[asp] er blijven spaties staan na parsen

Pagina: 1
Acties:

• codemann
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06-08 11:27
ik probeer een tekstblok te parsen maar het is een zeer onordelijke tekstblok, er zitten tussen spaties/tabs/en volgens mij nog verschillende karakters die ik niet gevonden heb in.

om een bepaalde regel te parsen doe ik bijvoorbeeld :
code:
1
Right(Trim(Replace(Lines((Counter+1)+Counter2*1),chr(9),"")),Len(Trim(Replace(Lines((Counter+1)+Counter2*1),chr(9),"")))-12)

Misschien een rare regel code zo los, maar dit zorgt er in ieder geval al voor dat de tabs verwijderd worden (replace()) en de spaties die er dan nog staan worden ook nog verwijderd (trim()).
Maar toch blijft er nog altijd een hoop spaties (of iets anders) over, ik snap er echt niks van. Als ik het in een tekstveld toon dan heb ik bijvoorbeeld "Luc " staan... Dit kan toch echt niet volgens mij, als het spaties zijn zouden ze toch moeten verwijderd zijn door mijn Trim() ? Ik heb uit wanhoop zelfs al eens geprobeerd een Trim() rond die hele blok code te zetten maar dan krijg ik nog altijd hetzelfde...
Iemand enig idee wat dit nog kan zijn?

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-08 11:40

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Dit is toch volstrekt onoverzichtelijk? :?
Deel het eens op in meerdere regels, waarbij je op regel 1 de spaties er uit haalt, regel 2 de tabs, etc.

tab = VbTab (constante)
spatie = (een ram op de spatiebalk dus)

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• codemann
Ok dat heb ik geprobeerd... Met de Trim() functie werkte het nog altijd niet maar als ik een Replace() deed van " " door "" dan was wel alles in orde... Is dat niet wat een Trim() zou moeten doen???

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-08 11:40

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

codemann schreef op 16 September 2003 @ 21:00:
Ok dat heb ik geprobeerd... Met de Trim() functie werkte het nog altijd niet maar als ik een Replace() deed van " " door "" dan was wel alles in orde... Is dat niet wat een Trim() zou moeten doen???
Nee, doet alleen de buitenranden.

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• codemann
Hmm inderdaad, daarom is Replace(string," ","") gebruiken ook geen optie want ik wil alleen die buitenranden weg...

Ik doe dus nu echt dit :

Line = Lines((Counter+1)+Counter2*1) <--- regel uitlezen uit array
Line = Replace(Line,chr(9),"") <--- tabs weg
Line = Trim(Line) <--- leader/trailing spaties weg

En het wordt uiteindelijk getoond met :
Right(Line,Len(Line)-10)

Dat geeft dus "Luc ", maar als ik Line = Trim(Line) vervang door Line = Replace(Line," ","") dan krijg ik mooi "Luc"

• codemann
chr(10) en chr(13) charriage return en line feed was ik natuurlijk vergeten... gorgi_19 je had gelijk, orde in je code brengt ook je problemen in orde.
mijn excuses voor de stommiteit...
Pagina: 1