :/
Qua connectie vond ik het altijd prima! Toen hij het nog deed :P

Het verschil met Vodafone (heb ik zelf ook gehad) is dat het binnen een stuk minder dekking heeft, helaas. (komt omdat T-Mobile op 1800Mhz zit) maar voor de rest nog nooit ergens problemen mee gehad, niet verbinding verloren ofzo.

Ik denk ook dat het probleem bij T-Mobile ligt, we hebben beiden hetzelfde probleem. En 2 maten van mij hebben ook vaker problemen bij T-Mobile GPRS. Ze hebben mijn hele GPRS account opnieuw op het netwerk gezet, ook handmatig de DNS gekregen ( Pri: 193.79.242.39 Sec: 193.79.237.39) maar helaas ook zonder succes.

Maar als ik onder wap-accounts in mijn P800 kijk, staat er als ik t-zones GPRS selecteer en ga bewerken, proxy gebruiken aangevinkt. Maar onder internet accounts t-zones GPRS staat de proxyserver uit en niet ingevuld, ga deze ook maar eens even inschakelen en proberen
edit:
Nee, handmatig Proxy aangeven werkt ook niet dus...

[ Voor 3% gewijzigd door Utopist op 18-09-2003 12:01 ]

• Explore
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-04-2011

Explore

Op zoek naar werk

Ter info: ik had - met m'n spiksplinter nieuwe p800 - precies dit probleem. Met de laatste tip van -Utopist- was 't opgelost: 't werkt nu!

[ specs ] [ Tweaker gallery ]

• Haso2000
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 27-12-2025
Ik heb zelf wel mijn internet werkend gekregen, maar mijn MMS werkt helaas nog niet. Zodra ik een MMS verzend, dan gaat de teller tot 94% en blijft ie daar een minuutje (ongeveer) op staan. Vervolgens krijg ik een
Geen Reactie
Geen reactie van MMS-servicecentrum. Probeer later opnieuw
Op de site van debitel (netwerk: Vodafone) staat dat ik het volgende moet invoeren bij mijn MMSC-adres:
http://mmsc.mms.vodafone.nl

Alleen weet ik niet waar ik mijn MMSC-adres moet invoeren. Iemand enig idee? (het staat ook niet in 1 van de 5 P800 topics).
Pagina: 1