[Wireless] Router, PC en onderling netwerk

Pagina: 1
Acties:

• Kaastosti
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13:19

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Topicstarter
Owkee na een uitgebreid verhaal gepost te hebben haal ik dat maar weer weg en spits ik het nu even toe op een individueel probleem. Ik heb een router, desktop en laptop. Laptop <--> Router gaat perfect. De desktop krijg ik echter niet aan de praat qua internetverbinding.

Dit zou moeten werken met een Sitecom wireless netwerkkaart, waarbij ik van de router een IP toegewezen moet krijgen. Op de laptop krijg ik iets als 192.168.1.x
, op de desktop 169.254.130.x met subnetmask 255.255.0.0 waardoor ik vermoed dat dat het IP is wat door de provider wordt verstrekt.

Desalniettemin ook hierdoor geen internet te bekennen. Als ik het bijgeleverde programma bekijk en de wireless verbinding check, lijkt deze goed te werken (100% ontvangst etc.). Waar kan dit aan liggen?

[ Voor 79% gewijzigd door Kaastosti op 16-09-2003 21:24 ]

Een vergissing is menselijk, maar om er echt een puinhoop van te maken heb je een computer nodig.

Verwijderd

Het ipadres wat je krijgt toegewezen is niet van je provider! Beschouw het maar als een 'lokaal ipadres'. Heb je bij de netwerkinstellingen van de draadloze netwerkverbinding, Automatisch ipadres verkrijgen wel aan staan, of geen vaste ipadressen op.

Het kan ook nog zijn dat in je router een Mac (eventueel met WEP) filter zit, zodat de kaart de router helemaal niet kan zien, zolang het Mac-adres niet bij de router bekend is.

• Kaastosti
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13:19

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Topicstarter
Op de desktop PC zit zo'n prachtig programma waarin ik een profiel aan kan maken voor de wireless verbinding. Hierin geef ik op dat hij peer-to-peer moet verbinden op channel 1 en de snelheid zelf moet vinden. WEP staat uit en IP is enabled met DHCP. Met andere instellingen is de verbinding per direkt verdwenen.

Ook op de laptop staat WEP uit, daar heb ik echter bij de eigenschappen van de verbinding een tabblad 'wireless verbindingen' (of iets in die trand), welke op de desktop ontbreekt. Wel heb ik op de desktop de mogelijkheid te zoeken naar wireless netwerken, maar daar wordt helaas niets gevonden.

Een vergissing is menselijk, maar om er echt een puinhoop van te maken heb je een computer nodig.

• DaRace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-10-2023
als je met je desktop naar je router wilt verbinden moet je hem iig niet op peer to peer zetten, maar op access point