[wifi] dilemma

Pagina: 1
Acties:

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

Topicstarter
Binnenkort verhuis ik naar mijn studentenkamer, waar geen telefoon en kabel is (dus geen breedband internet). Wel heb ik de beschikking over draadloos internet; via een access point niet te ver van mij verwijderd (op de straat ergens, waar precies weet ik niet). Op de kamer zal ik mijn PC hebben en ook een Apple Powerbook. De Powerbook is al standaard uitgevoerd met WiFi, dus dat is geen probleem. Maar mijn PC niet.

Nu is dus de vraag: wat kan ik het beste doen ? De PC voorzien van een PCI WiFi kaart, of misschien beter een Access point ? Hoe kan ik dan het beste mijn mini-netwerk aansluiten dat ik op beide internet en netwerk heb ? Of misschien andere suggesties ? Snelheid moet niet hoger dan 11Mbit gaan voor mij en ben bereid voor externe antenne aan te sluiten indien nodig.

[edit]de Powerbook heeft ook een Ethernetaansluiting zo ver ik weet en ik heb de beschikking over een 3com broadband router.

[ Voor 8% gewijzigd door Phuncz op 16-09-2003 21:42 ]

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:54

YellowCube

Wait...what?

je zult een AP moeten vinden die kan "bridgen"...zodoende kun je jou netwerkje linken met het draadloze netwerk in het gebouw.

Het zal dan iets worden als:

1)
Extern wireless LAN ----> jou AP (bridged) ----> 3com Router ----> Apple en PC (via bekabeling)

of

2)
Extern wireless LAN ----> jou AP (bridged) ---->Apple en PC (draadloos)

[ Voor 13% gewijzigd door YellowCube op 16-09-2003 21:54 ]

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Topicstarter
Via een Wardriving plannetje ben ik erachter gekomen dat die access point bij mij in de buurt "open" staat. Zou dit enigszins het bridgen mogelijk kunnen maken ?

Ik ga even meer informatie te pakken te krijgen over de situatie.

Verwijderd

Sharkbyte schreef op 16 September 2003 @ 21:58:
Via een Wardriving plannetje ben ik erachter gekomen dat die access point bij mij in de buurt "open" staat. Zou dit enigszins het bridgen mogelijk kunnen maken ?

Ik ga even meer informatie te pakken te krijgen over de situatie.
Het lijkt er nu meer op , op 'illegaal' gebruiken van iemand zijn draadloze netwerk :S

• eborn
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-08 17:00
Sharkbyte schreef op 16 September 2003 @ 21:58:
Ik dat geval kun je het beste contact opnemen met de eigenaar van dat AP. Overigens: als hij een gewone internetaansluiting heeft is het illegaal om daar ook gebruik van te maken :)

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Topicstarter
Op de campus zijn er meerdere wifi punten beschikbaar, maar ik zit 1-2km buiten de campus. Het kan goed zijn dat dit een AP van de campus zelf is, want het is een gemeentelijk project geloof ik.

Is er enigszins een manier om contact te krijgen met de AP's van de campus, indien deze AP waarover ik het heb van een buitenstaander zou zijn ?

[ Voor 28% gewijzigd door Phuncz op 16-09-2003 22:56 ]

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:54

YellowCube

Wait...what?

Probeer Netstumbler eens...die verschaft je wel wat gegevens over de AP.

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Topicstarter
Dat zal nog even duren, heb de PowerBook nog niet en zit niet tot donderdag op mijn studentenkamer. Zodra ik hem heb en op locatie zit, zal dat geen probleem zijn. Ik zie trouwens dat mijn school zo'n 50 AP's heeft staan, allemaal Cisco.

Verwijderd

Powerbook suck ;-) daar zit gewoon een avaya of orinoco kaart in.

Afbeeldingslocatie: http://www.mac-sucks.com/2_2.gifAfbeeldingslocatie: http://www.mac-sucks.com/2.jpg

Het is overgens goed mogelijk met een dikke richt antenne de campus te berijken, ga op het dak staan en kijk of je de campus goed kan zien. Zoja...dan heb je waarschijnlijk ook wifi.
Het is wel een freak stunt als je op zo`n manier aan je internet wil krijgen, maar acht... ;-)

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Topicstarter
Aangezien ik nogal afhankelijk ben van het internet voor mijn hobbies, verplichtingen en vrije tijd, is het redelijk noodzakelijk dat ik internet heb ;)
Pagina: 1