[IRC] Sommige downloads starten niet

Pagina: 1
Acties:

• Undertaker2
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-05 02:21
M'n vorige topic werd gesloten omdat het antwoord in de Faq zou staan (onder: het grote poortmappingsverhaal), maar daar begrijp ik alleen uit dat je poorten moet mappen indien je een getweaked/gehacked modem hebt of achter NAT zit.

Maargoed, da's dus bij mij niet het geval. Ik heb gewoon een standaard ADSL aansluiting van Planet met alleen mijn eigen pc aan het modem (een NIET-gehacked ethernet modem). Ook een firewall draai ik niet, maar toch willen sommige downloads die ik start in IRC niet beginnen.

Het venstertje verschijnt, maar daarna helaas niks meer.

Poortmappen was de mededeling, maar waarheen dan? Ik zit ook niet achter een router ofzo... anyways... waarom en hoe ik zou moeten poortmappen snap ik dus niet echt.

Pls enlighten me :)

AMD PoloMarco 23500 gigakilometer - 96" Quadcrystal scherm - Detonator 28010.25 afgerond op 2 decimalen - PlakBand @ 768 TB - 512 GB ZIGB - UltraFlex 100 GPU @ 5.5 ghz / 10 ghz - Isootjes @ 1 GB/sec

• GGS_VR6
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_VR6

Oranje!

Krijg je ook een bepaalde melding ofzo :?

Is het bij andere servers ook het geval ?

Oja, firewall instellen terwijl je die niet hebt gaat moeilijk dan. XP heeft wel een standaard firewall, misschien dat die toch aanstaat :? Dan zou je het wel moeten instellen

[ Voor 51% gewijzigd door GGS_VR6 op 16-09-2003 22:00 ]

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

• Undertaker2
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-05 02:21
Sorry, vergeten in dit topic te melden: het gaat niet om alle downloads... zo nu en dan tref ik d'r eentje waarbij het venstertje blijft staan op "accepting send" en dan na een seconde of 10 "connection failed"

[edit]
XP firewall staat uit

Net ff iemand anders laten proberen en die krijgt dezelfde melding bij die specifieke file... zal dus wel niet aan de config hiero liggen..

[ Voor 42% gewijzigd door Undertaker2 op 16-09-2003 22:59 ]

AMD PoloMarco 23500 gigakilometer - 96" Quadcrystal scherm - Detonator 28010.25 afgerond op 2 decimalen - PlakBand @ 768 TB - 512 GB ZIGB - UltraFlex 100 GPU @ 5.5 ghz / 10 ghz - Isootjes @ 1 GB/sec

• Clueless
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-08 20:02
Ik zou in ieder geval je settings even na kijken of die betreffende file soort niet toevallig door mIRC geblokkeerd wordt. mIRC 6.1 geeft een venstertje weer waar dat in staat met een optie naar de settings maar 6.03 doet dat niet en kan wat andere settings vereisen

I Don't Know, So Don't Shoot Me

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-08 13:04

job

dit is een probleem waar ik ook last van heb.
sommige downloads starten gewoonweg niet.

het is geen kwestie van een verkeerde configuratie, ook poorten mappen heeft geen zin. ik heb er last van hier achter een router, bij m'n pa thuis direct achter een com21, en met een inbelmodem.
de meeste downloads doen het wel zonder het mappen van poorten.

het ligt volgens mij gewoonweg aan de aanbieders van deze files.
dus helaas niets aan te doen.

[ Voor 15% gewijzigd door job op 17-09-2003 00:17 ]