PC in het vliegtuig meenemen?

Pagina: 1
Acties:
  • 2.505 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Appeltaart
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18-05-2025
Binnenkort komt er iemand van mijn gaming clan naar nederland met zijn pc voor een toernooi, en gaat met het vliegtuig, aangezien dit de eerste keer is voor hem vroeg hij aan mij waar hij allemaal op zou moeten letten enzo, en aangezien ik het ook niet wist vraag ik het hier maar :)

heeft er iemand ervaring met het meenemen van een pc in het vliegtuig, en weet iemand of er speciale behandeling is voor "breekbare" producten? je ziet vaak genoeg dat ze gewoon met bagage gooien enzo, kheb al vaak kapote koffers voorbij zien gaan :/ de kast is te groot voor handbagage btw

bvd :>

• Yonni
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-04 21:20
ik weet het niet, maar het lijkt mij in ieder geval handig om de koeler er goed op vast te zetten en misschien zelfs de kast toe vullen met iets van foam, zodat er niet zomaar iets kan gaan rond schuiven..

D3200 - 35/F1.8G, 60/F2, 70-300/F4-5.6

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:22

Nakebod

Nope.

Volgens mij moet ie em gewoon meezenden als pakket, al dan niet met een vrachtvliegtuig.
Een tip, hoe dan ook de hdd eruit halen, en zelf meenemen, veelal het kwetsbaarst tijdens vervoer.. of afbrekende cpu fans/cores..

[ Voor 3% gewijzigd door Nakebod op 16-09-2003 20:56 ]

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

• Eskimootje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23:03
Huur asjeblieft hier een pc dit is velen malen goedkoper en dan kan het ook niet stukgaan tijdens de reis.

• The Bad Seed
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-05 16:34

The Bad Seed

Chaotic since 1983

Nakebod schreef op 16 September 2003 @ 20:56:
Volgens mij moet ie em gewoon meezenden als pakket, al dan niet met een vrachtvliegtuig.
Een tip, hoe dan ook de hdd eruit halen, en zelf meenemen, veelal het kwetsbaarst tijdens vervoer.. of afbrekende cpu fans/cores..
Zelf meenemen :? Gaat die dan niet kapot bij het doorlichten van de handbagage?

Hail to the guardians of the watchtowers of the north

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:03

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Als de pc mee moet (perse), dan:

- HD eruit slopen
- Koeler van proc afhalen (als die erg zwaar is)

En dan nog raad ik het af

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18-05 21:44
met een AMD op P3 die de koeler nog met een clip aan de socket heeft zitten. koeler er af halen.
verder HDD eruit kan ook handig zijn. liefst anti-statisch verpakken en in 3-4CM schuimrubber. CDroms uit de drives halen.

en wat je ook doet, NIET bij de gewone bagage doen.....

TheS4ndm4n#1919

• WhiteDog
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:05

WhiteDog

met zwarte hond

Duracell schreef op 16 September 2003 @ 20:58:
[...]

Zelf meenemen :? Gaat die dan niet kapot bij het doorlichten van de handbagage?
Je kan het ook manueel laten controleren hoor. Je bent niet verplicht je spullen onder de scanner te laten passeren... toen ik mijn laptop meenam heb ik ook gezegt dat ie niet door de metaaldetector moht, moest gewoon even men draagtas openmaken en mocht weer verder.

Verwijderd

Persoonlijk zou ik het afraden, men is over het algemeen niet erg voorzichtig met al dan niet breekbare spullen. Zeker bij kleinere vliegtuigen (bijv 737) gaat vracht (bagage) niet in een container maar wordt handmatig gestuwd in de "hold" oftewel het vrachtruim. Daarbij moet nog wel eens over de spullen heen geklommen worden e.d. Niet dat de afhandelaars daar wat aan kunnen doen maar de ruimte waarin ze moeten werken is nogal klein.

Verwijderd

gwoon niet meenemen, hij kan tog wel een pc van iemand lenen?

desnoods neemt hij zijn eigen muis mee en zijn config voor de games neemt ie gwoon ff op cd mee ofzo :)

Verwijderd

Ik zou het niet afraden. Gewoon doen, kan best. En daar ben ik serieus in, er worden dagelijks ontzettend veel computer(s)(onderdelen) verscheept per lucht, en dat gaat prima.

Wel goed verpakken en duidelijk op zetten dat het breekbaar is.

Huren? Welke lanner wil nou lannen met een gehuurde PC?

• WhiteDog

WhiteDog

met zwarte hond

PC zo goed als demonteren en de onderdelen in een stevoige ijzeren kist (lees: flightcase vol schuimrubber) verschepen...

Verwijderd

Mensen, het is je schoonmoeder niet. Een PC kan meer hebben dan je lief is. Als je de doos van je case nog hebt: gewoon daar weer indoen (met piepschuim er omheen).

Zelfs die HD eruit halen is nonsense. Als het al zo zou zijn dat ze 'HD-beschadigende straling' zouden gebruiken, dan nog zou je dit middels een sticker oid. kunnen 'afkopen'.

• orca
  • Laatst online: 01-08-2025

orca

Zwem goed, Broeder.....

neem gewoon je systeemkast als handbagage mee, kan je hem gelijk in het oog houden.

en bij mij hebben de scan's nog nooit geleidt tot dataverlies op de hd.

kunnen je kleren wel onderin het vliegtuig mee

Ask not what your computer can do for you ! Ask what you can do for your computer ! ! !

• Appeltaart
orca schreef op 16 september 2003 @ 21:12:
neem gewoon je systeemkast als handbagage mee, kan je hem gelijk in het oog houden.

en bij mij hebben de scan's nog nooit geleidt tot dataverlies op de hd.

kunnen je kleren wel onderin het vliegtuig mee
mag niet lijkt me, ze doen vaak al moeilijk als ik een kleine sporttas meeneem als handbagage, een kast is toch al gauw 20 kilo met alles erop en eraan :)

• WhiteDog

WhiteDog

met zwarte hond

Verwijderd schreef op 16 September 2003 @ 21:08:
Mensen, het is je schoonmoeder niet. Een PC kan meer hebben dan je lief is. Als je de doos van je case nog hebt: gewoon daar weer indoen (met piepschuim er omheen).

Zelfs die HD eruit halen is nonsense. Als het al zo zou zijn dat ze 'HD-beschadigende straling' zouden gebruiken, dan nog zou je dit middels een sticker oid. kunnen 'afkopen'.
Had ooit een kapotte HD van naar een lan te rijden met de auto. Kun je raden wat dat in een vliegtuig geeft?...

Met je HD en processor kun je beter geen risico lopen. Al de rest is geen probleem.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Verwijderd schreef op 16 September 2003 @ 21:08:

de koelplaat moet je toch echt mee uitkijken wat die kan met zijn bewgende gewicht de complete socket van het moederbord aftrekken. als die zwaar is
je zou niet de eerste zijn

Iperf

• Appeltaart
trouwens, zouden er geen problemen kunnen onstaat met de kou? het is op een grote hoogte toch al gauw -40 :P de processor en harddisk haalt hij er wel uit dan dat is geen probleem.

Verwijderd

je kan ook huisdieren meenemen in het vliegtuig, stop alles in een poezenmandje

Verwijderd

Tegen extra betaling kun je apparatuur met 'special care' laten meevliegen. Dan voorkom je ook dat je pc bij aankomst op de bagageband (tussen alle koffers) terecht komt. Je kunt hem dan afhalen bij een balie.

• bsbfx
  • Laatst online: 02-05 11:01
Ik ga het volgende week ook doen.
Heb al meerdere keren een hdd door de scanners meegenomen. Nooit problemen gehad.
Wat ik volgende week ga doen is de kast leeg halen en alle gevoelige spullen in hun antistatische zakjes in mijn handbagage en de kast met dvd-rom etc erin nog wel in + mijn kleren in de originele doos :)

we zien wel hoe het gaat

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Appeltaart schreef op 16 September 2003 @ 21:23:
trouwens, zouden er geen problemen kunnen onstaat met de kou? het is op een grote hoogte toch al gauw -40 :P de processor en harddisk haalt hij er wel uit dan dat is geen probleem.
Als er geen condens is maakt het geen fluit uit.
Persoonlijk zou ik gewoon even bij die vluchtmaatschappij informeren of het mogelijk is om een kast als handbagage mee te nemen. Misschien hebben ze er wel begrip voor en doen ze er niet moeilijk over. Misschien moet je een stoel voor dat ding boeken B).

Verder zou ik idd wel de proc koeler eraf halen en evt de hdd eruit. Maar de rest gewoon laten zitten (ok, geen cdrom in de spelers, dat is ook vervelend).

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Terw_Dan schreef op 16 September 2003 @ 21:34:
[...]

Als er geen condens is maakt het geen fluit uit.
Persoonlijk zou ik gewoon even bij die vluchtmaatschappij informeren of het mogelijk is om een kast als handbagage mee te nemen. Misschien hebben ze er wel begrip voor en doen ze er niet moeilijk over. Misschien moet je een stoel voor dat ding boeken B).

Verder zou ik idd wel de proc koeler eraf halen en evt de hdd eruit. Maar de rest gewoon laten zitten (ok, geen cdrom in de spelers, dat is ook vervelend).
lijkt me dat hij dan niet groter mag zijn dan hand bagage (lees in die kasten passen) en niet meer dan 10Kg

Iperf

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Lang leve de mini-pc's ala Shuttle's barebone's, en MSI's Mega PC's.
Die blijven over het algemeen wel onder de 10 kilo...

• Device Manager
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07-06-2024

Device Manager

5.9L diesel 4X4 325pk en 826Nm

Ik heb mijn PC meeverhuist naar de VS. Alleen mijn Celeron 300A (had nog nooit 300MHz gezien, want ik zette hem meteen op 450 in mijn BH6) is toen wel overleden doordat hij uit het slot kwam. Ik had hem in de originele doos gestopt en helemaal met kleding (t-shirts enzo) omringt (en de originele piepschuim).

Als je vriend van buiten de EU komt, dan komt er wel nog eens bij dat als je aangehouden wordt, je een goed verhaal moet hebben voor de douane (dat je niet computer apparatuur aan het importeren bent zonder belasting te betalen).

<a href=http://www.tweakers.net/gallery/53099/sys>Mijn systeem</a>

• wh-vanderpost
  • Laatst online: 19-05 19:20
Device Manager schreef op 16 September 2003 @ 21:58:
Als je vriend van buiten de EU komt, dan komt er wel nog eens bij dat als je aangehouden wordt, je een goed verhaal moet hebben voor de douane (dat je niet computer apparatuur aan het importeren bent zonder belasting te betalen).
Als je de bonnetjes nog hebt, zullen er geen probleem met de douane komen. Je kan dan aantonen dat je de belasting betaald hebt.

All knowledge is written

• sjuk425
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

sjuk425

blah.

BredeP schreef op 16 September 2003 @ 21:56:
Lang leve de mini-pc's ala Shuttle's barebone's, en MSI's Mega PC's.
Die blijven over het algemeen wel onder de 10 kilo...
shuttle xpc met tas of rugzak :)

Afbeeldingslocatie: http://www.shuttle.com/share/Simages/productimages_small/pf30.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.shuttle.com/share/Simages/productimages_small/pf9.jpg

• zakonski
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-12-2020
dan laat ie toch zijn kaartje om bij LAN naar binne te kome zien?

no problem!

je hebt 3 soorten mensen: mensen die kunnen tellen, en mensen die niet kunnen tellen.

Verwijderd

Zag ik nou op de frontpage speciale tassen voor computerpul :P
ja dus :P
nieuws: CaseAce GearGrip revisited: pc als handbagage

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-05 16:54
Ik heb ook wel es ooit een complete pc meegenomen in het vliegtuig.. HDD even eruit gehaald, en inderdaad ook de processorkoeler even losgemaakt. HDD mee in de handbagage, en de rest gewoon in de koffer.
En dat gaf geen enkel probleem :)

• ultimateharry
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23:36

ultimateharry

Team Slayer:-)

Twee weken geleden heeft een man zichzelf nog per vliegtuig verzonden.
Hij was in een grote kist gaan zitten, deze was zogenaamd van een computer-monitor.
Op kosten van zijn baas :)
Zet je toch aan het denken.....

Verwijderd

Kijk maar uit:
Afbeeldingslocatie: http://www.clubbersuk.net/uploads/sigs/newdevice.jpg
:P

• Cubix
  • Niet online
ultimateharry schreef op 17 September 2003 @ 15:32:
Twee weken geleden heeft een man zichzelf nog per vliegtuig verzonden.
Hij was in een grote kist gaan zitten, deze was zogenaamd van een computer-monitor.
Op kosten van zijn baas :)
Zet je toch aan het denken.....
Hopelijk zat hij niet in het vrachtruim onderin, want daar vriest hij gewoon dood.

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21-05 06:53

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Cubix schreef op 17 September 2003 @ 15:34:
[...]
Hopelijk zat hij niet in het vrachtruim onderin, want daar vriest hij gewoon dood.
Dat valt over het algemeen wel mee (het vrachtruim valt binnen de drukcabine).

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:46
Onderdelen uit de kast halen en meenmen in de koffer (wel goed inpakken natuurlijk) en jij zorgt voor een cheap ATX kast of iets waar het moederbord veilig is.

• Tweeker
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 01-10-2023

Tweeker

1 + 1 = 3

trouwens, zouden er geen problemen kunnen onstaat met de kou? het is op een grote hoogte toch al gauw -40 de processor en harddisk haalt hij er wel uit dan dat is geen probleem.
Met kou schijnen ze beter te overclocken te zijn. :p

Als je de losse rammelende onderdelen of de gene die de rest kunnen beschadigen los meeneemt gebeurt er weinig. Echter zoals de meesten zeggen: ik raad het af... als het niet hoeft doe het dan niet!!! mijn harde schijf is in een ritje van de ene kant van eindhoven naar de andere kant gesneuveld! dag DRM vrije collectie mp3's van 60 Gb

1 + 1 = 3

• Bikkel-Rulez
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-12-2025
ik zou er ook 1tje hier lennen in nederland als ik hem was ik weet niet of de een normale pc of een case mod heeft misschien beschadigd die met de reis?? inverband met ramen in de pc hd en andere componenten.....

ik zie het zo voor me gaan ze hem aan houden die gast he :D
denken ze dat die ze pc vol heeft met weed en stuff en zo :D

Verwijderd

Gewoon informeren bij de luchtvaartmaatschappij, breekbare spullen uit je case en gewoon in handbagage/koffer. Een complete pc als handbagage lijkt me met de huidige veiligheidsvoorschriften niet mogelijk. Een nagelschaartje mag je al niet meenemen, laat staan je case die scherpe delen heeft...
Pagina: 1